Lastdrager problemen V40!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
nossy
4th Gear member

Om het punt van de problemen met de lastdragers op de kaart te brengen, even maar een nieuw topic opgestart zodat ook andere members dit in het oog kunnen houden als zij hun lastdragers gemonteerd hebben!

Graag dan ook reactie van de andere leden die hun lastdragers gebruikt hebben en met een soortgelijk probleem zitten!

Heb dus de originele Volvo dakdragers gebruikt icm een space design 2300 van Volvo (thule).

Ook bijgaand wat foto's van het probleem!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Praveen
2nd Gear member

Dat zijn duidelijke foto's.
Heb je al reactie gehad van de Volvo dealer?
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
DSG ole
Starter

Bij mij gelukkig geen probleem, maar ik heb een panorama dak en dat ligt iets lager lijkt mij. Heb net gekeken en op alle punten is hij vrij van het dak. Succes met de oplossing. Zeker omdat het de orginele dragers zijn.
nossy
4th Gear member

Praveen schreef:Dat zijn duidelijke foto's.
Heb je al reactie gehad van de Volvo dealer?
Dealer heeft een schadedossier opgemaakt en doorgestuurd naar Volvo Car België.
oplossing komt later .... hoop ik althans!
Praveen
2nd Gear member

DSG ole schreef:Bij mij gelukkig geen probleem, maar ik heb een panorama dak en dat ligt iets lager lijkt mij. Heb net gekeken en op alle punten is hij vrij van het dak. Succes met de oplossing. Zeker omdat het de orginele dragers zijn.
Zou dat iets uitmaken?
Want ik heb ook met panoramadak besteld.
Hou deze topic wel in de gaten.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
xself
Starter

Bij mij raakte van de voorste dakdrager enkel rechts de plastic onderkant het dak. Ik loste dit op door een een extra rubber van 2mm dik (tuinslang), tussen de originele rubber en de plastic voet te plaatsen, zie foto. Het dak bleef daardoor ongeschonden na een reis van 4.500 km. Deze oplossing werd ook goedgekeurd door de dealer.

Echter waar de 4 rubbers zoals het hoort, op het dak stonden, zijn er nu wel matte afdrukken achtergebleven. Ik vermoed dat het enkel de clearcoat is die zijn glans kwijt is en dat met wat polish dit wel te verhelpen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nossy
4th Gear member

Goede oplossing maar dat is uiteraard niet de bedoeling als je originele Volvo dakdragers monteert. Dan verwacht je dat die zouden passen zoals het hoort, met de nodige spelingsruimtes.

Matte plekken heb ik ook van de 4 rubber voetjes!
Oceanracer
Geartronic member

Kwalijke zaak, zo een slechte pasvorm! Het zal vast opgelost worden, maar dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Het lijkt er allemaal niet beter op te worden bij de laatste modellen van Volvo: geknepen motoren, diverse lakproblemen en nu dit weer...

Succes met de afhandeling.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Bij dakdragers let ik altijd op een paar dingen
1. zijn de dakdragers identiek of is er 1 voor voor en 1 voor achter
2. worden de dakdragers op de juiste positie gemonteerd?
Door de vorm van het dak maakt soms een paar cm voor of achteruit een verschil
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
guidov
2nd Gear member

Ben schreef:Bij dakdragers let ik altijd op een paar dingen
1. zijn de dakdragers identiek of is er 1 voor voor en 1 voor achter
2. worden de dakdragers op de juiste positie gemonteerd?
Door de vorm van het dak maakt soms een paar cm voor of achteruit een verschil
Als ik die foto's bekijk, dan zijn een waarschijnlijk 2 verschillende dakdragers. Zou jij dat kunnen bevestigen nossy

@nossy: heb je ook duidelijke foto's van de drager die achterop zat/zit?
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
nossy
4th Gear member

Ik kan bevestigen dat voor en achter een verschillende dakdrager is! Zit een verschil op van zo'n 5cm ofzo.
Je kan ze ook niet verkeerd monteren, want in de voetjes staat duidelijk aangegeven waar ze moeten komen (FL, FR, RL, RR).
Ze verschuiven gaat ook niet, want op de beugel zit een richtpinnetje dat juist moet passen in de blinde moer in de dakstijl langs de binnenzijde.

Neen sorry geen foto van de dakdrager achteraan, maar daar was toch duidelijk nog een ruimte over van een 5tal mm!
DSG ole
Starter

Praveen schreef:
DSG ole schreef:Bij mij gelukkig geen probleem, maar ik heb een panorama dak en dat ligt iets lager lijkt mij. Heb net gekeken en op alle punten is hij vrij van het dak. Succes met de oplossing. Zeker omdat het de orginele dragers zijn.
Zou dat iets uitmaken?
Want ik heb ook met panoramadak besteld.
Hou deze topic wel in de gaten.
Bij nader inzien na verwijdering van box en dragers vandaag en een gang door de wasstraat heb ik achter ook matte plekken op de daklijst. Eens goed poetsen om te zien of dit weg te krijgen is.

Het klopt dat er een verschil is in een voor en achter drager. Staat aangegeven op de drager welke kant (links of rechts) en of het voor of achter is.
guidov
2nd Gear member

nossy schreef:Ik kan bevestigen dat voor en achter een verschillende dakdrager is! Zit een verschil op van zo'n 5cm ofzo.
Je kan ze ook niet verkeerd monteren, want in de voetjes staat duidelijk aangegeven waar ze moeten komen (FL, FR, RL, RR).
Ze verschuiven gaat ook niet, want op de beugel zit een richtpinnetje dat juist moet passen in de blinde moer in de dakstijl langs de binnenzijde.

Neen sorry geen foto van de dakdrager achteraan, maar daar was toch duidelijk nog een ruimte over van een 5tal mm!
Dan is het inderdaad heel zuur en zal ik er ook zeker niet mee akkoord gaan. Succes en sterkte met op (laten) lossen van de lakschade
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
Eddy S60
6th Gear member

Vanmorgen even bij de dealer geweest,voor het probleem met de dakdragers. De voorlopige oplossing is twee stickers op het dak en dat gaat alleen om de voorste drager. Verder word er gezocht naar een oplossing.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
nossy
4th Gear member

dat is niet zo'n nette oplossing :-x ,

want nadat ie een aantal dagen, weken onder de zuiderse zon gestaan heeft zal je waarschijnlijk wel een afdruk van de sticker in de lak zien staan ...

benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen
dutchlimits
5th Gear member

Oceanracer schreef:Kwalijke zaak, zo een slechte pasvorm! Het zal vast opgelost worden, maar dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Het lijkt er allemaal niet beter op te worden bij de laatste modellen van Volvo: geknepen motoren, diverse lakproblemen en nu dit weer...

Succes met de afhandeling.
Ik heb me nog verdiept in de afwerking van een XC40 in de showroom van een Volvo dealer, bij de achterlichten (beide kanten) was de bumper helemaal beschadigt van het monteren van de bumper.. Ik vind het slecht dat dit allemaal zo nalatig wordt afgewerkt.

Heb daar ook een V40 bekeken en die had dit probleem niet..

(ik vroeg ook aan de balie of zij problemen hadden met het lak van de V40, dat het lak los laat bij de randen waar veel V40 gebruikers last van hebben op dit forum en daar had de beste man nog nooit van gehoord.. :roll: )
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Ben
Executive Member
Contacteer:

@Alex
Dat heeft weinig met dakdragers te maken. Voor lakproblemen is een ander topic.

Graag ON TOPIC blijven
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
langzaamaan
1st Gear member

m'n dakdragers staan in backorder. Mogelijk / waarschijnlijk ivm de gemelde schades. Het lijkt er dus wel op dat eea wordt opgepakt.
Gelukkig sneeuwt het morgen nog niet 8) .
Eddy S60
6th Gear member

Klopt volgens mijn dealer worden ze voorlopig niet meer geleverd, en zijn ze aan het zoeken naar een oplossing.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
Gerardv
1st Gear member

Hmm... Ben benieuwd.. Staan ook bij mij in bestelling..
In bestelling Levering op 16 oktober
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
Plaats reactie

Terug naar “V40”