verwisselen van turbo?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
jansen072
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.12.2008 - 20:03

Hallo,

Ik ben in het bezit van een v40 2.0T kun je daar makkelijk een turbo van een t4 opzetten ?
wat zijn daar de voor en nadelen van?

gr andré
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Mail even naar Fasttech, die kunnen je precies vertellen hoe en wat.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
DirkT4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
Locatie: Breda
Contacteer:

Op het Volvo40forum.nl is BlackWolf bezig zijn 2.0T om te bouwen. En daar is deze vraag ook al meerder malen gesteld.
Het is alleen niet zo simpel dat je er een 14T (Turbo T4) op kan schroeven en dan klaar bent. Motormanagement, Injectoren etc... moeten ook gewijzigd worden.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
Gebruikersavatar
DinanT
3rd Gear member
Berichten: 253
Lid geworden op: 17.01.2007 - 09:05
Locatie: Zwijndrecht

Bij mij gaat er ook binnenkort een 14T op. Gaat bij FT gebeuren. Ik rij op LPG en heb nu de witte LPi-injectoren er in zitten; die zijn geschikt tot ruim 200 pk motorvermogen (55 pk/st.) Software moet inderdaad even nagekeken worden maar als je niet gaat tunen (zoals ik) hoef je niet perse de paarse injectoren te monteren. Hopelijk lukt het ze zonder dat ik ook nog terug moet naar Mesman op de LPi-software aan te passen, maar wat ik begrepen heb volgt de ECU van de LPi het automatisch.

Het verhaal was altijd dat een turbo van een T4 niet op een 2.0T zou passen. Echter, de T4 turbo die ik klaar heb liggen komt van een phase II, en die past wel. Downpipe aansluiting is het zelfde en de flens naar het uitlaatspruitstuk heeft de 'trapezium' vorm die ik nodig heb. De phase I T4 heeft een rechthoekige aansluiting.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen... (en anders is het verhaal ook te volgen op het 40forum ... :wink: )

Wat betreft 'makkelijk': ze hebben er 2 dagen voor gepland...
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”