Weer eens wat nieuws vanmorgen. Ik reed de snelweg op, en moest remmen omdat een vrachtwaren remde, maar .... ik kon mijn pedaal maar 1 centimeter indrukken, en remmen ho maar. Uiteindelijk 10cm voor de knal stil gekomen.
Na een bezoek aan de garage blijkt dat de remdruk erg langzaam wordt opgebouwd bij mijn 1999 S80 2.5d. Dit scheen aan de "remdrukpomp" of zoiets te liggen, a 750 euro. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad in het verleden? Wie kan iets meer uitleggen t.a.v. het defect?
Geen remmen .... bijna aanrijding ...
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb laatst ook zoiets gelezen. Was dacht ik bij een S60. Maar daarbij was de ABS computer op hol, dus kon je wel het rempedaal in trappen, maar zorgde de computer er voor dat de remgelijk weer losliet. Moet ergens te vinden zijn, maarja waar...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Die op hol geslagen ABS was waarschijnlijk een topic van mij(n V70). Dat had echter een eenvoudige oorzaak, monteur had een boutje niet goed vastgedraaid.
Wel is er een lang topic genaamd "Crash" van Kay01 waarin hij een soortgelijk probleem beschrijft met zijn S60. Op de snelweg geen rembekrachtiging meer. In dat topic bleken ook enkele andere S60 rijders het probleem te kennen. Dat is echter denk ik niet hetzelfde als wat jij hier meegemaakt hebt, althans, de oorzaak is ws niet hetzelfde.
De mogelijke oorzaak die jij hier beschrijft ben ik nog niet tegengekomen op dit forum.
Wel is er een lang topic genaamd "Crash" van Kay01 waarin hij een soortgelijk probleem beschrijft met zijn S60. Op de snelweg geen rembekrachtiging meer. In dat topic bleken ook enkele andere S60 rijders het probleem te kennen. Dat is echter denk ik niet hetzelfde als wat jij hier meegemaakt hebt, althans, de oorzaak is ws niet hetzelfde.
De mogelijke oorzaak die jij hier beschrijft ben ik nog niet tegengekomen op dit forum.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Het vervelende is, is dat het niet continue is. Het was maar 2 keer op de rit vandaag. En natuurlijk remt hij als een gek, zodra er een monteur in zat. Het enige wat ze dus vonden, was dat de remdruk niet snel genoeg opbouwt. Vrijdag gaat er een andere pomp in.
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
hmmm... heb ik ook een keer gehad, na een stuk op de cruise gereden te hebben moest ik remmen voor een vrouw die lippen stiften belangrijker vond dan het overige verkeer. trapt op het pedaal en die gaf bijna niets mee en van remmen was al helemaal geen sprake!!
verder nooit meer gehad....
greetzzzzz Bert.
verder nooit meer gehad....
greetzzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
heb dat ook een keer gehad, zat toen een scheurtje in het membraan waardoor de remdruk wegviel af en toe.
dit zou vaker voorkomen. de reparatie was in een klein half uurtje gelukt en de pomp heb ik bij de sloop gehaald. dat scheelt een stuk. Normaal zou ik dit nooit doen voor remmen en dergelijke. Maar je kon dit membraan goed controleren en het zag er als nieuw uit. Zodoende heb ik het risico maar genomen. Het zit er nu al weer twee jaar in zonder dat ik problemen heb gehad.
dit zou vaker voorkomen. de reparatie was in een klein half uurtje gelukt en de pomp heb ik bij de sloop gehaald. dat scheelt een stuk. Normaal zou ik dit nooit doen voor remmen en dergelijke. Maar je kon dit membraan goed controleren en het zag er als nieuw uit. Zodoende heb ik het risico maar genomen. Het zit er nu al weer twee jaar in zonder dat ik problemen heb gehad.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Weet het niet meer
@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.
@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018
V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018
Audi A3 1.4 TFSI 2013
Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018
Audi A3 1.4 TFSI 2013
Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
staat er toch ook , volgens mij heb je niet goed gekeken hoor.V70ORD5 schreef:@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.
@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52
Hi Menno,
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Na lange tijd op cruise niet meer kunnen remmen, en al draaiende tegen de vangrails. Schade 10K.
Dame van VolvoNL (die ik een boze broef had gestuurd) kon aan de telefoon meteen uitstluiten dat dit nog nooooooooooit is voorgekomen bij de s60.
Op de deze volvo-forum blijkt duidelijk anders.
Natuurlijk kan ook de garage niets meer vinden, omdat het slechts een momentopname is.
Ben blij dat je veel geluk hebt gehad.
Zou voor de gein je kwestie voorleggen aan VolvoNL, ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Na lange tijd op cruise niet meer kunnen remmen, en al draaiende tegen de vangrails. Schade 10K.
Dame van VolvoNL (die ik een boze broef had gestuurd) kon aan de telefoon meteen uitstluiten dat dit nog nooooooooooit is voorgekomen bij de s60.
Op de deze volvo-forum blijkt duidelijk anders.
Natuurlijk kan ook de garage niets meer vinden, omdat het slechts een momentopname is.
Ben blij dat je veel geluk hebt gehad.
Zou voor de gein je kwestie voorleggen aan VolvoNL, ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19508
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Kijk jij nog maar eens goed streetie (je zult nog een keer moeten editen.)streetie schreef:staat er toch ook , volgens mij heb je niet goed gekeken hoor.V70ORD5 schreef:@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.
@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
En blij te horen dat het goed is afgelopen. Die ervaring is niet leuk, zoals je bij Kay-01 hebt kunnen zien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Als zij dit zo gezegd heeft, bevestigt zij toch jouw versie?Kay01 schreef:Dame van VolvoNL (die ik een boze broef had gestuurd) kon aan de telefoon meteen uitstluiten dat dit nog nooooooooooit is voorgekomen bij de s60.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik heb tijdens het wisselen van de winterwielen direkt maar de remvloeistof ververst.
Potje bijna leeg gezogen met een slangetje en afgevuld met verse.
Vroeger begonnen we altijd eerst met de langste leiding dus ik rechts achter begonnen.
Pedaal weer lekker stug, maar opeens verschil in remkracht.
Normaal kan je het pedaal een stukje intrappen en nu was het op willekeurige momenten net een citroen.
Dan weer met mijn neus tegen de voorruit en dan weer normaal.
Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Potje bijna leeg gezogen met een slangetje en afgevuld met verse.
Vroeger begonnen we altijd eerst met de langste leiding dus ik rechts achter begonnen.
Pedaal weer lekker stug, maar opeens verschil in remkracht.
Normaal kan je het pedaal een stukje intrappen en nu was het op willekeurige momenten net een citroen.
Dan weer met mijn neus tegen de voorruit en dan weer normaal.
Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
ik weet niet of het gerelateerde problematiek betreft, maar ik heb sindskort het volgende euvel; Wanneer ik het rempedaan loslaat hoor ik een een aanhoudend sissend geluid. wanneer ik vervolgens licht met het rempedaal 'speel' houdt het sissende geluid weer op.
Volgens de dealer is reperatie een dure aangelegenheid, en kan het vooralsnog geen kwaad.
Iemand hier misschien ervaringen mee?
Volgens de dealer is reperatie een dure aangelegenheid, en kan het vooralsnog geen kwaad.
Iemand hier misschien ervaringen mee?
bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Lekke rembekrachtiger?s80t6 schreef:ik weet niet of het gerelateerde problematiek betreft, maar ik heb sindskort het volgende euvel; Wanneer ik het rempedaan loslaat hoor ik een een aanhoudend sissend geluid. wanneer ik vervolgens licht met het rempedaal 'speel' houdt het sissende geluid weer op.
Volgens de dealer is reperatie een dure aangelegenheid, en kan het vooralsnog geen kwaad.
Iemand hier misschien ervaringen mee?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5084
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ja, kan eigenlijk niet missen, de rembekrachtiger.
Vreemd advies van de dealer om met een dergelijk mankement te blijven doorrijden. Het kostenaspect van zo'n reparatie mag daarbij eigenlijk geen rol spelen.
Wat zal zo'n ding incl. arbeidsloon kosten, 400/500 euro? Hoeveel is jou je leven dan waard als je het niet laat repareren, vraag ik me dan af.
Vreemd advies van de dealer om met een dergelijk mankement te blijven doorrijden. Het kostenaspect van zo'n reparatie mag daarbij eigenlijk geen rol spelen.
Wat zal zo'n ding incl. arbeidsloon kosten, 400/500 euro? Hoeveel is jou je leven dan waard als je het niet laat repareren, vraag ik me dan af.
Links voor beginnen en dan..................? (ja....ik weet het, ik kan het zelf ook opzoeken)DrRossi schreef:Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Heb je de koppeling ook meegenomen, die komt toch uit het zelfde potje?
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3109
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Hmmm, ik kan me van vroegah nog plaatjes van Volvo herrinneren met een dubbel uitgevoerd remsysteem om dit soort dingen te voorkomen.
Je hart slaat wel ff over als zoiets gebeurd zeg. Ik zag overigens laatst ergens op TV dat als je op je duim blaast, je hartslag weer omlaag gaat (wellicht nuttig na zo'n gebeurtenis).
Hopen dat het je nooit meer overkomt
Je hart slaat wel ff over als zoiets gebeurd zeg. Ik zag overigens laatst ergens op TV dat als je op je duim blaast, je hartslag weer omlaag gaat (wellicht nuttig na zo'n gebeurtenis).
Hopen dat het je nooit meer overkomt
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
Frumpy schreef:Ja, kan eigenlijk niet missen, de rembekrachtiger.
Vreemd advies van de dealer om met een dergelijk mankement te blijven doorrijden. Het kostenaspect van zo'n reparatie mag daarbij eigenlijk geen rol spelen.
Wat zal zo'n ding incl. arbeidsloon kosten, 400/500 euro? Hoeveel is jou je leven dan waard als je het niet laat repareren, vraag ik me dan af.
helemaal mee eens, ik ben dan ook van voornemens het euvel per ommegaande te laten repareren.
bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16.04.2007 - 22:27
Dr. Rossi heeft een GeartronicAlexV70 schreef:Links voor beginnen en dan..................? (ja....ik weet het, ik kan het zelf ook opzoeken)DrRossi schreef:Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Heb je de koppeling ook meegenomen, die komt toch uit het zelfde potje?
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
LV-RV-LA-RA
T6 he!
Yo Franky V hoeist?
T6 he!
Yo Franky V hoeist?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6