De V50 uit 2009 is van de eerste eigenaar. Nergens parkeerschade. Enkel de wangen van de bestuurderstoel verdienen wat aandacht, maar dat heb ik vaker gezien bij deze modellen.
Het is een D5 met automaat, wit leder en houtinleg. Voldoende opties aanwezig zoals navi, pdc, waterafstotende ramen, high performance radio incl USB en Bluetooth en zo kan ik nog wel even door gaan. Enige opties die de auto helaas niet heeft is xenonverlichting, koplampreiniging een schuifdak en een trekhaak.
We rijden er nu alweer een poosje mee en de auto bevalt zeer goed. Na de V70 is de V50 een wereld van verschil. Het stuurgedrag vind ik persoonlijk veel strakker en prettiger. De auto voelt ook minder log aan, maar is natuurlijk ook kleiner. Enige minpuntje dat ik heb zijn de wat goedkoop aandoende materialen op sommige plaatsen in het interieur en de achterdeuren die een PLOINK geluid maken bij dichtklappen. Maar daar is wel mee te leven.
De auto stond bij aankoop op 16" Adaro velgen met winterbanden. Geen lelijke velgen maar ook niet bijzonder mooi. Goed genoeg voor de winter in ieder geval. Van het weekend een zomerset gescoord en eronder laten plaatsen.
Ik wilde graag wat anders dan origineel Volvo maar ook niet te opzichtig. Het zijn velgen van OZ wheels geworden in 17" en 7,5J. Erg mooi vind ik persoonlijk. Oordeel zelf.