Dit hoort zo. Het is niet de straal die de ruit reinigt, maar de wisser. Aangezien er maar één wisser op de achterruit zit, zou bij sproeien in het midden maar de helft van het glas worden geraakt, want de wisser veegt pas vanaf de helft van de ruit de vloeistof mee. Nu wordt er tegen de omhoogkomende wisser gesproeid, die vervolgens de vloeistof meeneemt over de hele ruit. Werkt prima in mijn ervaring.Poolrev schreef:Had ik ook in het begin. Ik dacht eerst dat er helemaal niks uit kwam. Ik ben in de 1e week dan ook terug naar de dealer gegaan daarvoor, en het pompje is toen vervangen. Daarna is het beter geworden, maar nog steeds meer een plas dan een straalVoskuh schreef:Is dat bij jullie ook dat de sproeier voor de achterruit niet echt sproeit, maar ergens in een hoek een plas water eruit gooit?
Vind dat niet echt handig. Heb nu even een vervangende V40, maar daar is dat precies hetzelfde..
Verder over ervaringen met de V40: ben een weekje weggeweest met auto de Alpen in (Frankrijk, Zwitserland, klein stukje Italië). Deze reis: http://www.carchallenge.nl/ons-programm ... -challenge
De auto deed het geweldig

De auto is na 3225 km bergen (en Duitse Autobahn, waar v-max bereikt is) in elk geval goed ingereden