V70 2.5T in T6 look!

Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Dit is het uiteindelijk geworden!

- Verlaagd (Heico -3 cm), door dealer gedaan
- T6 look (onderste deel achterbumper en twee uitlaat-eindstukken), is ook door de dealer gedaan
- Iets aangepaste kap van de afneembare trekhaak (valt nu helemaal onder de bumper), zelf ge-dremeld.

Verder alles gewoon standaard.

Ik ben er zeer mee in mijn nopjes!

Afbeelding

Afbeelding
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Herror
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53

mooi hoor :D
Gebruikersavatar
Exeres
6th Gear member
Berichten: 2762
Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
Locatie: Het rustige Waasland

Wie durft nu nog te zeggen dat die nieuwe V70 geen lekkere kont heeft! Prachtig!
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

ok, voor de liefhebbers nog eentje... (kan er zelf ook nog geen genoeg van krijgen)

Afbeelding
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Bigfoot
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.11.2007 - 13:02
Locatie: Zoetermeer

mooi hoor!

maar je link vanuit het andere topic klopt niet
Gebruikersavatar
ACTuning
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 19.07.2007 - 20:20

Mooi hoor, alleen jammer een T6 met trekhaak.
Gebruikersavatar
Big Blue
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
Locatie: West Vlaanderen

Zeeeeer mooi gedaan, niet te onderscheiden van T6 aan de achterkant, proficiat.

Welke uitlaat hebben ze dan gemoneerd en vanaf waar, mss een foto van de onderkant als ie eens op een brug staat ofzo ??

Maakt dit ook en ander geluid ?
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Bigfoot schreef:mooi hoor!

maar je link vanuit het andere topic klopt niet
Sorry! Reeds hersteld.
Zeeeeer mooi gedaan, niet te onderscheiden van T6 aan de achterkant, proficiat.

Welke uitlaat hebben ze dan gemoneerd en vanaf waar, mss een foto van de onderkant als ie eens op een brug staat ofzo ??

Maakt dit ook en ander geluid ?
Hier een foto die ik zojuist maakte vanaf de straat, daar kun je het al iets beter op zien. Aan de uitlaat is niets veranderd, ze hebben alleen de twee kromme (standaard)pijpjes (eindstukken) op de twee achterste dempers eraf geslepen en er vervolgens twee originele eindstukken van een T6 opgelast. Die eindstukken bestaan uit een kort stalen pijpje met een chroom sierstuk en passen gewoon op de flens van de standaard demper. Wel opletten dat je de oude eindstukken zo dicht mogelijk bij de demper doorslijpt (dus min of meer dwars door de lasnaad); alleen dan blijft er nog net genoeg flens over waar het nieuwe eindstuk op vast gelast kan worden.

Aan het geluid verandert op die manier niets, hoeft ook niet want ik ben geen sjonnie...

Afbeelding
Mooi hoor, alleen jammer een T6 met trekhaak.
Tja, ik moet ook nog af en toe de boot trekken... Trouwens, in de Volvo brochures zie je ook steeds T6-en met trekhaken... lijkt me ook een prima kar-trekker.

Maar je hebt wel gelijk; zonder trekhaak is mooier. Daarom heb ik voor een afneembare gekozen en heb ik de afdekkap zo onzichtbaar mogelijk gemaakt.
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Hier nog een detailfoto.

Afbeelding
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4090
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Wat heb je precies met het afdekkapje gedaan ? Als ik het goed kan zien (maar ik heb geen T6-"achteronderschort") heb je de bovenkant van het kapje de over de bumper zit weggehaald. Klopt dat ? Moet ik ook eens onderzoeken (maar mijn kapje is dus al wel in Electric Silver gespoten). Als ik mijn kapje zo bekijk kan ik daar niet zomaar de bovenkant van af halen (zie foto).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Big Blue
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
Locatie: West Vlaanderen

Mooi gedaan zo en met weinig kosten waarschijnlijk in vgl met complete set, enkel de eindstukjes en skirt als ik het goed begrijp ??

Wat heb je in totaal betaald voor deze aanpassing als ik vragen mag, want ik zie dat ook de sensoren van de park assist erin gemonteerd zijn en de lak ook natuurlijk.

Weet je indien de D5 ook 2 einddempers heeft of is het enkel de 2.5 en 2.9 die dit hebben?
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4090
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

By the way, Schoentje, schitterende auto hé ? Al dat gezeik over die kont... gewoon instappen en rijden maar. En ik vind nog steeds dat die kont er in 't echt beter uitziet dan op foto (zeker die van jou auto in T6-look, maar wat heeft dat nou precies gekost ?). In jou geval zou ik het afdekkapje niet spuiten, zo blijft het onder de horizontale lijn van de schort en maakt het er geen deel van uit. Ik vind mijn kapje wat te groot, te opvallend. Die afneembare trekhaak werkt overigens prima, heel makkelijk.

Dat Oyster Grey mag er zeker ook wezen. Hoe vind je dat hij rijdt ? Ik vind het na 1500 km telkens absoluut een feest om achter het stuur te kruipen, jammer dat ik momenteel geen grotere afstanden hoef te doen, ben in een drukke periode en dus aan m'n bureau gekluisterd en wonen doe ik om de hoek, dus weinig km's. Ik kijk al reikhalzend uit naar de wintersportvakantie om de V70 eens de sporen te geven in Duitsland.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Big Blue schreef:Mooi gedaan zo en met weinig kosten waarschijnlijk in vgl met complete set, enkel de eindstukjes en skirt als ik het goed begrijp ??

Wat heb je in totaal betaald voor deze aanpassing als ik vragen mag, want ik zie dat ook de sensoren van de park assist erin gemonteerd zijn en de lak ook natuurlijk.

Weet je indien de D5 ook 2 einddempers heeft of is het enkel de 2.5 en 2.9 die dit hebben?
Tja, wat is weinig... Alles bij elkaar kostte me dit 775 ex btw, dat was een prijs die ik vooraf 'afgemaakt' had. Best een hoop geld natuurlijk. Maar het is toch wel een hele operatie; skirt, twee hippe eindstukken, spuiten van de skirt, overbouwen van de sensoren (valt kennelijk erg tegen) en monteren van het hele zaakje. En bedenk dat ik het allemaal door de dealer heb laten doen, zelf of elders kan het vast voor (wezenlijk) minder.

Mijn dealer is ook zeer tevreden over het resultaat en ze proberen dit nu meer te verkopen. De volgende klant zal wellicht iets minder kwijt zijn (ik was de eerste).

Het belangrijkste vind ik dat het allemaal origineel is; feitelijk is het zo gewoon een originele T6-kont.

En het kan alleen op de 2.5T, de 3.2 en de T6; die hebben allemaal standaard een dubbele uitlaat. D5 dus helaas niet (vond mijn dealer ook jammer...)
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4090
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

2.4D dus ook niet :(
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Inderdaad, de 2.4D ook niet. En de 2.0D en 2.0(F) natuurlijk ook niet.
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Wel wel, vette bak man. Dat ziet er gewoon prachtig uit. Ik zou 'm wel eens in het echt willen zien.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11517
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Echt heel gaaf, en mooi gedaan met die uitlaten!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Big Blue
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
Locatie: West Vlaanderen

Fulaks schreef:Wat heb je precies met het afdekkapje gedaan ? Als ik het goed kan zien (maar ik heb geen T6-"achteronderschort") heb je de bovenkant van het kapje de over de bumper zit weggehaald. Klopt dat ? Moet ik ook eens onderzoeken (maar mijn kapje is dus al wel in Electric Silver gespoten). Als ik mijn kapje zo bekijk kan ik daar niet zomaar de bovenkant van af halen (zie foto).
Ik zie op jouw foto Fulaks dat de D5 slechts 1 einddemper heeft, kan je dat bevestigen ?

Ben je tevreden van Postiaux ? Mijn schoonbroer woont op het Latyrusplein in Schoten, doch heb hem nog niet kunnen overtuigen om Volvo rijder te worden.
Gebruikersavatar
Schoentje
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04.10.2007 - 21:01

Dank voor al deze lovende reacties, ik wordt er een beetje verlegen van.

Je zou bijna vergeten dat er ook nog meer is dan alleen deze kont; de rest van de auto! Hij rijdt echt hemels, nu ongeveer 1250 km op de teller. Het verlagen levert geen enkel probleem op (met mijn V50 was dat heel af en toe wel het geval). Hij rijdt ook een stuk strakker (of minder vaag...) dan een niet-verlaagde.

Al met al ben ik dus helemaal het mannetje... (en niet meer zo verlegen merk ik).

Ook ik moest aanvankelijk wel even slikken van de achterkant van de huidige V70. Verlagen en deze T6-look maken het voor mij echter helemaal goed. Maar dat kan ook een vorm c.q. gevolg van een cognitieve dissonantie zijn...

Is er trouwens nog niemand achterover geslagen van de prijs die ik voor dit alles betaalde?
New V70 2.5T momentum, M6, oyster grey, mobility, family, security, winter, schuifdak, 17"; spartes, -3cm heico, T6 look
Gebruikersavatar
Big Blue
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
Locatie: West Vlaanderen

Schoentje schreef:
Bigfoot schreef:mooi hoor!

maar je link vanuit het andere topic klopt niet
Sorry! Reeds hersteld.
Zeeeeer mooi gedaan, niet te onderscheiden van T6 aan de achterkant, proficiat.

Welke uitlaat hebben ze dan gemoneerd en vanaf waar, mss een foto van de onderkant als ie eens op een brug staat ofzo ??

Maakt dit ook en ander geluid ?
Hier een foto die ik zojuist maakte vanaf de straat, daar kun je het al iets beter op zien. Aan de uitlaat is niets veranderd, ze hebben alleen de twee kromme (standaard)pijpjes (eindstukken) op de twee achterste dempers eraf geslepen en er vervolgens twee originele eindstukken van een T6 opgelast. Die eindstukken bestaan uit een kort stalen pijpje met een chroom sierstuk en passen gewoon op de flens van de standaard demper. Wel opletten dat je de oude eindstukken zo dicht mogelijk bij de demper doorslijpt (dus min of meer dwars door de lasnaad); alleen dan blijft er nog net genoeg flens over waar het nieuwe eindstuk op vast gelast kan worden.

Aan het geluid verandert op die manier niets, hoeft ook niet want ik ben geen sjonnie...

Afbeelding
Mooi hoor, alleen jammer een T6 met trekhaak.
Tja, ik moet ook nog af en toe de boot trekken... Trouwens, in de Volvo brochures zie je ook steeds T6-en met trekhaken... lijkt me ook een prima kar-trekker.

Maar je hebt wel gelijk; zonder trekhaak is mooier. Daarom heb ik voor een afneembare gekozen en heb ik de afdekkap zo onzichtbaar mogelijk gemaakt.
Slaapt jouw machine buiten, schoentje ?? :lookslikerain:
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”