Hier weer zo'n nieuw lid die ook zonodig een oude Volvo wil...
(ik heb eerst een beetje gelezen, niet alles)
Over 8 maanden moet ik mijn lease auto inleveren
(reorganisatie/bezuinigingen bij de baas) en dat heeft zo z'n nadelen,
maar ook voordelen. Ik mag nu zelf weten waar ik in ga rijden en hoef
niet meer verplicht in een VW Golf. (overigens met plezier want ze rijden
prima maar natuurlijk totaal geen uitstraling) Vanwege de reorganistatie
hoef ik niet meer het hele land door, maar is mijn werk straks 14 km van
m'n huis. Ik wil de auto wel dagelijks gebruiken (ja fietsen kan ook maar
ja..) en dat is dan 4x per week heen en weer = ongeveer 5600 km. Tel
daarbij vakantie en ritjes naar schoonmoeder dan kom ik hoop ik niet
hoger uit dan 10.000 km per jaar. Ik ben niet technisch en zal zelf niets
aan de auto kunnen doen behalve wassen en poetsen. Ik kan de auto
niet stallen. Ik heb vrouw en kind en 1 onderweg.
Nu ben ik tamelijk verliefd op de 240 Polar station. Een rode. Ik zie er
ook een heleboel te koop staan. Van mijn baas 'krijg' ik zomaar 8000,-
voor aanschaf vervangend vervoer. Ik hoop dat ik daar een goed
exemplaar voor kan vinden. De lease-bijtelling die ik niet meer betaal
dekt hoop ik een beetje de belasting/verzekering/beurten. De
benzinekosten neem ik maar voor lief. Ik ben nu hele dagen bezig om
een mooie auto te vinden. Er is best veel keus. Bijvoorbeeld:
*klik*
Als ik zoiets zou kopen (ik doe het nu nog niet) dan heb ik nog flink geld
over voor benzine en vanalles wat er mis mee is/gaat. Deze heeft net als
vele anderen bijna 300.000km gelopen. Vaak lees ik dat, mits goed
onderhouden, ze met redelijk gemak 5 of 600.000 halen.
Ik heb wat vragen:
- Wie heeft er een 240 estate (van na 1983) en kan me vertellen hoeveel dat ongeveer kost om rijdend te houden?
- Wie zegt tegen mij: "Doe het niet, en wel hierom:" ?
- Wie zegt me dat ik met een 240 een goede kans heb minstens 3 jaar vol plezier te rijden tegen redelijke kosten?
Tot zover
Aanschaf 240 Polar Estate
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Niet echt een antwoord op je vragen, maar vind je € 4.500,00 voor een auto van 21 jaar oud niet erg veel geld?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Hoi, niet als het een erg mooie auto is die nog een paar jaar zorgeloos
kan rijden (want ik kan er zelf niet veel aan klussen) en die mischien ook
niet meer al te veel in waarde daalt.
(maar alstie't blijft doen waarom zou ik'm ooit wegdoen)
kan rijden (want ik kan er zelf niet veel aan klussen) en die mischien ook
niet meer al te veel in waarde daalt.
(maar alstie't blijft doen waarom zou ik'm ooit wegdoen)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maar ik kom ze ook van begin jaren 90 tegen voor het zelfde geld en vergelijkbare km's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Op een V70 van 2002 raak je per jaar ook zo'n bedrag kwijt, zo'n 240 gaat voorlopig nog maar weinig omlaag.
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voor de prijs waar ik mijn V70 destijds heb gekocht, worden ze nu (3 jaar later) nog niet eens voor aangeboden, dus je moet ook gewoon geluk hebben denk ik. Nu weet je ook gelijk waarom ik, ondanks mijn vele km's per jaar, nogsteeds benzine rijd.
Maar even weer on-topic:
Bijgevoegde 240 is wat nieuwer, maar heeft vooral veel minder km's. Dit lijkt mij meer een auto waar je langer probleemloos mee kunt rijden.
Maar even weer on-topic:
Bijgevoegde 240 is wat nieuwer, maar heeft vooral veel minder km's. Dit lijkt mij meer een auto waar je langer probleemloos mee kunt rijden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Mijn Volvo 240 uit 1993 koste mij medio 2006 mij een bedrag met 5 cijfers voor de komma.
Een goede 240 zal zeker zijn waarde blijven houden voor de komende jaren.
En als je niet handig bent kan je beter wat meer uitgeven voor een goede 240, dan heb je ook jaren zorgeloos rijplezier.
Kijk eens op mijn web-log voor meer informatie en kooptips.
Kom zelf uit de buurt van Terheijden en weet dat Smeekens in Breda niet ver weg is, maar ook Paul Huismans in Steenbergen is vlakbij!
Een goede 240 zal zeker zijn waarde blijven houden voor de komende jaren.
En als je niet handig bent kan je beter wat meer uitgeven voor een goede 240, dan heb je ook jaren zorgeloos rijplezier.
Kijk eens op mijn web-log voor meer informatie en kooptips.
Kom zelf uit de buurt van Terheijden en weet dat Smeekens in Breda niet ver weg is, maar ook Paul Huismans in Steenbergen is vlakbij!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Hoi stinky,
Er zijn zat goede 240 te krijgen. Het meest veilige is een 240 die goed is onderhouden bij een Volvo dealer, maar die zijn denk ik schaars.
Ikzelf heb ook een 240 bij Paashuis gekocht, mijn ervaringen kun je hier lezen: http://www.geocities.com/r_schols/MVSP2
en ook nog wel hier: http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... opic=865.0
Jou keuze, de rode 240 van bij Paashuis (incl. garantie) is volgens mij een prima investering. Zo hou je tenminste ook nog een leuke stuiver over als er naar een paar jaar toch onverwachte uitgaves zouden komen......en je net als ik niet meer van je 240 af wilt!!!
(ps doe Marco de groetjes van me )
Groetjes
Ruud
Er zijn zat goede 240 te krijgen. Het meest veilige is een 240 die goed is onderhouden bij een Volvo dealer, maar die zijn denk ik schaars.
Ikzelf heb ook een 240 bij Paashuis gekocht, mijn ervaringen kun je hier lezen: http://www.geocities.com/r_schols/MVSP2
en ook nog wel hier: http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... opic=865.0
Jou keuze, de rode 240 van bij Paashuis (incl. garantie) is volgens mij een prima investering. Zo hou je tenminste ook nog een leuke stuiver over als er naar een paar jaar toch onverwachte uitgaves zouden komen......en je net als ik niet meer van je 240 af wilt!!!
(ps doe Marco de groetjes van me )
Groetjes
Ruud
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Gewoon doen.
koop wel 1 van '90-93 en dan liefts 1 met wat comfort (GLE of zo).
Super Polars zijn in mijn ogen (bijna) allemaal dubieus (Italie import), dus kijk daar mee uit als je van een particulier koopt.
Goede adressen: http://www.smeekens.nl/ in Ulvenhout of anders http://www.schmidt-gemert.nl/
Beide zijn duur maar goed.
Mijn 245 rijdt ik nu 6 jaar met 30.000 p/jr en onderhoudskosten €0,03 p/km.
Nu al 458.000 op de teller.
koop wel 1 van '90-93 en dan liefts 1 met wat comfort (GLE of zo).
Super Polars zijn in mijn ogen (bijna) allemaal dubieus (Italie import), dus kijk daar mee uit als je van een particulier koopt.
Goede adressen: http://www.smeekens.nl/ in Ulvenhout of anders http://www.schmidt-gemert.nl/
Beide zijn duur maar goed.
Mijn 245 rijdt ik nu 6 jaar met 30.000 p/jr en onderhoudskosten €0,03 p/km.
Nu al 458.000 op de teller.
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Mijn neef heeft een erg mooie groenblauwe Polar Estate in de aanbieding, tenminste als de *horror* Grand Espace (té veel kinderen:-)) de aankoopkeuring door komt. Zal 'm op dit draadje wijzen.
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik heb de tijd en scan rustig alle online-occasions af. Ik heb nog een
paar domme vragen:
- De type aanduidingen spoken een beetje door m'n hoofd. Ik zoek dus
een 240 polar station, maar soms worden ze ook 245 genoemd of zelfs
alleen 'Polar'. Ik zoeken naar een site met een duidelijke tijdlijn met type
aanduidingen, maar tot nu toe geen succes. Wie helpt?
- Als ik alle aangeboden oudjes zie, merk ik op dat types als 940 estate
veel goedkoper zijn dan 'mijn' 240. Waarom is dat? Schrijven ze sneller
af? Is de 240 inmiddels 'cult', 'retro' of 'camp'? Wat zijn de voor- en
nadelen van een 940 boven een 240 estate?
- Mijn vrouw mekkert nu al. Ze wil niet een grote auto. U kent dat vast.
Ik heb dus argumenten nodig om haar te overtuigen. Economische zijn
het best.
- Is het mogelijk, en zo ja hoe duur wordt dat, om in een 240 zonder
airco een airco in te bouwen?
- LPG lijkt aantrekkelijk (en dat gaat steeds sneller) maar ik wil 'low budget'
toch een purist zijn en vind dat je een 'oldtimer' in z'n waarde moet laten
en er vooral niet in moet gaan boren en zagen. Zijn er onder U, lieden
die ondanks het economische voordeel, toch hun automobiel weigeren te
voorzien van een LPG installatie?
Alvast bedankt eej!
Ik heb de tijd en scan rustig alle online-occasions af. Ik heb nog een
paar domme vragen:
- De type aanduidingen spoken een beetje door m'n hoofd. Ik zoek dus
een 240 polar station, maar soms worden ze ook 245 genoemd of zelfs
alleen 'Polar'. Ik zoeken naar een site met een duidelijke tijdlijn met type
aanduidingen, maar tot nu toe geen succes. Wie helpt?
- Als ik alle aangeboden oudjes zie, merk ik op dat types als 940 estate
veel goedkoper zijn dan 'mijn' 240. Waarom is dat? Schrijven ze sneller
af? Is de 240 inmiddels 'cult', 'retro' of 'camp'? Wat zijn de voor- en
nadelen van een 940 boven een 240 estate?
- Mijn vrouw mekkert nu al. Ze wil niet een grote auto. U kent dat vast.
Ik heb dus argumenten nodig om haar te overtuigen. Economische zijn
het best.
- Is het mogelijk, en zo ja hoe duur wordt dat, om in een 240 zonder
airco een airco in te bouwen?
- LPG lijkt aantrekkelijk (en dat gaat steeds sneller) maar ik wil 'low budget'
toch een purist zijn en vind dat je een 'oldtimer' in z'n waarde moet laten
en er vooral niet in moet gaan boren en zagen. Zijn er onder U, lieden
die ondanks het economische voordeel, toch hun automobiel weigeren te
voorzien van een LPG installatie?
Alvast bedankt eej!
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Meer modellen info vind je o.a. hier: http://www.geocities.com/ruudschols240/240.html
Dat de 940 goedkoper is zal best, het is ook geen 240, kwestie van vraag en aanbod. Een Volvo is volgens mij nooit camp, dan kom je toch meer bij sterren en props uit. Het lijkt wel zo te zijn dat de jeugd de 240 heeft ontdekt
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=4005.0
Vrouwen kun je vaak pas overtuigen met een Volvo door het gebruik ervan te demonstreren; Neem een 240 estate mee de stad in. Door de klein draaicirkel is de 240 opvallend wendbaar en zeer makkelijk te parkeren. Een beetje oefenen met fileparkeren trekt iedereen over de streep. Als dan vervolgens ook nog al hun gekochte spulletjes zonder probleem erin passen zullen ze een onweerstaanbaar argument voor de volvo ontdekken. Wat te denken als je vervolgens ook nog met gemak de weekboodschappen erbij propt.
Volgens mij kun je het beste een exemplaar met airco zoeken, inbouwen naderhand lijkt mij duur.
LPG gaat goed met deze Volvo's. Enkel de originele cilinderkop heeft niet zo'n geweldige klepzittingen, deze zijn na ca. 100.000 km op gas op, klepstellen gaat dan niet meer. De revisiekoppen zijn stukken beter, deze houden het tonnen uit.
Groet
Ruud
Dat de 940 goedkoper is zal best, het is ook geen 240, kwestie van vraag en aanbod. Een Volvo is volgens mij nooit camp, dan kom je toch meer bij sterren en props uit. Het lijkt wel zo te zijn dat de jeugd de 240 heeft ontdekt
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=4005.0
Vrouwen kun je vaak pas overtuigen met een Volvo door het gebruik ervan te demonstreren; Neem een 240 estate mee de stad in. Door de klein draaicirkel is de 240 opvallend wendbaar en zeer makkelijk te parkeren. Een beetje oefenen met fileparkeren trekt iedereen over de streep. Als dan vervolgens ook nog al hun gekochte spulletjes zonder probleem erin passen zullen ze een onweerstaanbaar argument voor de volvo ontdekken. Wat te denken als je vervolgens ook nog met gemak de weekboodschappen erbij propt.
Volgens mij kun je het beste een exemplaar met airco zoeken, inbouwen naderhand lijkt mij duur.
LPG gaat goed met deze Volvo's. Enkel de originele cilinderkop heeft niet zo'n geweldige klepzittingen, deze zijn na ca. 100.000 km op gas op, klepstellen gaat dan niet meer. De revisiekoppen zijn stukken beter, deze houden het tonnen uit.
Groet
Ruud
- Hakkers
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.01.2008 - 00:08
- Locatie: Haarle
- Contacteer:
haha ik vind zelf de 740 een hele dikke bak,maar net wat te groot. de 240 is dan een mooi alternatief
ik rij zelf VW Golf 2, maar heb altijd al iets gehad met die "ouwerwetste vierkante hokken" zoals een 240, 740 en ook de oude VW's zoals golf 1, 2 en de Jetta's
ik hoef niet zo'n nieuwerwetse maanauto blegh..
ik rij zelf VW Golf 2, maar heb altijd al iets gehad met die "ouwerwetste vierkante hokken" zoals een 240, 740 en ook de oude VW's zoals golf 1, 2 en de Jetta's
ik hoef niet zo'n nieuwerwetse maanauto blegh..
mag een Volkswagen ook?
hey, de eerste 3 letters zijn tenminste hetzelfde
hey, de eerste 3 letters zijn tenminste hetzelfde
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Volledig gelijk heb je, kunnen de hedendaagse ontwerpers nu echt niet wat origineler zijn.
Hakkers schreef:haha ik vind zelf de 740 een hele dikke bak,maar net wat te groot. de 240 is dan een mooi alternatief
ik rij zelf VW Golf 2, maar heb altijd al iets gehad met die "ouwerwetste vierkante hokken" zoals een 240, 740 en ook de oude VW's zoals golf 1, 2 en de Jetta's
ik hoef niet zo'n nieuwerwetse maanauto blegh..
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
[quote="Hakkers"]haha ik vind zelf de 740 een hele dikke bak,maar net wat te groot. de 240 is dan een mooi alternatief [/quote]
De 740 is niet groter dan de 240
240: Lengte 4,79 m breedte 1,71 m hoogte 1,43 m wielbasis 2,64 m
740: Lengte 4,78 m breedte 1,75 m hoogte 1,41 m wielbasis 2,77 m
De 740 is niet groter dan de 240
240: Lengte 4,79 m breedte 1,71 m hoogte 1,43 m wielbasis 2,64 m
740: Lengte 4,78 m breedte 1,75 m hoogte 1,41 m wielbasis 2,77 m
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik vind de 740 net 4 centimeter te breed...
Dan zal mijn vrouw zeggen: "Wat kan mij die boodschappen schelen, die doe jij toch?"ruuds70 schreef: Vrouwen kun je vaak pas overtuigen met een Volvo door het gebruik ervan te demonstreren; ...blablabla.... Wat te denken als je vervolgens ook nog met gemak de weekboodschappen erbij propt.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Ik zou gezworen hebben dat de 740 veel groter is
v164 schreef:De 740 is niet groter dan de 240Hakkers schreef:haha ik vind zelf de 740 een hele dikke bak,maar net wat te groot. de 240 is dan een mooi alternatief
240: Lengte 4,79 m breedte 1,71 m hoogte 1,43 m wielbasis 2,64 m
740: Lengte 4,78 m breedte 1,75 m hoogte 1,41 m wielbasis 2,77 m
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Dat ie nou mooier is zegt niet direct dat ie ook groter is Belg. Maar de 740 oogt wel massiever, dat ben ik helemaal met je eens.Belg schreef:Ik zou gezworen hebben dat de 740 veel groter isv164 schreef:De 740 is niet groter dan de 240Hakkers schreef:haha ik vind zelf de 740 een hele dikke bak,maar net wat te groot. de 240 is dan een mooi alternatief
240: Lengte 4,79 m breedte 1,71 m hoogte 1,43 m wielbasis 2,64 m
740: Lengte 4,78 m breedte 1,75 m hoogte 1,41 m wielbasis 2,77 m
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Smaken verschillen hoor, zelf ben ik een 240/140 fan maar de 740 kan er bij mij ook best door.
Fat Rat schreef:Dat ie nou mooier is zegt niet direct dat ie ook groter is Belg. Maar de 740 oogt wel massiever, dat ben ik helemaal met je eens.Belg schreef:Ik zou gezworen hebben dat de 740 veel groter isv164 schreef: De 740 is niet groter dan de 240
240: Lengte 4,79 m breedte 1,71 m hoogte 1,43 m wielbasis 2,64 m
740: Lengte 4,78 m breedte 1,75 m hoogte 1,41 m wielbasis 2,77 m
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Vandaag op het werk kreeg ik nog een 'tip'. Ik zei dat ik welliswaar een
oude 240 wilde (nou ja, 1990 of jonger) en dan liefst wel met airco. Een
van de collega's wist te vertellen dat oude airco's gevuld zijn met R12 en
dat als daar iets mee is, dat niet meer gerepareerd kan/mag worden ivm
milieuwetgeving.
Is dat zo? bvd.
oude 240 wilde (nou ja, 1990 of jonger) en dan liefst wel met airco. Een
van de collega's wist te vertellen dat oude airco's gevuld zijn met R12 en
dat als daar iets mee is, dat niet meer gerepareerd kan/mag worden ivm
milieuwetgeving.
Is dat zo? bvd.