Aansluiten HU-1205 (navi)in een s60 van 2003.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Ik heb een Hu 1205 navigatie in mijn s60 van 2003 gezet. Dit is mogelijk zonder verloopkabels zoals dat bij een s/v70 moest.

Er zijn nu twee dingen die niet kloppen. Mijn vraag is wie weet er een oplossing of heeft zelf ook zo'n hu1205 in zijn of haar s60 gebouwd?

1: De navigatie werkt niet. Hij geeft geen rode pijl. Wel weet hij waar hij zich bevind en wat de route word. Ik zelf denk dat de km pulse kabel de oorzaak is. deze zit nl niet in de originele volvo stekker van mijn auto.
Wat is de kleur van dit pulse kabeltje en waar kan ik hem vandaan toveren??

2: De verlichting van de knoppen van de radio doen het niet. In de originele stekker zit (ik geloof op punt 5) geen verlichtingsdraad die ook gedimpd kan worden. Waar zit deze draad en welke kleur heeft deze?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik wacht af. Groeten Robert
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Hier een linkje naar een stekker schemaatje. Hopelijk krijg je alles werkend. In mijn V70 zat die HU-1205 ook, maar met een andere (groene) stekker ertussen waar aan geknutseld was ivm een carkit e.d.

http://www.miketdi.de/faq/pdf/hu_xxx.pdf
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Bedankt voor je schemaatje maar dat had ik eigenlijk al.

Maar waar haal ik die draden vandaan dan voor de verlichting op de dimmer en het km pulse draadje en wat zijn de kleuren?
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

De dimmer deed het bij mij ook niet, je moet het toestel handmatig in de nachtverlichting zetten..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
robertslaat
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 26.02.2006 - 16:03
Locatie: Twente

Nu nog de keuren voor de draden. Wie kan mij daaraan helpen??

Vooral de km pulse draad zoek ik anders heeft mijn hu1205 er geen zin in. waar kan ik deze vinden??
Gast

De verlichting van de knoppen van de radio doen het niet. In de originele stekker zit (ik geloof op punt 5) geen verlichtingsdraad die ook gedimpd kan worden. Waar zit deze draad en welke kleur heeft deze?
Kan het zijn dat je even jouw computer moet vertellen dat de auto voorzien is van HU-1205?
Bij andere radio's (HU803) moet je soms ook even langs Volvo om iets te laten activeren.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Nee dat is bij een analoge HU-1205 juist niet nodig. Dat maakt deze toestellen plug and play. Ik zal eens kijken welke kleur het snelheidsdraadje heeft.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
volvotegneutje
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05

je dient een snelheidspuls aan te sluiten op je hu 1204 deze dien je uit je CEM te halen aansluiting D10, je CEM (centrale electronica module) zit aan de linkerzijde onder je dashboard, let op dit is niet je zekeringen kast!
Hiervoor heb je wel speciale stekkertjes nodig zowel voor in de steker die in de cem gaat alswel voor in de groene steker die in je hu 1205 gaat, tevens dien je de verlichting door te lussen, dit is de paarse draad die in de groene steker aanwezig is die achter in je 1205 komt, voor aansluitingen van de steker lees de berichten hiervoor. Tevens kun je een mute functie instaleren op de hu 1205 t.b.v je carkit.
volvotegneutje
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05

hans anesthesie schreef:Nee dat is bij een analoge HU-1205 juist niet nodig. Dat maakt deze toestellen plug and play. Ik zal eens kijken welke kleur het snelheidsdraadje heeft.
Een snelheidssignaal is niet aanwezig in de stekker !!!!
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”