Gisteren even naar de shopping mall gegaan in Girona, laadpaal in de garage. Stekker er in doen en uhmmmm niks. Moet je naar de receptie lopen en zeggen dat je wilt laden. Zo gezegd zo gedaan, mevrouw ohw perfect ik zet hem aan. En ja hoor gewoon 23% extra stroom in de auto, gratis!
Vervolgens naar Pals gereden en toch maar even gevraagd waar de laadpaal was, kon hem zo de garage in rijden en daar was een Tesla Destination Charger, super snel, dus voor het eerst 100% accu hier in Spanje. 380km tot lege tank!
Van de week hier op de oprit ook maar stopcontact laten maken, dus kan in elk geval beetje laden met de normale stekkert. Vandaag weer even bij een paal vol laden en dan laatste stukje hier op de oprit. Dan morgen maar weer naar Nederland.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Inmiddels 10.000km verder en weer in Spanje. Bij een kleine detour in Lyon zondag aangehouden door de Franse Politie. Moest aan de kant bij een rotonde waar ze stonden. All papers of the car and your driving license! Dus gelijk zo gegeven, controle op nummerbord, moest motor uit doen, heb maar niet uitgelegd dat het een EV was. Maar op de P gedrukt en blijkbaar was het ok. Zaten echt te kijken wat voor een auto het was en papieren waren goed, mocht doorrijden.
Zal je vertellen mijn meiden vonden het HEEEEEL spannend! hahahahaha
Rit ging nu trouwens veel beter dan in MEI, alle laadpalen deden het en ging als een dolle. Bij 44 graden vond de auto wel dat het verbruik hoog was vanwege de temperatuur. Maar wat is het heerlijk die auto aan de stekker en lekker de airco die aan blijft.
Bij 1 plaspauze maar op een lege 50Kwh gehangen dat de auto beetje cool bleef en andere gewoon de snellader konden pakken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Polestar mag pas sinds een klein jaartje verkopen in Frankrijk, dus ze kennen ze daar nog niet zo goed denk ik
Gaaf hoor dat het nu gewoon prima te doen is met een EV naar Spanje. Gebruik je dan gewoon de navi van de auto om laders te zoeken, of een andere app?
2023 S60 B4 Ultimate Dark Life is what happens while you're busy making other plans
Ik had met de app van Fastned de route gemaakt, die wilde alleen vol door Brussel, wist dat bij Lille goede laadpaal was, dus Gent Lille gereden, toen via Rheims naar Dijon Lyon heerlijke route. Fastned in Belgie is verschrikkelijk omdat dat op vrachtauto stops is. Met kids niet zo ideaal, dit was top.
Hotel in Lyon met laadpaal helpt ook, dus top!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
De overheid is redelijk gespannen in France.
Wij hebben in de 3 weken ook een paar voorbeelden dat het politieapparaat behoorlijk onder druk staat.
Had Polestar niet een dingetje met merklogo wat teveel op DS/Citroën leek.
Ja klopt, geloof dat ze daarom pas sinds een klein jaartje Polestar mogen verkopen in FR.
Gaaf dat het allemaal zo goed verloopt nu met laden in het buitenland, en dat zal alleen maar beter worden de komende jaren
2023 S60 B4 Ultimate Dark Life is what happens while you're busy making other plans
Laadinfrastructuur zal beter worden, eerste (semi) solid state batterijen komen nu ook commercieel beschikbaar (NIO), lees zo'n 50 % meer range bij hetzelfde gewicht dit zal de EV voor de mensen die regelmatig lagere stukken rijden (zoals ikzelf) acceptabel maken. Een EV90 met de 150 kwh accu van de NIO en ik ga meteen bestellen
Ging echt soepel, nu hier in Spanje tot 60% geladen, kan ik lekker snel naar Girona rijden zo om mijn vrouw te halen op het vliegveld. Daar is een Ionity snellader, dus weer lekker vol zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Lukt het ook allemaal een beetje met 1 laadpas, of heb je er meerdere voor nodig?
Zag ook dat je bij Tesla laders kunt laden tegenwoordig, moet ook maar eens uitzoeken hoe dat allemaal werkt.
Fijne vakantie, en hopelijk smelt je niet weg daar
2023 S60 B4 Ultimate Dark Life is what happens while you're busy making other plans
Het is behoorlijk heet hier, geloof dinsdag 42 graden. De dag dat ze hier airco gaan plaatsen in de slaapkamers
Pas ging nu allemaal goed met de Travelcard. Ik had wel de travelcard gekoppeld met Fastned Autocharge, dat betekent dat je stekker erin doet en hij gelijk gaat. 2keer gedaan op de rit hier naar toe en dat scheelt wel echt weer even. Maar de Travelcard deed het nu ook bij Total Energies, deed het al bij Engie maar doet het nog niet bij E-Vitea ofzo maar daar had ik al een app voor geinstalleerd en ging prima.
Hier in Spanje Ionity ook in 1 keer met de Travelcard. Dus heel fijn, er is al wat verbeterd in de afgelopen 2 maanden
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Ben hier zaterdag weer even mee naar Spanje gereden, dit keer alleen. Tactiek meer stops en laden echt tot 80-85%. Resultaat 1480km in 17 uur. Waarvan 1 uur file bij parijs en voor Parijs een Fastned lader, die zijn naam geen eer aan deed. Had in 10 minuten 3kwh aan stroom gekregen. Dus andere laadpaal in Parijs gepakt, maar dat stomme ding ging niet sneller dan 50kwh. Dus ik denk dat ik het 1,5 uur sneller had kunnen doen.
Gewoon doorgereden en zeker niet harder gereden dan 135km/u, zo om de 2 uur/250km gestopt, resultaat met die lader in Parijs 9 stops van zo'n 15-20 minuten. Vervolgens totaal niet moe aangekomen in Spanje. Echt dat elektrisch rijden heeft zo zijn voordelen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus