Hard rempedaal na nachtje stilstaan

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Als ik 's ochtends in mijn S60 stap, dan merk ik dat het rempedaal keihard is. Trap ik de koppeling in om hem te starten, dan moet ik heel hard op het rempedaal trappen, wil de auto niet vooruit rollen (parkeerplaats is niet horizontaal). Wanneer ik de motor start, wordt het pedaal meteen "zacht" en kan ik gewoon remmen. Helaas gebeurt dit niet iedere ochtend.
Ik las al wat topics met falende remmen en zo, maar daar heb ik hier geen last van, hij remt prima. Waar kan dit aan liggen ?
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
C 30 T5
4th Gear member

Vermoedelijk vacuum terugslagklepje op de rembekrachtiger( dikke zwarte slang met een haakse witte aansluiting eraan, dit is het klepje ) , deze houd het vacuum vast in de rembekrachtiger, lekt dit dan is er geen vacuum meer aanwezig en moet je remmen zonder bekrachteging. Vacuum komt pas als de motor even loopt.

Kontrole rempedaal met motor uit 6-10 keer intrappen en je hebt een hard pedaal,pendaal ingetrapt houden en je voelt het wegzakken.

EDIT; met het wegzakken betekend dat alles ok is
M'n eerste Volvo
4th Gear member

Heb ik gistermiddag geprobeerd. Pedaal wordt inderdaad hard, maar zakt niet weg als ik het ingetrapt houd. Heb ik nou een probleem of kan ik rustig op vakantie ?
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”