Heren,
Heeft iemand ervaring met een licht klapperende (zo voelt het) vooras.
Ik heb hiervoor 4 nieuwe banden van michelin laten monteren en balanceren.
Vervolgens alle 4 laten balanceren onder de auto en alles staat op nul.
Tevens de auto op een zeer moderne uitlijnbank gehad en alles is OK
Schijven en blokken vervangen.
Ten einde raad 4 andere velgen en banden gemonteerd maar exact hetzelfde getril/klapper
De vier rubberen bussen in de voordraagarmen vervangen (origineel)
Maar nog steeds lichte trillingen vanaf circa 80km/h en ik wil gewoon op een mooie gladde weg niks voelen.
Ik heb het idee dat een demper niet goed zijn werk doet?!
Ik weet dat een S60 wat strakker is geveerd dan een andere auto van 1500 kg. maar geen trillingen please....
Volvo s60 2002 206000km op de dieselteller
Trillende S60 bij 80km/h
-
- 2nd Gear member
Dit heb ik dus ook, erger me dood, nog steeds trillingen in mijn stuur, ook nog na montage nieuwe michelins en vervangen van de draagarm rubbers.
uitlijnen rondom en balanceren heeft ook niets geholpen.
Ook nog steeds motor trillingen te constateren in het stuur bij stilstand/stationair. (wordt erger bij inkomen airco)
Ook trillingen in koppelingspedaal en gaspedaal waarneembaar.
v70 2.4 140 pk 97000 km.
Wie het weet mag het zeggen.
uitlijnen rondom en balanceren heeft ook niets geholpen.
Ook nog steeds motor trillingen te constateren in het stuur bij stilstand/stationair. (wordt erger bij inkomen airco)
Ook trillingen in koppelingspedaal en gaspedaal waarneembaar.
v70 2.4 140 pk 97000 km.
Wie het weet mag het zeggen.
- interceptor
- 2nd Gear member
Jullie zijn niet de enigen.
Ook ik heb reeds alles gedaan en het trillen blijft.
Zie ook :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=8109
Ook ik heb reeds alles gedaan en het trillen blijft.
Zie ook :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=8109
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mijn V70 krijgt volgende week een nieuw wiellager rechtsvoor,wegens zeer storend gedender.
(km stand 225.000)
(km stand 225.000)
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
Mmm had ik ook last van, toen heb ik m laten
uitlijnen in Ankeveen (Bandenmaat om precies te zijn)
en van hun begreep ik dat het wel vaker voor kwam.
Echter na hun uitlijning is die van mij weer recht.
Ik had toen trouwens ook net nieuwe michelins laten
monteren, maar met mijn oude banden had ik er ook
al last van. Maar nu dus niet meer.
uitlijnen in Ankeveen (Bandenmaat om precies te zijn)
en van hun begreep ik dat het wel vaker voor kwam.
Echter na hun uitlijning is die van mij weer recht.
Ik had toen trouwens ook net nieuwe michelins laten
monteren, maar met mijn oude banden had ik er ook
al last van. Maar nu dus niet meer.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
-
- 1st Gear member
Zo nu weer een paar weken verder.. maar nogsteeds problemen.
Weer laten uitlijnen (ander gespecialeerd bedrijf)
Laten balanceren onder de auto
Trillingen bleven,
Dealer heeft mij Volvo 17" R velgen geleend, omdat de 16" vaker problemen geven.
EXACT hetzelfde probleem, licht trillen vanaf de 80km/h... hebben er mensen nog hints?
Weer laten uitlijnen (ander gespecialeerd bedrijf)
Laten balanceren onder de auto
Trillingen bleven,
Dealer heeft mij Volvo 17" R velgen geleend, omdat de 16" vaker problemen geven.
EXACT hetzelfde probleem, licht trillen vanaf de 80km/h... hebben er mensen nog hints?
-
- 2nd Gear member
ik heb een gelijkaardig probleem denk ik
wagen is splinternieuw en vind dat vanaf 120 het stuur lichtjes trilt ..je ZIET het niet maar je voelt het wel als je stuurwiel vast hebt.
terug naar de garage.. en er was 25g te weinig rechts achter .. alhoewel dat ik nog STEEDS de trillingen heb .. is dit normaal ? ik ben er zeker van dat mijn V50 dit niet had.. heeft iemand hetzelfde aan de hand ? Ik ga hem proberen te laten uitlijnen en hoop dat dat helpt
wagen is splinternieuw en vind dat vanaf 120 het stuur lichtjes trilt ..je ZIET het niet maar je voelt het wel als je stuurwiel vast hebt.
terug naar de garage.. en er was 25g te weinig rechts achter .. alhoewel dat ik nog STEEDS de trillingen heb .. is dit normaal ? ik ben er zeker van dat mijn V50 dit niet had.. heeft iemand hetzelfde aan de hand ? Ik ga hem proberen te laten uitlijnen en hoop dat dat helpt
- Oceanracer
- Geartronic member
Plal, even wat vragen:
Als je bij 80 km/u (als de wagen trilt) de koppeling intrapt, blijft het trillen dan precies het zelfde?
Als je ipv de 5e versnelling de 3e of 4e versnelling gebruikt, bij een gelijk blijvende snelheid (80 km/u) verschillen de trillingen dan?
Hoewel je er al diverse sets banden onder hebt gehad, toch maar even uitsluiten: Zijn je banden gecontroleerd op hoogteslag?
Als je bij 80 km/u (als de wagen trilt) de koppeling intrapt, blijft het trillen dan precies het zelfde?
Als je ipv de 5e versnelling de 3e of 4e versnelling gebruikt, bij een gelijk blijvende snelheid (80 km/u) verschillen de trillingen dan?
Hoewel je er al diverse sets banden onder hebt gehad, toch maar even uitsluiten: Zijn je banden gecontroleerd op hoogteslag?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Probleem komt mij bekend voor.
Een vriend van mij heeft ook S60 gereden en had hetzelfde probleem. Bij hem zijn de aandrijf assen vervangen en het probleem was weg.
Is een probleem wat volgens mij vaker bij de S60 voorkomt
Een vriend van mij heeft ook S60 gereden en had hetzelfde probleem. Bij hem zijn de aandrijf assen vervangen en het probleem was weg.
Is een probleem wat volgens mij vaker bij de S60 voorkomt

- Johan s60
- 6th Gear member
Meestal zijn het ook nog de binnenste homokeneten, omdat deze een hele kleine hoek maken waardoor de kogels gaan inslaan omdat ze steeds op dezelfde plek blijven, vooral die aan de motorzijde.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
heren
het laatste nieuws, de auto heeft op 17 inch velgen van de dealer gereden met nieuwe banden.
de lichte trillingen zitten er nog steeds in.
auto heeft dus geen banden cg velgenprobleem.
met dank aan Ton vkuyk alkmaar.
de rechtse aandrijfas is vervangen (gebruikt) maar dat heeft geen verandering opgeleverd.
verder is het probleem niet bij de dealer bekent zegt men.
na mijn laatste bericht is de auto ergens anders uitgelijnt alles weer gebalanceerd en gespint.
op bovenstaande berichten: ook in zijn vrij en welke versnelling (toerental) dan ook lichte trillingen ze komen voelbaar naar boven vanaf 70 km.
geen hoogte slag in de banden
ik denk dat de onevenheden in de weg niet goed gedempt worden.
maar volgens een "val' test zij de schokdempers voor en achter goed.
op een korte riggel bonk er niks
toch aandrijfas links?
wie het weet mag het zeggen
ik wordt er malloot van
gegroet plal
het laatste nieuws, de auto heeft op 17 inch velgen van de dealer gereden met nieuwe banden.
de lichte trillingen zitten er nog steeds in.
auto heeft dus geen banden cg velgenprobleem.
met dank aan Ton vkuyk alkmaar.
de rechtse aandrijfas is vervangen (gebruikt) maar dat heeft geen verandering opgeleverd.
verder is het probleem niet bij de dealer bekent zegt men.
na mijn laatste bericht is de auto ergens anders uitgelijnt alles weer gebalanceerd en gespint.
op bovenstaande berichten: ook in zijn vrij en welke versnelling (toerental) dan ook lichte trillingen ze komen voelbaar naar boven vanaf 70 km.
geen hoogte slag in de banden
ik denk dat de onevenheden in de weg niet goed gedempt worden.
maar volgens een "val' test zij de schokdempers voor en achter goed.
op een korte riggel bonk er niks
toch aandrijfas links?
wie het weet mag het zeggen
ik wordt er malloot van
gegroet plal
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Er zijn (banden) bedrijven die kunnen uitbalanceren als het wiel nog op de auto zit (heb ik ook al eens laten doen). Op deze manier kun je dus uitvinden wie de veroorzaker is van de trillingen. En daarna kun je uitzoeken wat de veroorzaker is.
Maar hoe weet je nu dat de (2e hands) aandrijfas wel goed is?
Omdat je al vanalles geprobeerd hebt denk ik toch dat de aandrijfas(sen) het probleem is/zijn.
Heb je ook al eens geprobeerd om het probleem op www.problemcar.nl aan het melden?
Krijg je ook over het algemeen goede reacties.
Maar hoe weet je nu dat de (2e hands) aandrijfas wel goed is?
Omdat je al vanalles geprobeerd hebt denk ik toch dat de aandrijfas(sen) het probleem is/zijn.
Heb je ook al eens geprobeerd om het probleem op www.problemcar.nl aan het melden?
Krijg je ook over het algemeen goede reacties.
Volvo S60 T5 bj: 2002 2007-2012 198860 Km
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
- Johan s60
- 6th Gear member
Nu heb je de rechtse aandrijf-as vervangen (een gebruikte) maar links niet, ik zou links nog eens goed controleren of lenen van een andere (jonge auto) bovendien kun je niet zeker zijn van die rechtse gebruikte.
Vaak zijn het de binnenste die het slechts zijn.
Echt een hele kleine slijtage doet zo'n as al trillen.
Kan de dealer jouw niet beter helpen door jouw jonge assen te lenen
Zoek het niet in de dempers, ook niet in de uitlijning. hooguit in het balanceren maar dit is al een aantal keer gedaan, probeer anders eens met michelin banden te rijden dit zijn de stilste banden als het om trillingen gaat.
Vaak zijn het de binnenste die het slechts zijn.
Echt een hele kleine slijtage doet zo'n as al trillen.
Kan de dealer jouw niet beter helpen door jouw jonge assen te lenen
Zoek het niet in de dempers, ook niet in de uitlijning. hooguit in het balanceren maar dit is al een aantal keer gedaan, probeer anders eens met michelin banden te rijden dit zijn de stilste banden als het om trillingen gaat.
-
- 1st Gear member
Johan,
De auto staat op 4 nieuwe michelins, en eh... ik sleutel al 25 jaar zelf dus ben geen garageklant. dat de dealer mij (die alleen de onderdelen haald) dan niet zomaar assen leent is natuurlijk niet zo verwonderlijk.
Tevens heeft de chef-monteur het niet een keer over de assen gehad.
neemt niet weg dat het mogelijk is, ik denk erover om de linkse maar te vervangen.
De rechtse is vervangen en er is niks veranderd. Zegt niks want hij kan natuurlijk ook beroerd zijn. Maar goed dan moet je toch enig verschil voelen. Denk dat ik bij Rima? zelf maar een ga halen kan ik zien hoeveel die gelopen heeft (hoop ik).
Of ik laat de rechtse en linkse vervangen voor een gereviseerde maar weet nog niet waar ik die kan regelen.
Voor nu..... ff tijd zoeken en gewoon verder gaan pffff....
Nogmaals de auto trilt niet in een volle regelmaat het verieerd een beetje
vandaar dat de demping mijn voorkeur heeft. Toch zal ik eerst de assen gaan vervangen, dit forum is er niet voor niets en als je alleen op jezelf afgaat hoef je geen berichten te posten.
Heren alvast bedankt!
U hoort nog van mij
vrgr Plal
De auto staat op 4 nieuwe michelins, en eh... ik sleutel al 25 jaar zelf dus ben geen garageklant. dat de dealer mij (die alleen de onderdelen haald) dan niet zomaar assen leent is natuurlijk niet zo verwonderlijk.
Tevens heeft de chef-monteur het niet een keer over de assen gehad.
neemt niet weg dat het mogelijk is, ik denk erover om de linkse maar te vervangen.
De rechtse is vervangen en er is niks veranderd. Zegt niks want hij kan natuurlijk ook beroerd zijn. Maar goed dan moet je toch enig verschil voelen. Denk dat ik bij Rima? zelf maar een ga halen kan ik zien hoeveel die gelopen heeft (hoop ik).
Of ik laat de rechtse en linkse vervangen voor een gereviseerde maar weet nog niet waar ik die kan regelen.
Voor nu..... ff tijd zoeken en gewoon verder gaan pffff....
Nogmaals de auto trilt niet in een volle regelmaat het verieerd een beetje
vandaar dat de demping mijn voorkeur heeft. Toch zal ik eerst de assen gaan vervangen, dit forum is er niet voor niets en als je alleen op jezelf afgaat hoef je geen berichten te posten.
Heren alvast bedankt!
U hoort nog van mij
vrgr Plal
- Johan s60
- 6th Gear member
Inderdaad het forum is er niet voor niets, het is er om adviezen uit te wisselen
Als je zelf van tevoren wat meer info geeft hoeft een ander niet zo te gissen, zelf vind ik je als monteur niet zo voortvarend te werk gaan dat is mijn mening als je die niet wilt horen vind ik het prima.
Ik zie wel wat het euvel geweest is, succes
Als je zelf van tevoren wat meer info geeft hoeft een ander niet zo te gissen, zelf vind ik je als monteur niet zo voortvarend te werk gaan dat is mijn mening als je die niet wilt horen vind ik het prima.
Ik zie wel wat het euvel geweest is, succes
- Johan s60
- 6th Gear member
Nee dat is waar natuurlijk, sorry, ik moet eerlijk toegeven dat ik het e.a. verkeerd geïnterpreteerd heb en dat van die michelin banden had ik ook al kunnen lezen mijn wel gemene excusses hiervoor.
Is de linker as gedaan?
Motorsteunen allemaal goed?
Het is zelfs zo dat als er te weing vet in de koppelingen zit ze ook moeilijk kunnen doen.
Mt.vr.gr.
Is de linker as gedaan?
Motorsteunen allemaal goed?
Het is zelfs zo dat als er te weing vet in de koppelingen zit ze ook moeilijk kunnen doen.
Mt.vr.gr.
-
- 1st Gear member
mannen,
het is nu zondagmiddag en heb maar eens met een beste Mag-lite achter/ onder en op de motor gekeken.
je kan tenslotte niks uitsluiten, en ja hoor de bovenste motorsteun is finaal doorgescheurt dat zou trillingen kunnen veroorzaken.
nu op zoek naar een steun die morgenvroeg geplaatst kan worden ik hoop dat de dealer hem in t magazijn heeft liggen.
wordt vervolgd........
pffff
plal
het is nu zondagmiddag en heb maar eens met een beste Mag-lite achter/ onder en op de motor gekeken.
je kan tenslotte niks uitsluiten, en ja hoor de bovenste motorsteun is finaal doorgescheurt dat zou trillingen kunnen veroorzaken.
nu op zoek naar een steun die morgenvroeg geplaatst kan worden ik hoop dat de dealer hem in t magazijn heeft liggen.
wordt vervolgd........
pffff
plal