HU-1205 in Volvo V40 2000

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
maxx001
Starter

Hoi,

Ik kan een HU-1205 van iemand overnemen, deze wordt compleet geleverd met gps antenne en Pin code.

Nou is het geval dat de vorige eigenaar van de auto de volvo connector uit de volvo heeft geknipt om daarvoor in de plaats een ISO connector te plaatsen (hij had waarschijnlijk nog nooit van een verloopkabel gehoord). Ik zit dus nu zonder originele volvo connector, ik heb hierover de volvo dealer gebeld, en deze vertelde mij dat er in het verleden wel een verloopkabel te koop was voor een phase II uit 2000 maar dat deze niet meer leverbaar is.

Ik vertelde dat ik vrij handig ben, en ik dus eigenlijk alleen een kabel nodig heb die in de hu-1205 past, en dat ik die dan zelf wel weer aan de draden in de volvo monteer. De medewerker bij de Volvo wist mij alleen wijs te maken dat dit nooit kan werken omdat ik dan ook een pulsedraad aan moet sluiten, en eventueel nog meer draden.

Is er iemand die mij het kleuren schema van de connector in de volvo kan vertellen, en daarna het kleurenschema van de hu-1205. Of mis ik inderdaad draden in de volvo en kan deze radio gewoon echt niet in mijn volvo geplaatst worden (lijkt mij sterk)

Alvast enorm bedankt.

groet marco
kuipers
1st Gear member

Ga naar de sloop en knip een stekker uit een v40 en sluit deze op kleur aan lijkt mij het meest makelijk.
Okke
4th Gear member

De HU-1205 is ontworpen voor de Phase 2. Je hebt idd ook een puls nodig van je snelheidsmeter. Die zul je dus moeten zoeken voor een Phase 1. verder kan je idd het beste een kabelboom halen uit een sloop phase 2, dat past op de HU-1205.

Wordt een heel werkje!
V40
kuipers
1st Gear member

Ik denk dat de pulsdraat er wel in zit.
Ramon&Ramon
7th Gear member

V70 S80 S60 die hebben allemaal die stekkers na 2000

ik ga is kijken of ik wat voor je heb
maxx001
Starter

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels ben ik in het bezit van een werkende HU-1205 in mijn volvo V40 :greenjumpers:

Ik ben dankzij mijn grote vriend Google in het bezit gekomen van de artikel codes voor de groene en grijze stekker en de kabelschoenen. Deze spullen heb ik opgehaald bij de volvo dealer, en ik was werl 5 euro lichter :P

Helaas heb ik niet het artikel nummer kunnen vinden van de radio antenne aansluiting. Dit is namelijk niet de standaard metalen pin die in elke auto zit, maar een grijs blokje die dan weer nodig is voor de aansluitng op de HU-1205. Bij de volvo dealer weten ze nu inmiddels wel wat voor blokje ik bedoel, maar ze kunnen deze schijnbaar niet leveren. Als ik dat blokje zou willen hebben moet ik een nieuwe kabelboom á 25 euro kopen ( en dat voor alleen een stekkertje vind ik wat aan de prijzige kant).
Mocht er dus alsnog iemand zijn die mij aan het artikel nummer kan helpen van deze radio antenne aansluiting met bijbehorende kabelschienen dan hou ik me van harte aanbevolen.

Eenmaal thuisgekomen moest ik alleen nog achter de kleurcodering komen die volvo gehanteerd heeft voor de speaker en stroom aansluitingen. Gelukkig ben ik in het bezit gekomen van de volvo wirering diagrams voor de volvo 40 Phase II. En ja gelukkig zitten alle benodigde aansluitingen verwerkt in de radio kabelboom. Na wat aansluitwerk starte de HU-1205 dan ook netjes op, en na inbouw van de radio en een testrit werkt ook de navigatie naar behoren. De antenne kabel heb ik rechtstreeks (zonder stekker dus) op een van de pinnentjes achter op de radio aangesloten :oops: (niet ideaal, maar voorlopig werkt het )

Er is dus nog maar een restpunt over, en dat is de radio antenne aansluiting in orde maken. Mocht ik het stekkertje niet kunnen vinden, dan moet ik maar kijken of ik de radio open kan schroeven, en dan een andere antenne aansluiting op de radio kan bevestigen.

Waneer er nog mensen zijn die interessen hebben hoe de kleurcodering voor een volvo V40 Phase II in elkaar steekt, dan zal ik deze nog posten.

Nogmaals bedankt, :signthanks:

Marco
syswichers

maxx001,

Heb je voor mij de kleurcode en eventuele 'tips & tricks'? Ik sta namelijk voor het zelfde probleem: HU-1205 die ik wil inbouwen in een V40 classic.

Nergens kan ik de juise adapter kabels vinden. Volvo leverd ze niet meer, dus ze bestaan wel!

Alvast dank!

Niels
laheije
4th Gear member

[quote Helaas heb ik niet het artikel nummer kunnen vinden van de radio antenne aansluiting. Dit is namelijk niet de standaard metalen pin die in elke auto zit, maar een grijs blokje die dan weer nodig is voor de aansluitng op de HU-1205. Bij de volvo dealer weten ze nu inmiddels wel wat voor blokje ik bedoel

Nogmaals bedankt, :signthanks:

Marco[/quote]

Een foto plaatsen doet wonderen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Vega
1st Gear member

syswichers schreef:maxx001,

Heb je voor mij de kleurcode en eventuele 'tips & tricks'? Ik sta namelijk voor het zelfde probleem: HU-1205 die ik wil inbouwen in een V40 classic.

Nergens kan ik de juise adapter kabels vinden. Volvo leverd ze niet meer, dus ze bestaan wel!

Alvast dank!

Niels
Lees deze thread eens door, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

ik heb hetzelfe probleem gehad en heb alles bij de adapershop besteld.
Een oude Volvo stekkers naar iso kabel en een iso naar nieuwe Volvo stekkers
Een GPS antenne en een verloop kabel voor de radio antenne

Peter
syswichers

Peter,

Dank voor je tips. Kabels besteld bij de adaptershop en inmiddels de radio met succes ingebouwd. Alles werkt zoals het werken moet! De GPS ontvanger heb ik bij de linker speaker in het dashboard weggewerkt. Constant ontvangst van gemiddeld zo'n 7 satelieten.

Als klap op de vuurpijl ook nog een Parrot CK3200 LS Bluetooth Carkit erbij in gezet. Ook dit werkt super inclusief de mute functie.

Gr Niels
Thuurc
4th Gear member

Ik schop dit topic even omhoog. Waar vind ik de pulsedraad (snelheid) van een S40 uit 2000? Volgens mij moet er iemand zijn met die ervaring :)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Rob Bakker
5th Gear member

op www.volvo40forum.nl is er iemand die een how-togemaakt heeft voor het inbouwen geloof ik.

daar moet je het denk ik wel in kunnen vinden.
:)
maxx001
Starter

@Thuurc

Volgens de Wiring Diagrams moet er voor een volvo S40 uit 2000 een groene draad op positie 7 van Stekker B moeten zitten. Dit is de puls draad die nodig is.

succes

Marco
Volvo XC60 D4
Volvo V70 2.5 T Summum Black Saphire
Volvo XC70 2.5T Zwart
Volvo V40 1.8i
Volvo 460 1.8
Volvo 440 1.8i GLE
Volvo 340 1.8 redline
Bart Giesen
5th Gear member

Zie hier. Ik heb ook een HU1205 in een Fase1