Voorstelling

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Dag allemaal,
Ik ben Daniel uit Roeselare, Belgie en heb vorige week mijn eerste Volvo gekocht.
Na 240.000 km op mijn Ford C-Max 2.0 Tdci Ghia uit 2004 leek het tijd voor een verandering. Ik heb zeer veel plezier beleefd aan de C-Max maar had nu graag iets groter gegaan. Maandenlang heb ik het net afgeschuimd op zoek naar een mooie tweedehands. Aanvankelijk keek ik voor een S-Max, ging dan voor Audi A6, en heb even gekeken voor BMW 5 of Mercedes E om dan bij een V70 uit te komen.
Het valt op, dat eigenaars van Volvo's op een andere manier spreken over hun auto dan eigenaars van andere merken. Ik heb vrienden die met V50 en V70 rijden, collega's met S60 en mijn broer rijdt met een XC70. Gepassioneerd door hun betoog besloot ik dan maar eens een V70 van dichtbij te gaan bekijken - en in te rijden. Dit forum heeft me ook veel bijgeleerd over Volvo: de modellen, motorisaties en de opties. Na het opstellen van mijn verlanglijstje vond ik na een tijdje de gepaste Volvo in Duitsland. Via een firma die gespecialiseerd is in de import van Duitse tweedehandswagens reed ik er 10 dagen later mee naar huis. Alles (douane, DIV, keuring, verzekering, plaat, ...) was keurig afgehandeld.
Dit is hem:
- Volvo V70 D3 120kW 2011
- 126.000 km
- Summum
- donkergrijs
- zwart geperforeerd leer
- zetelverwarming en zetelventilatie (nooit gedacht dat dat zo goed ging werken; dat wordt leuk in de zomer!)
- standverwarming
- schuifdak
- getinte ruiten met gelaagd glas
- actieve ophanging
- adaptieve cruise control
- collision warning
- parkeersensoren voor en achter
- trekhaak
- 4 winterbanden met velgen
- personal car communicator
- GPS
Bedankt allemaal voor alles wat ik geleerd heb over Volvo,
Daniel
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Enkele foto's
Edit: zie verder
Laatst gewijzigd door dafr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verwijderen van gebroken links
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27669
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Veel plezier met de V70, de foto's kan ik helaas niet zien.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Kun je me zeggen hoe ik best foto's plaats op het forum?
PS: de foto's kun je zien als je de link opent in een nieuw window
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27669
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Voor het foto's plaatsen even de zoekfunctie gebruiken, er is een goed topic over.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Tweede poging om foto's te uploaden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27669
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Gelukt, mooie V70 :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1024
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Welkom hier & gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
walter leever
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
Locatie: lommel,belgie

Mooie wagen,Daniel(en zoals al vaker gezegd,in duitsland zijn ze meestal wat beter uitgerust)

Ben de mijne gewoon zelf gaan halen. :D

Veel plezier ermee.

Walter
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Mijn ervaring na 3 weken V70 D3 163pk MY2011:
- ben de afmetingen nog niet volledig gewoon (50cm langer en 6cm breder dan vorige wagen)
- adaptive cruise control is zeer aangenaam om mee te rijden en spoort aan om zelf ook veiliger te rijden (moest er wel even aan wennen dat de ACC niet uitgaat als je van versnelling verandert)
- verbruik is zoals verwacht (6.8 l/100km, gemengd gebruik, gemiddelde snelheid 58km/h)
- GPS gebruikersinterface is niet van de modernste maar werkt goed en alle functies die ik nodig heb zitten er op
- De motor heeft koppel genoeg en acceleratie is altijd merkbaar als je de gas wat dieper induwt al is het geen sprinter maar eerder een marathon-loper natuurlijk
- Motor is zalig stil!
- Actieve ophanging is een droom op lange stukken alsook in scherpe bochten.
- Zeer goed zicht in achteruitkijkspiegel door groot raam in het kofferdeksel
- zeer handige koffer en heb de klep om de koffer te halveren al regelmatig gebruikt
- personal car communicator is wel handig. Geen gefrutsel met sleutels, gewoon instappen en starten
- het licht van het schuifdak geeft een open gevoel
- nog steeds tel ik op het werk de uren af 's avonds om terug naar huis te kunnen rijden
- zetelverwarming is lekker op koude dagen. Kan niet wachten om de zetelkoeling te testen in de zomer

Toch een paar opmerkingen/vragen:
- kun je adaptive cruise control ook uitzetten zodat je 'gewone' cruise control hebt?
- iemand een idee hoeveel de standverwarming verbruikt?
- de collision warning geeft af en toe wel eens vals alarm
- ik moet enorm wennen aan de frequentierespons van de muziek (vooral MP3). Misschien omdat ik zo gewend ben aan mijn vorige installatie dat het zo vreemd klinkt. Momenteel heb ik alles zo ingesteld dat het voor de meesten onder jullie misschien wel zeer vreemd lijkt: equalizer voor en achter: +3 -1 +2 +2 +3, bas +3, treble +3, rear +1.5. Deze instelling lijkt momenteel voor mij het beste. Herkent iemand deze settings? Het valt wel op dat ik nu van liedjes die ik goed ken, nieuwe dingen hoor.
- jammer dat de stand van de rechterspiegel te laag staat bij het achteruitrijden (ingesteld op automatisch kantelen bij achteruitrijden) zodat je enkel de stoep ziet en niets meer van achter je.
- Het is moeilijk om de 12 knoppen op het stuur op de tast te herkennen.
- Had liever gehad dat cruise control pauze en herpakken dezelfde knop was
- bluetooth verbinding werkt 1 op de 10 keren niet (met Galaxy S-II). Moet bluetooth op gsm uitzetten en terug aanzetten om terug connectie te hebben.

Het is een pracht van een wagen en ben blij dat ik hem gekocht heb. De paar opmerkingen/vragen die ik heb zijn simpelweg omdat ik (nog) geen Volvo ervaring heb en doen zeker geen afbreuk aan de wagen.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

mooie auto, is zo'n duitse D3 een 2.0 5 cilinder of een 2.4 5 cilinder ?

De ACC kan je bij de nieuwe modellen op "gewoon" CC instellen door het knopje nog een keer in te drukken voorzover ik weet gaat dat niet met MY13 en ouder
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

D3 MY2011 is een 5 cilinder 2.0 (D5204T2). Denk niet dat het enig verschil maakt dat ie van Duitsland komt.

Over de ACC:
De cruise control knop (met icoontje van cruise control) heeft slechts 3 functies: aan/uit en standby
De knop ernaast (icoontje van half cirkelvormig pijltje) heeft 2 functies: herpakken vanuit standby en snelheid verhogen met 1 km/h
Ik heb ook al tevergeefs geexperimenteerd met lang drukken op de knoppen.

Niet dat ik perse de ACC wil uitzetten maar ik had graag geweten hoe dit moest als het kan.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

de D3's met AWD uit DLD zijn allen 2.4 5 cilinders vandaar mijn vraag. Bij de MY14's kan je het cc tijdens het cruisen langer indrukken en dat schakelt acc uit en is met gewone CC mijn MY13 kan dit ook niet
Gebruikersavatar
dafr
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 12.11.2014 - 15:24

Is geen AWD hoor. Gewoon een FWD.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”