S 80 T6
-
- 1st Gear member
Hallo mensen ,ik heb 2 maanden geleden eindelijk mn eerste Volvo S80 T6geartronic aangeschaft
En heb er inmiddels al weer 3000 blije km's op zitten.Ik heb alleen 1 dingetje wat mij toch niet helemaal lekker zit nl.:Als ik 80 km p/u rijdt met de automaat in zn 4 draait de motor ong 1500 tpm.Als ik langzaam wil versnellen naar b.v.100km p/u (zonder kickdown)krijg ik behoorlijk heftige vibraties in het stuur.Weet iemand wat dit is en zoja wat kan ik hier aan doen?

S80 T6 : Best car ever
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Zijn de motorsteunen nog wel O.K.?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
Geen idee.Hoe kan ik dat checken?Het gebeurd alleen als hij in de 4de versnelling 1500 toeren draaid .Ik heb ook al eens heel langzaam opgetrokken om te checken of het ook in de andere versnellinging gebeurd,maar nee,het is alleen in zn 4
- s80t6
- 3rd Gear member
gefeliciteerd met je aankoop.
De door jou beschreven problematiek komt mij niet bekend voor. Ik zou wel even bij de Volvo dealer informeren als ik jou was.
De door jou beschreven problematiek komt mij niet bekend voor. Ik zou wel even bij de Volvo dealer informeren als ik jou was.

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- 1st Gear member
"Hoera" :-x Ik ben erachter wat het was:Vanavond is mn versnellingbak ermee opgehouden.In het centrum van Utrecht midden op een kruising!Niet voor- of achteruit.Gelukkig was daar na 1 uur de ANWBsleepwagen.Auto is naar de garage waar ik hem kocht en rij nu :crazyeyes: VWGolf5 met FredFlinstone banden.Geluk bij ongeluk:Het valt nog in de garantie :bom: De garage-eigenaar metteen sjacherijnig:Het is zondag en ik zit te eten!!!! Maar ja,morgen maar eens zien wat het gaat worden. Wordt Vervolgd........
-
- 2nd Gear member
balen zeg, maar gelukkig valt het onder de garantie... sterkte met het golf-rijden (voor zo lang het duurt)!
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Dat eten zal hem een zorg zijn. Hij zag die dollar-tekens ook al!ChrisD. schreef:De garage-eigenaar metteen sjacherijnig:Het is zondag en ik zit te eten!!!!
De winstmarge door het afvoerputje. En dat nog wel op zondag!

-
- 1st Gear member
@Frumpy,Het betreft ingekochte garantie van drie maanden voor motor EN Versnellingsbak.Zwart op wit ,door beiden ondertekend!
@Alex,Ja je hebt gelijk:Die vriendelijke verkoper is helemaal niet blij met mij,hij bleef maar nors reageren.Maar handeld het naar behoren af,gelukkig.
Ik heb de Volvo bij een handelaar gekocht dus kunnen ze zelf niet repareren.
Mijn auto gaat naar:Autobedrijf Rietberg en Van Eeden Noordwijkerhout.Kend iemand dit bedrijf?Ik kon nl. niets vinden op internet.Het liefst had ik hem bij een Volvodealer gehad ,maar ja,het is hun garantie.
Wordt vervolgd..........
@Alex,Ja je hebt gelijk:Die vriendelijke verkoper is helemaal niet blij met mij,hij bleef maar nors reageren.Maar handeld het naar behoren af,gelukkig.
Ik heb de Volvo bij een handelaar gekocht dus kunnen ze zelf niet repareren.
Mijn auto gaat naar:Autobedrijf Rietberg en Van Eeden Noordwijkerhout.Kend iemand dit bedrijf?Ik kon nl. niets vinden op internet.Het liefst had ik hem bij een Volvodealer gehad ,maar ja,het is hun garantie.
Wordt vervolgd..........
Dit zal nog moeten blijken. De reactie zegt voldoende toch?ChrisD. schreef:@Alex, Ja je hebt gelijk: Die vriendelijke verkoper is helemaal niet blij met mij, hij bleef maar nors reageren.
Maar handeld het naar behoren af,gelukkig.
Misschien is het verstandig om na de reparatie ook nog even een aankoopkeuring bij de ANWB te doen!
(al zou je alleen al doen om de reparatie te laten controleren)
-
- 1st Gear member
@Alex,idd, en weet inmiddels dat zij hoofdzakelijk versnellingsbakken reviceren.Wat die reactie betreft:Hij laat mijn auto op zijn kosten repareren en als hij daar pissig om is,is dat zijn probleem.Zolang mijn Volvo maar gerepareerd wordt en hij de rekening betaald,vind ik het oke.
-
- 2nd Gear member
Chris,kijk wel uit met revisie,als bv alleen de 4e versnelling wordt gerepareerd is dat niet voldoende.Je bent dan snel weer aan de beurt voor je andere versnellingen.
Ik heb er ervaring mee en heb van iemand het advies gekregen die een half jaar aan het tobben is geweest.
Bij mij ging het om een T6 uit 99 met geartronic.
Het zijn geimporteerde GM bakken die zijn aangepast voor de T6.
Hoop dat je deze ellende bespaard zal blijven.
Een nieuwe bak bij Volvo kost 3800 euro ex BTW!
Ik heb er ervaring mee en heb van iemand het advies gekregen die een half jaar aan het tobben is geweest.
Bij mij ging het om een T6 uit 99 met geartronic.
Het zijn geimporteerde GM bakken die zijn aangepast voor de T6.
Hoop dat je deze ellende bespaard zal blijven.
Een nieuwe bak bij Volvo kost 3800 euro ex BTW!
gr peter
-
- 1st Gear member
@Peter,Ik heb even geiformeerd bij de beste man en hij vertelde mij dat ik zowieso weer 3 maanden bovag garantie krijg over zijn werkzaamheden. :thumbleft: Verder heb ik ook al wat mensen gesproken die erg goede ervaring en service hebben gehad bij hem.Het waren hoofdzakelijk Chevy-rijders.Maar ik heb er wel vertrouwen in dat alles goed gaat komen.En aangezien ik gemiddeld 2000km per maand rij zou een slecht gerepareerde versnellingsbak vrij snel weer problemen gaan geven.Als ik af ga op de Chevyrijders loopt hij zowieso de gehele bak na en hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.Morgen gaat hij mij bellen met hopelijk de uitslag van wat er stuk is.Dus morgen weet ik meer......
-
- 1st Gear member
Eindelijk bericht gehad van de garage:Door een interne lekage werkte mijn versnellingsbak niet meer,kon niet meer op druk komen en daardoor slipte, iets met ringen die stuk zijn.Nou meneer dat betekend dat wij hem tot het laatste boutje uit elkaar gaan halen.Wat betekend dat zij 4 tot 5 werkdagen bezig zijn mijn gehele bak te reviseren.En aangezien u niet om de hoek woont zullen wij een paar fotos voor u maken als hij open ligt.Oftewel:Ben ik blij dat dit in de garantie valt! :headbang: Het voelt alsof mn beste vriend openhartchirurgie krijgt :
Na een inwendige bloeding.En de gratis leenGolf :crazyeyes: moet morgen weer terug naar de ANWB.Dat wordt dus een weekje fietsen.Hij gaat ervan uit dat mn volvo volgende week woensdag weer klaar is en zal rijden als nooit tevoren(zijn woorden!)Ik wacht het allemaal wel af...... :smoker:
-
- 2nd Gear member
Bij mij was dat ook het probleem,de olie voor de 4e versnelling kwam niet snel gemoeg door en door de krappe marge van de computer ging de bak in de noodloop.
Als de bak helemaal binnenstebuiten wordt gekeerd zal het wel goedkomen.
Ik wens je veel succes en weinig tegenwind op de fiets
Als de bak helemaal binnenstebuiten wordt gekeerd zal het wel goedkomen.
Ik wens je veel succes en weinig tegenwind op de fiets
gr peter
-
- 1st Gear member
Volvo is klaar!En rijdt nog lekkerder dan daarvoor.Ik wist dat de T6 lekker reed,maar dit slaat echt alles.Ook het orginele probleem van die trillingen is helemaal weg.Het is veel stiller geworden!Alleen nog andere banden maar dat komt later wel.Garage Rietbergen Van Eeden geeft overigens 1 heel jaar volledige garantie op de versnellingsbak en ik heb zo'n 100 mB aan foto's van hun gekregen van zo'n beetje alle onderdelen en veel voor- en na-foto's(ik zal proberen er een paar hier neer te zetten)En de service is idd geweldig! Ook de werkplaats is bijna als een lab. gewoon superclean.Nog even voor degene die het intresseerd:De rekening(die ik niet hoef te betalen)is €2450,- incl.alles.Dat is dus voor een volledige revisie en in mijn geval 80% nieuwe onderdelen!Ik kan er weer vele km's tegenaan :hello1:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.