Mijn RTI dvd's zijn van 2003 en ik merk - na 4 dagen al - dat de informatie zeker niet up-2-date is. Ik wil dan ook nieuwe dvd's gaan kopen bij de volvodealer. Maar nu lees ik op dit forum dat de nieuwe 2006 versie binnenkort uit schijnt te komen. Is dat waar?
Ook vraag ik mij af of er met de update ook nog andere zaken geüpdate worden, behalve de kaarten zelf, bv. een ander perspectief dan van boven af. En - om up-2-date te blijven - moet je elk jaar je portemonnee trekken voor updates?
maarten
RTI DVD update
- Paul
- Geartronic member
Ja je systeem wordt ook geupdate zeker als je nu de 2003 cd hebt, maar je merkt er persoonlijk niet zoveel van...
Maar volgens mij moet die 2006 dvd inderdaad komen of is er zelfs al, want rond deze tijd vorig jaar hadden we de 2005 dvdSET (zijn nu 3 dvds)
Maar volgens mij moet die 2006 dvd inderdaad komen of is er zelfs al, want rond deze tijd vorig jaar hadden we de 2005 dvdSET (zijn nu 3 dvds)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Summum
- 6th Gear member
Reken maar! Een nieuw setje DVD's (de nieuwe set bestaat uit 3 dvd's) kost het lieve sommetje van € 275,-- :shock:interface schreef:En - om up-2-date te blijven - moet je elk jaar je portemonnee trekken voor updates?
maarten
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Paul
- Geartronic member
Wilde je het onderzicht hebben?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Paul
- Geartronic member
15 euro? Bedoel je illegaal gekopieerde dvds?
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Bedoelt hij uberhaupt wel DVD's? Misschien zijn het wel de CD's...
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- Starter
Ik bied persoonlijk niets aan. Via *********** heb je cd kopieen voor die prijs.
Eerlijk vind ik het oneerlijk dat je een telkens als er updates zijn zulke hoge bedragen moet betalen.
Dit zou eigenlijk een extra service zijn van volvo om hun eigen navigatie systemen te gebruiken, of op z'n minst tegen sportieve prijzen!!!
mod-edit: verwijzing verwijderd.
Eerlijk vind ik het oneerlijk dat je een telkens als er updates zijn zulke hoge bedragen moet betalen.
Dit zou eigenlijk een extra service zijn van volvo om hun eigen navigatie systemen te gebruiken, of op z'n minst tegen sportieve prijzen!!!
mod-edit: verwijzing verwijderd.
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Kijk dat dacht ik al, het zijn de CD's dus.
Het is volgens mij verrektes lastig om de DVD's goed gekopieerd te krijgen dat ze werken. Bij mij zit we dus gewoon tweedehands origineel in!
Voor een tweedehandsprijsje vind ik het dan wel interessant en nog leuk om origineel volvo spul te kopen.
Het is volgens mij verrektes lastig om de DVD's goed gekopieerd te krijgen dat ze werken. Bij mij zit we dus gewoon tweedehands origineel in!
Voor een tweedehandsprijsje vind ik het dan wel interessant en nog leuk om origineel volvo spul te kopen.
Arjen
Arjen
-
- Starter
Ik heb er geen slechte ervaring mee.
PS: Ik word lastig gevallen door de beheerders van deze site ( ???), met de mededeling om geen illegale verwijzingen te doen.
Het is een forum dacht ik, ik geef mijn mening en deel mijn ervaringen. Nogmaals : IK VERKOOP NIETS !!!!
PS: Ik word lastig gevallen door de beheerders van deze site ( ???), met de mededeling om geen illegale verwijzingen te doen.
Het is een forum dacht ik, ik geef mijn mening en deel mijn ervaringen. Nogmaals : IK VERKOOP NIETS !!!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Waarom oneeerlijk? Veel anderssoortige software kent ook (soms zelfs jaarlijkse) gebruikerskosten.namechta schreef:Ik bied persoonlijk niets aan. Via *********** heb je cd kopieen voor die prijs.
Waarom zou je overigens jaarlijks een nieuwe CD halen? voor die 3 straten die erbij gekomen zijn?
- liquid_force
- 6th Gear member
mooi dat je niets verkoopt, je eerste posting hier op het forum was wel in die trant vandaar dat ie wegegehaald is. en als dat al lastigvallen isnamechta schreef:PS: Ik word lastig gevallen door de beheerders van deze site ( ???), met de mededeling om geen illegale verwijzingen te doen.

- Tomba
- 2nd Gear member
Veel mensen vinden het betalen voor software een lastige bijkomstigheid. Als deze personen nu eens gewoon betaalde voor de gebruikte software, dan hoefde degene die nu WEL netjes betalen niet zo'n hoog bedrag te betalen.bart simpson schreef:Waarom oneeerlijk? Veel anderssoortige software kent ook (soms zelfs jaarlijkse) gebruikerskosten.namechta schreef:Ik bied persoonlijk niets aan. Via *********** heb je cd kopieen voor die prijs.
Waarom zou je overigens jaarlijks een nieuwe CD halen? voor die 3 straten die erbij gekomen zijn?
Als iedereen zijn bijdrage doet, dan blijft het bedrag laag. niewaar?
- Okke
- 4th Gear member
Ik ben het met je eens dat je moet betalen voor de software! Alleen ben ik het ook eens met de stelling dat de prijs schappelijk moet zijn. Het is een kwestie van vraag/aanbod. Ik denk dat Volvo de afweging maakt de cd/dvd van het RTI systeem wat hoger qua prijs in de markt te zetten om:Tomba schreef:Veel mensen vinden het betalen voor software een lastige bijkomstigheid. Als deze personen nu eens gewoon betaalde voor de gebruikte software, dan hoefde degene die nu WEL netjes betalen niet zo'n hoog bedrag te betalen.
Als iedereen zijn bijdrage doet, dan blijft het bedrag laag. niewaar?
-Exclusiviteit die het merk en ingebouwde navigatiesysteem met zich meebrengt te handhaven.
-Toch voldoende opbrengst te houden uit mindere verkoop (incalculeren dat mensen het te duur vinden of zelfs kopieren).
Zoals het nu gebeurd, zullen ze het wel kunnen verantwoorden. Ik denk wel dat gezien de huidige aanbod van navigatiesystemen en het drastisch lager worden van de prijs, de prijs voor de update's te duur is en dat ze daar naar moeten kijken. Ik denk dat dan juist veel meer mensen alsnog overstag gaan, en de originele set willen hebben (en laatste serie). Ik doe het nu ook met een oudere set...maar voor een nieuwe set tegen marktconforme prijs hou ik mij aanbevolen. Natuurlijk zal het iets duurder zijn...zoals ik al zei betaal je ook voor de exclusiviteit.
V40
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Waarom maak je geen verschil tussen de mensen die een update willen hebben en mensen die een volledige nieuwe set moeten hebben?
Een update zou je dan tegen een veel aantrekkelijkere prijs dan de volledige nieuwe versie aan kunnen bieden. Laat de volledige nieuwe versie dan lekker kosten wat een set DVD's nu ook kost en de update iets van een derde van die prijs. Dat doet Microsoft (ookal zuigt dit bedrijf wel flink) op dezelfde manier met windows.
Een update zou je dan tegen een veel aantrekkelijkere prijs dan de volledige nieuwe versie aan kunnen bieden. Laat de volledige nieuwe versie dan lekker kosten wat een set DVD's nu ook kost en de update iets van een derde van die prijs. Dat doet Microsoft (ookal zuigt dit bedrijf wel flink) op dezelfde manier met windows.
Arjen
Arjen
- Okke
- 4th Gear member
Ik denk idd dat er twee dingen aan de hand zijn. Een software update (kritische, dus een "bug") zou eigenlijk gewoon bij de dealer moeten gebeuren tijdens een grote beurt, of tusendoor als het systeem vast komt te zitten. Zeker gezien de kostprijs van de systemen moet daar ruimte voor zijn...en ik neem aan dat dit slechts weinig of niet hoeft te gebeuren omdat de heren ingenieurs hun werk goed hebben gedaan.
Voor het overige moet je dan wel geld betalen...omdat het nieuwere versies betreft. Zo werken wij hier ook...de keuze is dan aan jouw. Blijft staan: redelijke prijs...is het voor iedereen leuk!
Voor het overige moet je dan wel geld betalen...omdat het nieuwere versies betreft. Zo werken wij hier ook...de keuze is dan aan jouw. Blijft staan: redelijke prijs...is het voor iedereen leuk!
V40
- Tomba
- 2nd Gear member
mag ik jullie een kleine blik in toekomst geven:
Software verkrijgbaar volgens het media syateem.
Iedereen heeft alle sofware binnnen enkele muisklikken. bij keuze van bv 1 programma om te gebruiken krijgen deze een vergoeding. Zie het als kijkcijfers van tv-programma's. De consument heeft alleen te maken met een bedrag per maand zoals een energienota.
Software verkrijgbaar volgens het media syateem.
Iedereen heeft alle sofware binnnen enkele muisklikken. bij keuze van bv 1 programma om te gebruiken krijgen deze een vergoeding. Zie het als kijkcijfers van tv-programma's. De consument heeft alleen te maken met een bedrag per maand zoals een energienota.
-
- Starter
droom verder. Als je een long term hardware koopt verwacht je updates van software of drivers als service van de fabrikant. Betalen mag ook maar geen honderde euro's voor een dvd. Als de prijzen redelijk waren zou iedereen natuurlijk originele cd kopen.
een andere verhaal, ik had een originele cd van benelux, oeps een krasje erop weer 275 euro betalen.
Ik zou graag willen weten hoe eerlijk en heilig de simpson en co kunnen zijn.
Trouwens ik dacht dat er meer jonge mensen volvo's gingen rijden, maar het valt tegen met al die saaie heilige boontjes op deze forum. :evil: :roll: :twisted:
een andere verhaal, ik had een originele cd van benelux, oeps een krasje erop weer 275 euro betalen.
Ik zou graag willen weten hoe eerlijk en heilig de simpson en co kunnen zijn.
Trouwens ik dacht dat er meer jonge mensen volvo's gingen rijden, maar het valt tegen met al die saaie heilige boontjes op deze forum. :evil: :roll: :twisted: