Geen remmen .... bijna aanrijding ...

Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Weer eens wat nieuws vanmorgen. Ik reed de snelweg op, en moest remmen omdat een vrachtwaren remde, maar .... ik kon mijn pedaal maar 1 centimeter indrukken, en remmen ho maar. Uiteindelijk 10cm voor de knal stil gekomen.
Na een bezoek aan de garage blijkt dat de remdruk erg langzaam wordt opgebouwd bij mijn 1999 S80 2.5d. Dit scheen aan de "remdrukpomp" of zoiets te liggen, a 750 euro. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad in het verleden? Wie kan iets meer uitleggen t.a.v. het defect?
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb laatst ook zoiets gelezen. Was dacht ik bij een S60. Maar daarbij was de ABS computer op hol, dus kon je wel het rempedaal in trappen, maar zorgde de computer er voor dat de remgelijk weer losliet. Moet ergens te vinden zijn, maarja waar...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Die op hol geslagen ABS was waarschijnlijk een topic van mij(n V70). Dat had echter een eenvoudige oorzaak, monteur had een boutje niet goed vastgedraaid.

Wel is er een lang topic genaamd "Crash" van Kay01 waarin hij een soortgelijk probleem beschrijft met zijn S60. Op de snelweg geen rembekrachtiging meer. In dat topic bleken ook enkele andere S60 rijders het probleem te kennen. Dat is echter denk ik niet hetzelfde als wat jij hier meegemaakt hebt, althans, de oorzaak is ws niet hetzelfde.

De mogelijke oorzaak die jij hier beschrijft ben ik nog niet tegengekomen op dit forum.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

Het vervelende is, is dat het niet continue is. Het was maar 2 keer op de rit vandaag. En natuurlijk remt hij als een gek, zodra er een monteur in zat. Het enige wat ze dus vonden, was dat de remdruk niet snel genoeg opbouwt. Vrijdag gaat er een andere pomp in. :-(
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Gebruikersavatar
BertjeB
3rd Gear member
Berichten: 359
Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
Locatie: Lelystad

hmmm... heb ik ook een keer gehad, na een stuk op de cruise gereden te hebben moest ik remmen voor een vrouw die lippen stiften belangrijker vond dan het overige verkeer. trapt op het pedaal en die gaf bijna niets mee en van remmen was al helemaal geen sprake!!
verder nooit meer gehad....

greetzzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.

Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.

Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

heb dat ook een keer gehad, zat toen een scheurtje in het membraan waardoor de remdruk wegviel af en toe.

dit zou vaker voorkomen. de reparatie was in een klein half uurtje gelukt en de pomp heb ik bij de sloop gehaald. dat scheelt een stuk. Normaal zou ik dit nooit doen voor remmen en dergelijke. Maar je kon dit membraan goed controleren en het zag er als nieuw uit. Zodoende heb ik het risico maar genomen. Het zit er nu al weer twee jaar in zonder dat ik problemen heb gehad.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 584
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Weet het niet meer

@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.

@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018
V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018
Audi A3 1.4 TFSI 2013
Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

V70ORD5 schreef:@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.

@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
staat er toch ook , volgens mij heb je niet goed gekeken hoor. ;-)
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Kay01
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 29.11.2006 - 13:52

Hi Menno,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Na lange tijd op cruise niet meer kunnen remmen, en al draaiende tegen de vangrails. Schade 10K.

Dame van VolvoNL (die ik een boze broef had gestuurd) kon aan de telefoon meteen uitstluiten dat dit nog nooooooooooit is voorgekomen bij de s60.
Op de deze volvo-forum blijkt duidelijk anders.

Natuurlijk kan ook de garage niets meer vinden, omdat het slechts een momentopname is.

Ben blij dat je veel geluk hebt gehad.

Zou voor de gein je kwestie voorleggen aan VolvoNL, ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19508
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

streetie schreef:
V70ORD5 schreef:@ Bertje B. Ik heb hetzelfde gehad na een behoorlijk stuk op cruise control gereden te hebben. En idd als je naar de garage gaat remt hij als de beste.

@ streetie nergens om hoor, maar het is membraan
staat er toch ook , volgens mij heb je niet goed gekeken hoor. ;-)
Kijk jij nog maar eens goed streetie 8) (je zult nog een keer moeten editen.)

En blij te horen dat het goed is afgelopen. Die ervaring is niet leuk, zoals je bij Kay-01 hebt kunnen zien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Kay01 schreef:Dame van VolvoNL (die ik een boze broef had gestuurd) kon aan de telefoon meteen uitstluiten dat dit nog nooooooooooit is voorgekomen bij de s60.
Als zij dit zo gezegd heeft, bevestigt zij toch jouw versie?
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Ik heb tijdens het wisselen van de winterwielen direkt maar de remvloeistof ververst.
Potje bijna leeg gezogen met een slangetje en afgevuld met verse.
Vroeger begonnen we altijd eerst met de langste leiding dus ik rechts achter begonnen.
Pedaal weer lekker stug, maar opeens verschil in remkracht.
Normaal kan je het pedaal een stukje intrappen en nu was het op willekeurige momenten net een citroen.
Dan weer met mijn neus tegen de voorruit en dan weer normaal.
Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Gebruikersavatar
s80t6
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31

ik weet niet of het gerelateerde problematiek betreft, maar ik heb sindskort het volgende euvel; Wanneer ik het rempedaan loslaat hoor ik een een aanhoudend sissend geluid. wanneer ik vervolgens licht met het rempedaal 'speel' houdt het sissende geluid weer op.

Volgens de dealer is reperatie een dure aangelegenheid, en kan het vooralsnog geen kwaad.

Iemand hier misschien ervaringen mee?


Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

s80t6 schreef:ik weet niet of het gerelateerde problematiek betreft, maar ik heb sindskort het volgende euvel; Wanneer ik het rempedaan loslaat hoor ik een een aanhoudend sissend geluid. wanneer ik vervolgens licht met het rempedaal 'speel' houdt het sissende geluid weer op.

Volgens de dealer is reperatie een dure aangelegenheid, en kan het vooralsnog geen kwaad.

Iemand hier misschien ervaringen mee?
Lekke rembekrachtiger?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5084
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Ja, kan eigenlijk niet missen, de rembekrachtiger.

Vreemd advies van de dealer om met een dergelijk mankement te blijven doorrijden. Het kostenaspect van zo'n reparatie mag daarbij eigenlijk geen rol spelen.
Wat zal zo'n ding incl. arbeidsloon kosten, 400/500 euro? Hoeveel is jou je leven dan waard als je het niet laat repareren, vraag ik me dan af.
Gast

DrRossi schreef:Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Links voor beginnen en dan..................? (ja....ik weet het, ik kan het zelf ook opzoeken)
Heb je de koppeling ook meegenomen, die komt toch uit het zelfde potje?
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3109
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Hmmm, ik kan me van vroegah nog plaatjes van Volvo herrinneren met een dubbel uitgevoerd remsysteem om dit soort dingen te voorkomen.

Je hart slaat wel ff over als zoiets gebeurd zeg. Ik zag overigens laatst ergens op TV dat als je op je duim blaast, je hartslag weer omlaag gaat (wellicht nuttig na zo'n gebeurtenis).

Hopen dat het je nooit meer overkomt
Gebruikersavatar
s80t6
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31

Frumpy schreef:Ja, kan eigenlijk niet missen, de rembekrachtiger.

Vreemd advies van de dealer om met een dergelijk mankement te blijven doorrijden. Het kostenaspect van zo'n reparatie mag daarbij eigenlijk geen rol spelen.
Wat zal zo'n ding incl. arbeidsloon kosten, 400/500 euro? Hoeveel is jou je leven dan waard als je het niet laat repareren, vraag ik me dan af.

helemaal mee eens, ik ben dan ook van voornemens het euvel per ommegaande te laten repareren.


Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
frankveer
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 16.04.2007 - 22:27

AlexV70 schreef:
DrRossi schreef:Ik toch eens lezen in vadis, en ja hoor je moet nu links voor beginnen met ontluchten.
Er is zeker geen lucht in gekomen en toch was het niet lekker.
Na het ontluchten of verversen zo u wilt, in de juiste volgorde remt deze weer normaal.
Links voor beginnen en dan..................? (ja....ik weet het, ik kan het zelf ook opzoeken)
Heb je de koppeling ook meegenomen, die komt toch uit het zelfde potje?
Dr. Rossi heeft een Geartronic :P
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

LV-RV-LA-RA
T6 he!

Yo Franky V hoeist?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Plaats reactie

Terug naar “S80”