Prijzen voor het wisselen van zomer naar winterbanden en vv

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
lancer
6th Gear member

Omdat ik nogal wat uiteenlopende prijzen heb gezien voor het wisselen van de banden start ik hier een inventarisatiethread. Als iedereen wil posten wat hij voor het wisselen betaalt, dan krijgen we een mooi overzicht.

Ik ben geinteresseerd in de volgende prijzen:
Prijs voor wisselen van banden op aparte velgen per wisselbeurt
Prijs voor wisselen van banden op dezelfde velg per wisselbeurt (ff los van de discussie of dit nu wel zo goed is voor je velgen en banden)
Prijs voor opslag van banden per jaar

En vooral waar.

Ik sla mijn banden zelf op en wissel ze zelf, dus mijn kosten lopende kosten zijn 0.0. Initiele investering: 30 euro voor een garagekrik, 86 euro voor een (geijkte) momentsleutel, 4 euro voor een wielsleutel, 30 euro voor een bus montagepasta (gaat een jaar of 6 mee schat ik). Totaal 150 euro
EPCL
2nd Gear member

Vandaag de banden van de auto van mijn vrouw (VW Golf) verwisseld bij kwikfit in Eindhoven: 20 euro te betalen voor wisselen van zomerbanden Lm velgen naar winterbanden op stalenvelgen. 20 minuten werk.

De eerste keer dat ik dit heb laten doen was het gratis. Bij het terugwisselen van winter naar zomer idem.
Vorig jaar verzocht men mij bij het wisselen van zomer naar winter een donatie in de fooienpot te doen en wisselen van winter naar zomer heeft € 11,50 gekost.
Dit jaar moest ik voor de wisseling van zomer- naar winterbanden € 20,- betalen.
CeeBee
5th Gear member

Opslaan met 2x per jaar wissellen 70 euro.
Bij ons op de zaak.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
ijsvogel
Starter

EPCL,

20,-- per velg of totaal? Mijn garage rekent 90,-- incl. btw als vaste klantprijs...
NLMOU
2nd Gear member

Montage pasta wordt toch gebruikt om een band op een nieuwe velg te leggen??? Of bedoel je dat niet?
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat ie anti seize bedoeld voor op de moeren en draadstangen, ik gebruik het tenminste wel bij wisseling van de wacht. Van Loctite o.i.d.
KIJK
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
lancer
6th Gear member

NLMOU schreef:Montage pasta wordt toch gebruikt om een band op een nieuwe velg te leggen??? Of bedoel je dat niet?
Nee. In de Volvo garage spuiten ze de flens aan de wielnaaf en de achterkant van de velg in met een zwart goedje. Dit moet roestvorming voorkomen. Met name lichtmetalen velgen hebben de neiging om aan de flens vast te roesten.

Bij m'n vorige S40 hebben ze bij de Euromaster een keer 10min. met een rubber hamer om m'n achterwiel staan hengsten om hem weer los te krijgen.

@Renkel
Ik mag hopen dat dat niet jouw auto is. Gezien de 4 wielbouten is dat vast geen Volvo.....
Battlecruiser
8th Gear member

Mij kost het lekker niks. Zelf doen en de banden sla ik op in de kelder.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

rij altijd op winterbanden, ken het "probleem" niet......
lancer
6th Gear member

ps-amazon schreef:rij altijd op winterbanden, ken het "probleem" niet......
Uh, welk probleem? Het probleem met de vastroestende velgen treed alleen op met lichtmetaal.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ik bedoelde het "probleem" van de kosten die gepaard gaan met het wisselen, opslaan etc, van vastzittende velgen heb ik zelden last omdat mijn meeste auto's gelukkig gewone stalen velgen hebben...
Ludo
6th Gear member

lancer schreef: Het probleem met de vastroestende velgen treed alleen op met lichtmetaal.
aluminium roesten?.
lancer
6th Gear member

Ludo schreef: aluminium roesten?.
Oxideren is de juiste term
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”