Wie heeft DRIE kinderen van 12 tot 18 jaar in z'n V70?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

Wij zijn zover dat we serieus naar een andere wagen uitkijken. Ik wil graag - mede na alle hulp op dit forum - een V70. Mijn vrouw vindt het eigenlijk maar niks: veel te duur en niet praktisch met 3 kinderen. Waarom geen MPV? Nou daar kan ik op zich best inkomen want met al die flexibele stoelindelingen kun je vast wel eea praktischer indelen, maar het gaat natuurlijk ook om het rijdersgenot van papa, toch? En als een V70 goed genoeg ruimte biedt aan onze 3 kinderen dan is het wat mij betreft dus goed genoeg.

Afijn, nu de vraag. We doen altijd heel lang met onze auto's en deze moet dus ook over een jaar of 10 nog geschikt zijn voor 3 grotere kinderen op de achterbank. Als ik zelf op de achterbank ga zitten moet ik er niet aan denken om daar met drie keer mezelf op een rijtje te zitten, maar ik ben dan ook 1,95m en niet de dunste. Ik schat zo in dat we doorrijden met deze V70 totdat de oudste 12 a 14 is (die is nu 2), langer zal toch wel niet. het zijn trouwens alle 3 meisjes, maar die zijn tot 12 jaar geloof ik nauwelijks kleiner dan jongens.

Wie o wie heeft ook 3 kinderen, maar dan tussen 12 en 18 en hoe gaat dit op de achterbank van een V70? Ik heb het natuurlijk ook over langere ritten, zoals vakantie naar zuid europa en zo. Korte stukjes naar opa en oma zal niet zo'n probleem zijn.

Dank voor je reacties.

Groet,

SelwinPieter.
volvootjeV70
1st Gear member

SelwinPieter,

Rij zelf ook sinds kort een V70 van 2001. We zijn met z'n vijfen thuis. Onze kinderen (3 st.) zijn 11,11 en 8 jaar en het past ruim. Ben zelf 2 mtr. en de oudste heeft genoeg ruimte achter mij om een rit naar de franse riviera te maken. Dus gaan met die banaan en haal je zo'n zweedse topper in huis. Ga je voor een diesel/LPG/benzine V70? Probeer eens de D5. Die zijn er te kust en te keur te koop.
V70N 2.5D 2000 - 200K / 140pk
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Heb 3 kinderen tussen de 12 en 16. Zowel in onze 240 estate en 960 estate is dat geen probleem op lange afstanden.....Dus een V70 zal ook niet echt een probleem geven.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Ga gewoon eens passen.
Zelf ben ik 1,98 en ik vind de ruimte achter vrij krap voor zo'n grote auto.
Zeker kleine kinderen hebben een probleem, klinkt raar maar het is zo.
De achterbankzitting is vrij diep waardoor de kleinere min of meer met gestrekte benen achterin zitten.
Dit is geen fijne houding en ook komen de benen ik de knel met de voorstoel.
Een auto met geïntegreerde kinderzitjes biedt uitkomst.

BartV70
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Paul
Geartronic member

Daarom heb je toch een Multivla? :-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
bartv70
5th Gear member

Had.....................helaas

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Franswa
5th Gear member

Ik denk niet dat je rekening hoeft te houden met kinderen van 18 jaar, die hebben dan hoogstwaarschijnlijk al een heel eigen levenspatroon opgebouwd waarbij het achterin de V70 van vader zitten niet meer voorkomt. :(
V60 Plus Dark. Fusion red.
Bombina
3rd Gear member

Ik denk niet dat je rekening hoeft te houden met kinderen van 18 jaar, die hebben dan hoogstwaarschijnlijk al een heel eigen levenspatroon opgebouwd waarbij het achterin de V70 van vader zitten niet meer voorkomt.
Kijk, dat vind ik nou zo leuk aan dit forum :D
Naast heel handige tips over Volvo's, ook overpeinzingen van Volvorijders van alle leeftijden.

Ik zelf kan je helaas geen tip geven over drie kinderen.
Mijn vriendin en ik wachten in spanning op de bevalling van de tweede.

Overigens, ik heb wel een mening over drie kinderen en een V70...
Het lijkt mij niet handig.

Succes met kiezen!
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Fabian
3rd Gear member

Franswa schreef:Ik denk niet dat je rekening hoeft te houden met kinderen van 18 jaar, die hebben dan hoogstwaarschijnlijk al een heel eigen levenspatroon opgebouwd waarbij het achterin de V70 van vader zitten niet meer voorkomt. :(
Als ze dan nog mee gaan moet moeders achterin en de 18 jarige voorin ;)
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
V70Rene
4th Gear member

Overigens, ik heb wel een mening over drie kinderen en een V70...
Het lijkt mij niet handig.

Succes met kiezen!
Hoezo is het niet handig ?? Zelf hebben we drie kinderen in de leeftijd van 4- 7- en 10 jaar oud , en moet zeggen dat ik nog nooit zoveel ruimte en comfortabele auto heb gehad voor de kinderen. De kids van 7 en 10 zitten op de geintregeerde kinderzitjes , en de jongste op een Maxi cosi ( priori geloof ik) zo'n zitverhoger met rugdeel. Wat ook ideaal is in de V70 , zeker met kinderen die gevoelig zijn voor wagenziekte zijn de luchtuitstroom openingen voor de frisse lucht.

Collega's die met me meerijden en achterin zitten gaat ook gewoon perfect. Zelf ben ik bijna 1,80 Mtr dus niet te groot , maar met een collega van 2 Mtr naast met hebben beide achterpasagiers van ca 1,80 Mtr genoeg ruimte.

Dus twijfel niet , en koop gewoon nu zo'n mooie V70 :D :D
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
JJDD
3rd Gear member

SelwinPieter schreef:Afijn, nu de vraag. We doen altijd heel lang met onze auto's en deze moet dus ook over een jaar of 10 nog geschikt zijn voor 3 grotere kinderen op de achterbank.
Ik ben ook altijd een voorstander van vooruitkijken. Maar als ik het goed begrijp zijn ze nu dus 0 en 2? Is het dan niet heel enthousiast om al naar een situatie van over 10 jaar te kijken??? Er kan heel veel gebeuren in die tussen tijd .......stel je moet switchen van diesel naar benzine, stel de auto raakt toal loss (een ander trijdt tegen je stilstaande wagen waar niemand in zit, positief blijven denken), stel je wilt misschien toch over 7 jaar een andere auto, stel over 7 jaar komen er zoveel reparaties aan dat je gaat inruilen / verkopen.

Draai het om: zou je de extra kosten van een MPV (die zijn naar mijn ervaring duurder dan vergelijkbare stations) nu al willen uitgeven, zodat de kinderen over 10 jaar meer ruimte hebben?

Ander puntje om nu WEL rekening mee te houden, als bovenstaande klopt, is: passen er 2 maxi-cosi's en 1 kinderstoel in, naast elkaar??? Da's vaak knap lastig!!
SelwinPieter schreef:We doen altijd heel lang met onze auto's en deze moet dus ook over een jaar of 10 nog geschikt zijn ...
Met hoeveel auto's heb je daadwerkelijk 10 jaar of langer gereden??? Wij waren dat ook iedere keer van plan, maar zover kwam het nooit ....

Indien je nog argumenten nodig hebt om je keuze te rechtvaardigen:
- station vaak veiliger / stabieler dan MPV
- volvo natuurlijk bekend als "extra" veilig
- station vaak zuiniger dan MPV
- v70 relatief voordelig door grote aanbod
- evt 3de bankje in te bouwen achterin
V70 - 140pk - 2003
Polarbaer
2nd Gear member

JJDD schreef:Ander puntje om nu WEL rekening mee te houden, als bovenstaande klopt, is: passen er 2 maxi-cosi's en 1 kinderstoel in, naast elkaar??? Da's vaak knap lastig!!
In mijn V70 classic passen inderdaad 2 maxi-cosi's en 1 kinderstoel zonder problemen op de achterbank en dat kan niet van veel auto's gezegd worden.
In mijn geval was de keuze een nieuwere MPV (rijdt zuiniger) of een oudere Volvo (schrijft minder af). Wat mij betreft was het duidelijk. \:D/

Verder sluit ik me aan bij JJDD: tien jaar vooruit plannen is wel heel lang... :-k
Franswa
5th Gear member

Verder sluit ik me aan bij JJDD: tien jaar vooruit plannen is wel heel lang...
Ik vind morgen al erg moeilijk!!! :P :P :P
V60 Plus Dark. Fusion red.
JP
2nd Gear member

In onze V70 gaan we met z'n 6-en. Kinders; 10, 7, 5 en 0 jaar, partner en ik. Soms ook nog een vriendje opa en/of oma mee. Past altijd. Mijn ervaring is dat 2 stoelverhogers en een Maxicosi mj 2007 op de 2e zitrij passen. Heel soms denken we aan een mpv (Citroën C8). Maar dat is snel over als we eenmaal in de V70 zitten. Ik weet niet of ik er 10 jaar mee ga sturen maar het eerste jaar (30.000km) zit er inmiddels op en ik zie uit naar de volgende jaren.
Citroen 2cv6 Lavendel, Rood, Zwart
Citroen BX 1.4 Deauville Bleu Memphis, 1.6 Chic Gris Dolmen, 1.9D Wit
Citroen Xsara Break 2.0HDI Rouge Lucifer
Volvo V70 T5 Scarab Green Pearl

Renault Twingo Jade
Volvo 940GLE Regent Red Metallic
JJDD
3rd Gear member

JP schreef:Heel soms denken we aan een mpv Citroën C8. Maar dat is snel over als we eenmaal in de V70 zitten. .
M'n ouders hebben een nieuwe (bijna 1 jaar oud) C8: niet doen ......! Valt vies tegen. Inderdaad veel ruimte, maar da's dan ook het enige positieve. Ze zouden zo met me willen ruilen nu (terwijl de "mijne" nu 5 jaar oud is).
V70 - 140pk - 2003
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

JJDD schreef:
SelwinPieter schreef:Afijn, nu de vraag. We doen altijd heel lang met onze auto's en deze moet dus ook over een jaar of 10 nog geschikt zijn voor 3 grotere kinderen op de achterbank.
[...]Draai het om: zou je de extra kosten van een MPV (die zijn naar mijn ervaring duurder dan vergelijkbare stations) nu al willen uitgeven, zodat de kinderen over 10 jaar meer ruimte hebben?
Dat is het nou net: een nieuwe MPV is net zo duur als een V70 GT D5 van 2004/2005 met de opties die ik wil. EN zo'n D5 heeft energielabel E, 185pk zelfs F. Dus qua kosten zit een V70 toch een stuk hoger lijkt me. Daar staat dan weer tegenover dat wanneer ik in zo'n MPV ga zitten, ik toch het gevoel heb in een minder degelijke auto plaats te nemen dan een V70.
Met hoeveel auto's heb je daadwerkelijk 10 jaar of langer gereden??? Wij waren dat ook iedere keer van plan, maar zover kwam het nooit ....
Met onze oude golf 2 hebben we zo'n 9 jaar gereden. Toen hadden we nog geen kinderen overigens.
Goed punt
Tsja, dan heb ik zeker niet goed gezocht... Voor een D5GT van MY2005 of later met max. 120dkm betaal je toch al gauw 30-35dEuro. Daar kun je een nieuwe Smax voor kopen, weliswaar geen diesel automaat, maar toch...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen MPV, ik wil het liefst een V70. Ik probeer alleen een verstandige keus te maken. Als ik naar de foto's hierboven kijk van Bart dan twijfel ik toch wel... Als ik de stoel in een V70 zo instel dat ik lekker zit, dan is de ruimte tot de achterbank een stuk kleiner dan op die foto...
En dan is daar nog het vraagstuk van de middenste plek op de achterbank: die zit natuurlijk veel minder lekker dan links en rechts.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

JJDD schreef:
[...]Draai het om: zou je de extra kosten van een MPV (die zijn naar mijn ervaring duurder dan vergelijkbare stations) nu al willen uitgeven, zodat de kinderen over 10 jaar meer ruimte hebben?
Dat is het nou net: een nieuwe MPV is net zo duur als een V70 GT D5 van 2004/2005 met de opties die ik wil. EN zo'n D5 heeft energielabel E, 185pk zelfs F. Dus qua kosten zit een V70 toch een stuk hoger lijkt me. Daar staat dan weer tegenover dat wanneer ik in zo'n MPV ga zitten, ik toch het gevoel heb in een minder degelijke auto plaats te nemen dan een V70.
Met onze oude golf 2 hebben we zo'n 9 jaar gereden. Toen hadden we nog geen kinderen overigens.
Goed punt
Tsja, dan heb ik zeker niet goed gezocht... Voor een D5GT van MY2005 of later met max. 120dkm betaal je toch al gauw 30-35dEuro. Daar kun je een nieuwe Smax voor kopen, weliswaar geen diesel automaat, maar toch...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen MPV, ik wil het liefst een V70. Ik probeer alleen een verstandige keus te maken. Als ik naar de foto's hierboven kijk van Bart dan twijfel ik toch wel... Als ik de stoel in een V70 zo instel dat ik lekker zit, dan is de ruimte tot de achterbank een stuk kleiner dan op die foto...
En dan is daar nog het vraagstuk van de middenste plek op de achterbank: die zit natuurlijk veel minder lekker dan links en rechts.
SelwinPieter
2nd Gear member
Contacteer:

JJDD schreef: Indien je nog argumenten nodig hebt om je keuze te rechtvaardigen:
- volvo natuurlijk bekend als "extra" veilig
- station vaak zuiniger dan MPV
- evt 3de bankje in te bouwen achterin
Heeft iemand wel eens geprobeerd om een autostoeltje voor kinderen van 9-18 kg te plaatsen op dat 3e bankje in de achterbak? Waarom ik dat wil? Stel dat opa en oma een keer willen meerijden, dan kan de tweeling van 9 maanden tot 3,5 jaar mee op dat achterbankje, allebei in hun eigen stoeltje.

Ben benieuwd...
JJDD
3rd Gear member

SelwinPieter schreef:Heeft iemand wel eens geprobeerd om een autostoeltje voor kinderen van 9-18 kg te plaatsen op dat 3e bankje in de achterbak? Waarom ik dat wil? Stel dat opa en oma een keer willen meerijden, dan kan de tweeling van 9 maanden tot 3,5 jaar mee op dat achterbankje, allebei in hun eigen stoeltje. Ben benieuwd...
We hebben het een keer geprobeerd, omdat het uitzicht dan ook beter is, maar dat vond ik niet zo'n goed gaan, niet zo stabiel. Als opa en oma er naast zitten, is het natuurlijk stabieler, maar zo los stond het vrij onstabiel.

Wat betreft je prijs vergelijkingen: dat is natuurlijk ook een beetje appels en peren vergelijken, ford tegen volvo. Dan zou je de S=max met bv een mondeo moeten vergelijken.

Prijsniveau v70: je hebt gelijk, ik was vergeten dat ik zelf een benzine heb gekocht, die zijn relatief veel voordeliger (en gaan erg lang mee), de diesels zijn onevenredig duurder (bij andere merken is het verschil kleiner, terwijl de duurzaamheid van de v70 benzine juist erg hoog is, onlogisch dus / vind ik).

1 auto 9 jaar gereden - maar eens zien of dat met de volgende ook gaat lukken, statistisch gezien zegt dat nog weinig ;-)

Hoeveel rij je eigenlijk per jaar? Zakelijk / privé? Hebben jullie 1 auto?
V70 - 140pk - 2003
kmser
4th Gear member

In een V70 zit je in het midden zeker niet minder comfortabel dan achterin een monovolume. Zoveel extra beenruimte heeft een monovolume ook niet. Wij zijn eens weg geweest met 6 in een espace en de bagageruimte een beenruimte was een grap. Zolang je niet opteerd voor een grand espace of grand voyager zijn deze wagens ook niet geschikt om met zeven weg te gaan (toch als je bagage wil meenemen). wat niet wegneemt dat een S-max er goed uitziet en fatsoenlijk rijdt (zeker voor een monovolume).
De prijs die je aanhaalt lijkt me wel heel hoog, als ik eens vlug kijk vind ik exemplaren die rond de 20000€ kosten, waar je voor NDL wel nog bpm moet bijtellen, maar op 35000 zal dat wel niet komen.
Destijds hebben mijn ouders gekeken voor een V70 (die voldoende plaats bied voor 2 kinderen + grote hond), maar hebben omwille van sentimentele toch een Range Rover gekocht.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”