Hoi allemaal,
ik zie heel vaak dat iemand een bepaalde foutcode heeft uitgelezen maar ik zie nergens op het forum hoe dit precies moet. Ik weet pas sinds donderdag dat er naast de luchtfilter een kastje hangt om dit te doen. Toen heb ik die stengel in het gaatje twee geplugd omdat ik daarmee het brandstof systeem zou kunnen doormeten? Maar waar zijn die andere gaten voor? (1,3,5,6,7) En ik wist ook niet meer precies hoe ik moest resetten. Binnen drie sec nadat ie klaar was langer dan drie seconden inhouden of zoiets dacht ik maar zeker weet ik dat niet meer. Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Jochem
Hoe moet je eigenlijk zelf je auto uitlezen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Diamondnick
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32
Is hier ook een link van die nog up to date is?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
FF een kickje geven........... sorry
Hier heb je dan zeker wel uitlees apparatuur voor nodig ??
Of kan dit ook met een multimeter of iets dergelijks??
Hier heb je dan zeker wel uitlees apparatuur voor nodig ??
Of kan dit ook met een multimeter of iets dergelijks??

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je hebt er alleen pen en papier voor nodig om de codes op te schrijven. Voor de rest niets. De motoren met een Siemens Fenix ecu hebben de mogelijkheid om het brandstofsysteem uittelezen in socket 2. Dat zijn oa de B18U, B20F. De carb. uitvoeringen en turbo's hebben die mogelijkheid niet. Dit Fenix manual is wat jij nodig hebt voor je B18U.
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
OK thnx. Ik heb hem gedownload en zal hem voor de zekerheid morgen ff printen.Iroll schreef:Je hebt er alleen pen en papier voor nodig om de codes op te schrijven. Voor de rest niets. De motoren met een Siemens Fenix ecu hebben de mogelijkheid om het brandstofsysteem uittelezen in socket 2. Dat zijn oa de B18U, B20F. De carb. uitvoeringen en turbo's hebben die mogelijkheid niet. Dit Fenix manual is wat jij nodig hebt voor je B18U.
Heb ik nog ff 1 stomme vraag.............. waar zit die diagnosebox?
Is dat in die bak voor mn voorruit, aan de stuurkant??

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Sorry............. laat maar.Hugo_Amstelveen schreef: OK thnx. Ik heb hem gedownload en zal hem voor de zekerheid morgen ff printen.
Heb ik nog ff 1 stomme vraag.............. waar zit die diagnosebox?
Is dat in die bak voor mn voorruit, aan de stuurkant??
Al gevonden................ misschien moet ik eerst ff beter lezen en dan pas vragen...................... :oops:

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
ssssssssssttttttt :drinking:

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
volg de procedure en dan staat het er in uitgelegd. in dat kleine bakje zit een ledje hier kan je de codes op uitlezen eerste keer zal wat vervelend zijn maar je bent er snel achter
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.02.2011 - 17:03
Ik heb het afgelopen week nog gedaan.
Bij de veerpoot aan de bestuurderkant zit een zwart kastje. Deze kan je openen.
Hieronder zitten 6 gaatjes, een knopje, een ledje en een stekkertje.
Het stekkertje steek je in gaatje 2 (de gaten zijn genummerd).
Daarna het knopje 3 seconden indrukken.
Dan gaat het ledje de code knipperen. hij knippert eerst snel achter elkaar een cijfer dan een tussenpauze en dan weer snel een cijfer.
Met die code kun je in de tabel zien welke fout je hebt.
Het werkt vrij simpel! gewoon even proberen
Bij de veerpoot aan de bestuurderkant zit een zwart kastje. Deze kan je openen.
Hieronder zitten 6 gaatjes, een knopje, een ledje en een stekkertje.
Het stekkertje steek je in gaatje 2 (de gaten zijn genummerd).
Daarna het knopje 3 seconden indrukken.
Dan gaat het ledje de code knipperen. hij knippert eerst snel achter elkaar een cijfer dan een tussenpauze en dan weer snel een cijfer.
Met die code kun je in de tabel zien welke fout je hebt.
Het werkt vrij simpel! gewoon even proberen
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Ja gedaan en super gelukt.
Het bleek dat ik een storing had in de kilometerteller......... had er iig geen last van.
Waar ik het voor wilde doen was; mijn auto hield ineens in en het leek wel of hij smoorde ofzo. Achteraf blijkt dat mn katalysator volledig verstopt zat en er al diverse schotjes los waren en verrot waren.
Dus maar weer eens in de diepe buidel getast en mn zweedse makker verwent met een nieuwe kat.
Nu rijd ie weer als een trein en trekt meteen ook een stuk beter.
Het bleek dat ik een storing had in de kilometerteller......... had er iig geen last van.
Waar ik het voor wilde doen was; mijn auto hield ineens in en het leek wel of hij smoorde ofzo. Achteraf blijkt dat mn katalysator volledig verstopt zat en er al diverse schotjes los waren en verrot waren.
Dus maar weer eens in de diepe buidel getast en mn zweedse makker verwent met een nieuwe kat.
Nu rijd ie weer als een trein en trekt meteen ook een stuk beter.

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose