ha ha ff verwarring met de namen sorry....
ET hoe minder rubber om een auto te dragen of op te vangen hoe minder het comfort mogelijk...Maar ik dacht wel: met luchtvering zweef je over de weg.
Heb nog nooit luchtvering ervaren in auto s wel in trucks en dat is toch heel erg luxe....
terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Dat platte bandjes is denk ik ook het probleem, ik rij met de originele 17" onder mijn V70. We zijn beide geen type's waarbij het strak en snel de bocht om moet kunnen. Comfort is belangrijk.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3447
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Juist ET!
Wij zijn nooit overgegaan van de N naar de NN versie. Wilde perse xc en awd.
De N beviel uitermate goed.
En wat mij tegenhield bij de NN:
De stoel, korte zitting en gebrek aan beenruimte.
Oh ja... En een kennis had ongelooflijk veel pech er mee steeds.
Overigens: erg mooi model!!!
Waarvoor ik nog steeds mijn hoofd omdraai om hem na te kijken.....
Had hem eigenlijk graag willen hebben.
Vooral de 3,2.
Ik begrijp de liefhebbers.....
Wij zijn nooit overgegaan van de N naar de NN versie. Wilde perse xc en awd.
De N beviel uitermate goed.
En wat mij tegenhield bij de NN:
De stoel, korte zitting en gebrek aan beenruimte.
Oh ja... En een kennis had ongelooflijk veel pech er mee steeds.
Overigens: erg mooi model!!!
Waarvoor ik nog steeds mijn hoofd omdraai om hem na te kijken.....
Had hem eigenlijk graag willen hebben.
Vooral de 3,2.
Ik begrijp de liefhebbers.....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Wij hadden de XC70 vooral gekocht om het comfort en om er hier in Zweden mee uit de voeten te kunnen. Dat laatste is zeker gelukt.
Comfort... Ook met de wegen hier nog steeds relaxed rijden. Echter, na de winter gaan de dubbdäcken er af en krijgt de XC Cooper Discoverer AT3 XLT er onder. Dat zal wel ten koste gaan aan geluid en comfort. En even kijken of dat past mbt de hoogte van de band.
Maar je moet eenmaal keuzes maken...
Comfort... Ook met de wegen hier nog steeds relaxed rijden. Echter, na de winter gaan de dubbdäcken er af en krijgt de XC Cooper Discoverer AT3 XLT er onder. Dat zal wel ten koste gaan aan geluid en comfort. En even kijken of dat past mbt de hoogte van de band.
Maar je moet eenmaal keuzes maken...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Staat wel stoer!
Hier BF Goodrich AT2, heb die Coopers toen ook wel in gedachten genomen maar toch voor de vaker gekozen route gegaan.
Maakt afhankelijk van het type asfalt wel duidelijk meer geluid en het balanceren met dit soort banden is moeilijker begreep ik.
Wat bij mij daarnaast het grootste verschil is dat is het verbruik. Bij de Terrano has ik banden van Grabber en viel het niet zo op, maar ten opzichte van de winterbanden waar de Pajero op stond toen ik hem kocht en de huidige banden scheelt het ongeveer 2 kilometer op een liter diesel dat ik minder ver kom.
Weegt voor mij niet op tegen alle voordelen en zuinig was ie toch al niet maar ik had een minder groot verschil verwacht.
Comfort an sich is niet echt veranderd.
Hier BF Goodrich AT2, heb die Coopers toen ook wel in gedachten genomen maar toch voor de vaker gekozen route gegaan.
Maakt afhankelijk van het type asfalt wel duidelijk meer geluid en het balanceren met dit soort banden is moeilijker begreep ik.
Wat bij mij daarnaast het grootste verschil is dat is het verbruik. Bij de Terrano has ik banden van Grabber en viel het niet zo op, maar ten opzichte van de winterbanden waar de Pajero op stond toen ik hem kocht en de huidige banden scheelt het ongeveer 2 kilometer op een liter diesel dat ik minder ver kom.
Weegt voor mij niet op tegen alle voordelen en zuinig was ie toch al niet maar ik had een minder groot verschil verwacht.
Comfort an sich is niet echt veranderd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
What’s in a name…
LOL.
Gr. Edwin.
LOL.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
wat een band zeg....beetje indrukwekkend zo onder een XC dan,..
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ook een mooie band.
Prijs per band maakt ook niet veel uit zag ik.
Las er ook betere reviews over. En zijn hier makkelijker te krijgen.
Iets om in gedachten te houden. Hieronder op de XC70.
Valt niet heel veel op
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ik vind echt wel stoere band. ALs die dan nog op lange afstand een beetje goed rijdt...lijkt me wel prettig in winterweer hier...
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je weet hoe het profiel van mijn banden eruit ziet, ik doe +/- 25.000 kilometer per jaar en heb nog geen seconde spijt gehad.
Op een goede warme dag en het "verkeerde" asfalt zingen ze maar dat hoort erbij. Qua comfort verder echt geen klachten.
Op een goede warme dag en het "verkeerde" asfalt zingen ze maar dat hoort erbij. Qua comfort verder echt geen klachten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ik heb nog wintersloffen bijna vol profiel maar ga gewoon eens kijken of ze in mn maat zijn,,,
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Het zijn geen winterbanden Bob. Dit zijn terreinbanden. Die zijn gemaakt van een ander materiaal.
Edit:
Kwam dit stuk tegen op het www
"Terreinbanden zijn universele banden die ook veel grip bieden op sneeuw en ijs. Je kunt deze banden dan ook het hele jaar door gebruiken. Wisselen van zomer- naar winterbanden hoeft dus niet. Winterbanden hebben echter wel een betere rubbersamenstelling voor lage temperaturen en het profiel is beter afgestemd op winterse omstandigheden. Het is dus een kwestie van uitproberen om te zien welke band jou in de winter het beste bevalt."
Bron: oponeo.nl
Edit:
Kwam dit stuk tegen op het www
"Terreinbanden zijn universele banden die ook veel grip bieden op sneeuw en ijs. Je kunt deze banden dan ook het hele jaar door gebruiken. Wisselen van zomer- naar winterbanden hoeft dus niet. Winterbanden hebben echter wel een betere rubbersamenstelling voor lage temperaturen en het profiel is beter afgestemd op winterse omstandigheden. Het is dus een kwestie van uitproberen om te zien welke band jou in de winter het beste bevalt."
Bron: oponeo.nl
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Urb ik kijk gewoon voor de lol want ik heb een complete set liggen en die gaan de eerste winter hier meemaken.
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28664
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn banden hebben ook het bekende winterbanden symbool naast de M+S aanduiding op de wang.
In de omstandigheden bij jullie in de bergen zou ik in de winter wel voor een echte winterband gaan denk ik.
In de omstandigheden bij jullie in de bergen zou ik in de winter wel voor een echte winterband gaan denk ik.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Kan ik mij wel iets bij voorstellen in jouw omgeving en in Zweden. Hier in NL wordt je gelijk voor gek verklaard. Ha,ha. Dan is een Michelin CC al een discussie punt .
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Hier gaan de dubbdäcken er weer onder. Rijdt inderdaad stuk veiliger.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Heb eens in de winter in een XC70 taxi gereden nabij Gothenburg. Wordt in de sneeuw dan rustig 100 km/h mee gereden. Ik voelde mij prima op mijn gemak in de warme limousine.Urbexpeditie schreef: ↑14.10.2022 - 20:49 Hier gaan de dubbdäcken er weer onder. Rijdt inderdaad stuk veiliger.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Haha, herkenbaar.
Het rijden en sturen... niets mis mee.
Het plots hard moeten remmen wordt dan wel een uitdaging.
Het rijden en sturen... niets mis mee.
Het plots hard moeten remmen wordt dan wel een uitdaging.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13964
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Topic terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70...dadelijk maken we er met zn allen een XC70 stoeren banden topic van...
BLOG: [viewtopic.php?t=83680&start=5860]]. Leven in France (auto) verhalen van de Franse campagne.
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Stoere banden onder een stoere auto. Niks mis mee
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Hirsch (09-2007)