peter d schreef:Hallo, in de linker koplamp van mijn S60 2.4b zitten vochtdruppels.
Moet de voorbumper helemaal gedemonteerd worden om de koplamp los te halen ??
Om de koplamp helemaal uit te nemen: ja!
Maar je kunt ook nog proberen om de draaidop aan de achterzijde eraf te halen en die enige tijd weg te laten. Het vocht kan zo gemakkelijk weg door gewoon te verdampen.
Mijn methode is beide doppen eraf stadslichtje ook uitnemen .
Dan heb ik thuis nog een stuk 75 mm afvoerpijp, deze schuin afzagen aan 1 zijde , dan deze met de schuine zijde voor 1 v/d gaten zetten (waar een dop zat) .
En dan kijk ik mijn vrouw even lief aan of ik haar fohn even mag "lenen" deze boven de afvoerpijp en blazen maar , binnen een half uur is je lamp weer droog van binnen .
zo, vocht is er helemaal uit hoor en dat in 1 dag!
Maaaarrr.....het probleem is nog niet opgelost want bij vochtig weer zal hij weer condenseren en dikke vochtdruppels in de koplamp laten zitten.
Als het goed is kan je het glas vd koplamp loshalen. Moet dan de bumper ook helemaal los ?? Ik zou als 1e de naad van het glas af kunnen kitten om te proberen.
In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Glas is bij deze meest niet de boosdoener maar meer de afdichtingen van de deksels en fittingen (richting en stadlicht) die er van buitenaf inzitten richtingaanwijzer is in deze de grootste verdachte door zijn plaatsing krijgt hij nogal wat te verduren aan water wat via de spatbordrand loopt ,losnemen en de afdichtingen licht invetten (vaseline) geeft vaak de oplossing.
Er zijn koplampdoppen met een membraam dat vocht naar buiten toe doorlaat. Dit helpt ook niet 100% maar zorgt er wel voor dat vocht sneller verdwijnt. Zeker als je veel korte stukken rijdt wordt de lamp niet echt warm waardoor vocht zich blijft ophopen.