Schokken op 2.000 toeren

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
anti-rsca
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18.05.2007 - 12:02

Naast het probleem met m'n boxen heb ik er onlangs nog eentje bijgekregen.
Wanneer ik aan het rijden ben en naar 2.000 toeren ga en constant in die toeren blijf, dan begint de auto te schokken en niet zomaar beetje trillen, maar echt schokken.

Iemand die wat van auto's kent heeft er al eens mee gereden en die zegt dat ofwel de silemblokken versleten zijn ofwel de koppeling zelf is...
Heeft iemand van jullie er reeds ervaring mee?

Bedankt alvast!
anti-rsca
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18.05.2007 - 12:02

Vandaag zonder problemen door autokeuring en aangezien er geen andere kosten meer moesten gebeuren, dan maar eens naar garagist gereden om het schokken te laten controleren.

Blijkt dat het voor 99,9% zeker van de brandstofpomp komt. Silentblocks en turbo zijn nog OK, ook had ik geen lucht in m'n brandstoftoevoer.
Het enigste dat nog overschoot was dus de brandstofpomp, deze zou een ventiel in zich hebben, dat geregeld wordt adhv het toerental en hier zou het defect zitten.

Heb ik dan prijsbestekje laten opmaken, 1500€ voor plaatsing van een nieuwe pomp en +-850€ voor repareren bestaande pomp.

Ik werd bijna groen toen ik dat hoorde. Ik vind m'n 460 echt de max van een auto en zou het heel jammer vinden dat ie het ooit moest begeven, maar voor een auto van 12 jaar oud, er nog 850€ kosten aan doen, dat vond ik jammergenoeg van het goeie teveel en ik ga hem dus verslijten met schokken.

Tenzij iemand me aan een pomp kan helpen aan een prikje :D mag eventueel occasie zijn.

Grtz
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Ik kijk net even op hbase wat de brutoprijs is van de brandstofpomp, maar voor mijn model is dat 210 euri. Bij een bevriende garage kun je daar misschien nog wat korting afpraten, dus al met al hoef je geen 1500 uit te geven lijkt me als je het zelf wilt doen. Daarentegen, je moet het natuurlijk wel goed doen en het kost je waarschijnlijk behoorlijk wat uren...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Vosje
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 19.07.2006 - 16:05
Locatie: Someren

anti-rsca schreef: Blijkt dat het voor 99,9% zeker van de brandstofpomp komt.
Hallo anti-rsca,

Zou (als het een benzinemodel betreft) voor die 0,1% dat het wat anders kan zijn ook eens naar de verdelerkap kijken. Heb hetzelfde probleem (schokken) aan de hand gehad. Oorzaak: ingebrande verdelerkap. Nieuwe kap gemonteerd en het probleem was helemaal over.

Vriendelijke groet,

Vosje
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Misschien een beunhazen oplossing maar ik zou je aanraden om eens een redelijke afstand (500km oid) over de duitse autobahn te blazen alsof er geen morgen meer is. Dit heeft bij mij met een soortgelijk probleem ook geholpen.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
anti-rsca
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18.05.2007 - 12:02

eXite, heb overlaatst 150 km aan 1 stuk tegen 165/u gedaan, didn't work :)

tx for the advice though
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

inderdaad: Verdelerkap is simpel, doe die eerst.
Check bougiekabels op breuken.

Alsik optrek voel ik bij 2200 toeren ook even een hik. k verdenk de ontsteking ervan dat het overschakelen van vervroeging naar normale ontsteking niet geheel vlekkeloos loopt. maar goed het si al 18 jaar zo, dus dat kan niet echt kwaad.

Ik merk het niet met constant rijden.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bougies mischien?

Ik had schokken (detonatie) bij 5 a 6000 toeren toen ik er te warme in had. Maar dit was met een B18u blok.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

voor zover ik het verhaal volg vanaf begin is deze 460 een diesel, dus verdelerkap, bougies en luchtmassameter hebben we allemaal niet. ik geloof dat de vraag gaat over een diesel auto, dus inspuiting na laten kijken, inspuitmoment. klepspeling controleren, check idd je rubber ophanging van je motor, maar ook je ophanging van je wielen. tenslotte kan het met elkaar te maken hebben

dus is het een diesel????????
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
anti-rsca
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18.05.2007 - 12:02

Het zou m'n brandstofpomp zijn. 1500€ om een nieuwe te plaatsen :'(
Gelukkig kennen we iemand die het occasie ook kan plaatsen, dan zou het rond de 200€ schommelen.

Maar momenteel heb ik niet veel tijd om m'n auto een 3-tal dagen te missen, ik plan het te laten repareren rond maart
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”