Een vriend van mij heeft een S60 en heeft onderstaand probleem.
Blijkbaar kunnen ze het niet oplossen in de volvo garage.
Ziehier zijn mail :
Iemand een oplossing ??
Sinds enkele tijd heb ik een mankementje aan mijn auto.
Daarvoor is hij reeds meerdere keren in de garage geweest, doch vinden ze het euvel niet.
Na enkele dagen is het weer van da.
Telkens als ik rem heeft hij een enorme afwijking naar rechts en dien ik hevig tegen te sturen naar links.
Het is alsof de rechterklauw eerst de rechterremschijf omklauwt en dan pas de linkerkant.
Nu zegt de garage dat het waarschijnlijk aan de ABS ligt.
Dit stuk zou moeten vervangen worden maar dat kost me dan 1.040 Euro voor het stuk zonder werkuren.
En het is dan nog niet zeker dat het euvel gemaakt is.
Je kan je dus voorstellen dat ik niet happig ben om dergelijke kost zonder zekerheid uit te voeren.
Te weten dat het mij tot op heden reeds 1.300 Euro heeft gekost zonder resultaat.
Bij remmen ,enorme afwijking naar rechts
- interceptor
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23.01.2006 - 08:58
Volvo V70 - 2.4D - 2004
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
is de remvloeistof toevallig laatst vervangen? misschien een klauw niet goed ontlucht? dat hij nou vertraagd ingrijpt?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
grijze massa even in overdrive gezet en onder het motto 1 + 1 = 2 :
sensor aansluiting + rem leiding aansluiting omwisselen ( links naar rechts - rechts naar links ) zou dus moeten resulteren in het naar links trekken indien het aan de abs unit ligt
correct ?
sensor aansluiting + rem leiding aansluiting omwisselen ( links naar rechts - rechts naar links ) zou dus moeten resulteren in het naar links trekken indien het aan de abs unit ligt
correct ?
- interceptor
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23.01.2006 - 08:58
Dit is inderdaad het proberen waard....
Ik geef het door en laat hier nog iets weten.
Als er nog mogelijkheden kunnen zijn , kan je het steeds via deze weg laten weten.
Ik geef het door en laat hier nog iets weten.
Als er nog mogelijkheden kunnen zijn , kan je het steeds via deze weg laten weten.
Volvo V70 - 2.4D - 2004
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
Volvo V70 - 2.4D - 2002
Volvo V70 - 25D - classic 1998
Volvo 740 GL 1992
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
gezien de reeds gemaakte kosten is het aannemelijk dat de garage de gangbare zaken heeft nagezien cq. vernieuwd
soepel lopen remcilinders - cilinder rubbers - soepel lopen van geleide bussen en pennen ( voor buitenste remblokken ) - wellicht zelfs remblokken + schijven vervangen ( kan niet de oorzaak zijn van het genoemde probleem ) - remvloeistof vernieuwd en ontlucht ( zie " biadman " , indien lucht in 1 cilinder kan dit wel een oorzaak zijn ) - correct functioneren van sensoren
ok , en dit is vergezocht ( nog nimmer meegemaakt ) : blokkage remleiding
ps indien de uitlijning van de auto niet correct is en de auto vanuit zichzelf al naar 1 kant trekt word dit versterkt wanneer er geremd word
soepel lopen remcilinders - cilinder rubbers - soepel lopen van geleide bussen en pennen ( voor buitenste remblokken ) - wellicht zelfs remblokken + schijven vervangen ( kan niet de oorzaak zijn van het genoemde probleem ) - remvloeistof vernieuwd en ontlucht ( zie " biadman " , indien lucht in 1 cilinder kan dit wel een oorzaak zijn ) - correct functioneren van sensoren
ok , en dit is vergezocht ( nog nimmer meegemaakt ) : blokkage remleiding
ps indien de uitlijning van de auto niet correct is en de auto vanuit zichzelf al naar 1 kant trekt word dit versterkt wanneer er geremd word
Ook nog 1.
Zitten de centrale bouten van de aandrijfassen nog wel vast? Met name links.
Hier kan het ABS ook raar op reageren.
Zitten de centrale bouten van de aandrijfassen nog wel vast? Met name links.
Hier kan het ABS ook raar op reageren.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Als ik jou was zou ik eerst het ABS uitschakelen en dan nog eens controleren of het in het stuur merkbaar is.(zekering verwijderen)
Trek het voertuig dan nog naar rechts dan weet je zeker dat het niet aan het ABS ligt, maar aan het remsysteem zelf.
Mocht het voertuig dan alsnog scheeftrekken dan kan je eens controleren of de remblokken gelijkmatig zijn afgesleten.
Zelf heb ik bij mij een keer ongelijkmatig afgesleten blokken gehad.
Succes Peter
Trek het voertuig dan nog naar rechts dan weet je zeker dat het niet aan het ABS ligt, maar aan het remsysteem zelf.
Mocht het voertuig dan alsnog scheeftrekken dan kan je eens controleren of de remblokken gelijkmatig zijn afgesleten.
Zelf heb ik bij mij een keer ongelijkmatig afgesleten blokken gehad.
Succes Peter
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
zit er niet een slag in de remschijf of is dat te voordehandliggend?
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
voorstel "hollander " is eenvoudiger en sneller uit te voeren dan wat ik voor ogen had
slag in remschijf zou je ook moeten merken in het stuur en rempedaal bij het remmen
n.a.v. opm AlexV70 meen ik mij te herinneren ( denk op dit Volvo forum ) dat er ergens ook werd vermeld : vervuiling op de ring ( dus niet de opnemer = sensor maar het counterpart )
slag in remschijf zou je ook moeten merken in het stuur en rempedaal bij het remmen
n.a.v. opm AlexV70 meen ik mij te herinneren ( denk op dit Volvo forum ) dat er ergens ook werd vermeld : vervuiling op de ring ( dus niet de opnemer = sensor maar het counterpart )
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volgens mij is deze post een post voor member Vandenbossche.
We gaan voorlopig hier verder en het topic van Vandenbossche (dat verkeerd staat) wordt gesloten met een doorverwijzing hierheen.
We gaan voorlopig hier verder en het topic van Vandenbossche (dat verkeerd staat) wordt gesloten met een doorverwijzing hierheen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Er is vanalles vernieuwd maar zie hier nog geen remslangen bij staan. Zouden theoreties inwendig van diameter kunnen schillen, en daarom in aanvang verschillend kunnen remmen.
Is er een remtest uitgevoerd op een remmenbank en wat was het verschil in remwerking in % met constante remkracht.
Is er een remtest uitgevoerd op een remmenbank en wat was het verschil in remwerking in % met constante remkracht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02
Ik heb dus een paar dagen geleden een topic gestart met het zelfde probleem.
Graag zou ik interceptor willen vragen of dit probleem inmiddels is verholpen en of nu duidelijk is waar dit aan heeft gelegen.
Ook vandenbosche heeft rond de zelfde tijd een soortgelijk topic gestart met het zelfde probleem. Ook hem zou ik willen vragen of zijn probleem is opgelost en of duidelijk is geworden waar het euvel door kwam.
Graag zou ik interceptor willen vragen of dit probleem inmiddels is verholpen en of nu duidelijk is waar dit aan heeft gelegen.
Ook vandenbosche heeft rond de zelfde tijd een soortgelijk topic gestart met het zelfde probleem. Ook hem zou ik willen vragen of zijn probleem is opgelost en of duidelijk is geworden waar het euvel door kwam.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02
Heb het verwijderen van de zekeringen voor de ABS getest.
Ik heb zekering 14 en 19 verwijderd en nog steeds het zelfde probleem.
Mijn monteur had echter de opmerking dat het niet zeker is dat de ABS geheel wordt uitgeschakeld wanneer ik deze zekeringen verwijder.
Ik heb zekering 14 en 19 verwijderd en nog steeds het zelfde probleem.
Mijn monteur had echter de opmerking dat het niet zeker is dat de ABS geheel wordt uitgeschakeld wanneer ik deze zekeringen verwijder.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
Bij onze S60 zat er maar een paar procent verschil in remkracht tussen links en rechts, maar toch trok hij flink naar rechts. Vervolgens duurde het tig meter voordat hij weer langzaam recht trok. merkbaar op iedere snelheid, maar logischerwijs het meest vervelend op hoge snelheden.
het verschil was 150N, op een remwaarde van ~2300N. Toch trok hij flink naar rechts.
Remblokken en schijven zijn vervangen+ de boel goed gangbaar gemaakt en hij remt weer zonder enige afwijking.
het verschil was 150N, op een remwaarde van ~2300N. Toch trok hij flink naar rechts.
Remblokken en schijven zijn vervangen+ de boel goed gangbaar gemaakt en hij remt weer zonder enige afwijking.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02
Zoals ik in het andere topic had geschreven is de afwijking naar links weg wanneer ik voor het starten van de auto een paar keer flink op de rem trap. Hierdoor kon er gedacht worden aan ontluchten van de remmen. Dit vandaag dus laten doen maar helaas zonder enig resultaat. Wat mijn monteur wel opviel was dat de remolie langzamer liep bij de rem waar het probleem in zit. (rechts voor deze remt minder hard en minder snel waardoor de auto naar links afwijkt.)
Mijn monteur vertelde verder dat het inderdaad aan de ABS zou kunnen liggen. Deze werkt blijkbaar met kleppen en het zou zomaar kunnen zijn dat er een klep vast zit waardoor hier langzamer olie doorheen gaat. Mocht dit het geval zijn dan maakt het niet uit of de ABS wordt uitgeschakeld middels het verwijderen van de zekeringen.
Nog steeds zou ik graag van interceptor en vandenbosche willen weten of bij hun het probleem is verholpen en waardoor.
Mijn monteur vertelde verder dat het inderdaad aan de ABS zou kunnen liggen. Deze werkt blijkbaar met kleppen en het zou zomaar kunnen zijn dat er een klep vast zit waardoor hier langzamer olie doorheen gaat. Mocht dit het geval zijn dan maakt het niet uit of de ABS wordt uitgeschakeld middels het verwijderen van de zekeringen.
Nog steeds zou ik graag van interceptor en vandenbosche willen weten of bij hun het probleem is verholpen en waardoor.
Op welke wijze is ontlucht?
Soms wil het wel eens gebeuren dat dit met een ontluchtapparaat moet, ivm de kleppen in de ABS module.
Ik heb het trouwens op de ouderwetse manier voor elkaar gekregen.
Op druk pompen, nippel los, pedaal naar bodem, nippel vast, op druk pompen -herhaling van vorengaande enz....
Soms wil het wel eens gebeuren dat dit met een ontluchtapparaat moet, ivm de kleppen in de ABS module.
Ik heb het trouwens op de ouderwetse manier voor elkaar gekregen.
Op druk pompen, nippel los, pedaal naar bodem, nippel vast, op druk pompen -herhaling van vorengaande enz....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02
niet met de hand of met de mond aan de slang maar gewoon zoals het hoort met een apparaat wat zeg maar verdacht veel op een stofzuiger leek.