Ik heb me onlangs een V70 van 2001 aangeschaft, km stand 170.000, 140 pk.
Twijfel erover om hem door Rica te laten chiptunen naar 180pk, ook omdat ik een vrij forse caravan heb. Heb me laten vertellen dat dit geen verder geen nadelige gevolgen heeft voor de auto. Wordt het koppel ook positief beinvloed, met name in het wat lagere toeengebied?
Wie kan me hier iets wijzer maken?
Henri
V70 van 140 pk naar 180 pk?
- Lucien
- 2nd Gear member
Henrip,
Ik ben geen super-kenner maar als iemand beweert dat het vermogen stijgt, wat met chiptuning ook zeker het geval is, dan kun je twee dingen doen: Of het koppel verhogen of het maximum toerental verhogen, en daarbij je koppel niet verliezen. Dat laatste gebeurt zeker niet bij chiptuning dus ik heb goed nieuws voor je: Het koppel neemt toe, ook bij lagere toeren.
De chiptuner verandert je motormanagement. Als het goed is zelfs specifiek op jouw eigen motor. Dat betekent dat de mengverhoudingen, turbodruk, etc. veranderen waardoor je meer koppel krijgt.
Er zullen hier vast kenners zijn die dit nog verder in detail kunnen vertellen. Kijk alvast eens op
http://www.rica.nl/index.php?phmu=21&pctt=14
Ik ben geen super-kenner maar als iemand beweert dat het vermogen stijgt, wat met chiptuning ook zeker het geval is, dan kun je twee dingen doen: Of het koppel verhogen of het maximum toerental verhogen, en daarbij je koppel niet verliezen. Dat laatste gebeurt zeker niet bij chiptuning dus ik heb goed nieuws voor je: Het koppel neemt toe, ook bij lagere toeren.
De chiptuner verandert je motormanagement. Als het goed is zelfs specifiek op jouw eigen motor. Dat betekent dat de mengverhoudingen, turbodruk, etc. veranderen waardoor je meer koppel krijgt.
Er zullen hier vast kenners zijn die dit nog verder in detail kunnen vertellen. Kijk alvast eens op
http://www.rica.nl/index.php?phmu=21&pctt=14
Greetz,
Lucien
Lucien
- menjo
- 7th Gear member
Om een hoger maximumvermogen te krijgen hoeft het koppel alleen maar bij een bepaald toerental te stijgen. Door de aanpassingen kan het best gebeuren dat het koppel bij lage toerentallen juist daalt. Dat zegt niets over het maximumvermogen.
Maar ik neem aan dat chiptuners wel zo slim zijn om de winst in maximumvermogen niet ten koste te laten gaan van koppel (en dus ook vermogen) bij lagere toerentallen.
Maar ik neem aan dat chiptuners wel zo slim zijn om de winst in maximumvermogen niet ten koste te laten gaan van koppel (en dus ook vermogen) bij lagere toerentallen.
- V480-S60
- Geartronic member
Misschien zeg ik nu iets raars maar ik meen mij te herinneren dat een 140 pk blok in de V70 geen Turbo heeft.
Mij is altijd verteld dat het tunen van een ongeblazen motor niet kan met een chip, en als het wel kan dat er naar verhouding te weinig winst wordt gehaald. En dan met name op het gebied van koppel (en dat heb je nodig bij een caravan trekken)
Maar correct me if I am wrong. En Rica weet wel wat ze doen.
Mij is altijd verteld dat het tunen van een ongeblazen motor niet kan met een chip, en als het wel kan dat er naar verhouding te weinig winst wordt gehaald. En dan met name op het gebied van koppel (en dat heb je nodig bij een caravan trekken)
Maar correct me if I am wrong. En Rica weet wel wat ze doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is te zeggen, een 170pk moet 6000t/mijn draaien om zijn vermogen af te geven (ipv 4500t/min voor de 140pk), ook het vrijwel gelijke koppel (10Nm verschil) wordt bij 800t/min meer bereikt, ik twijfel mede daardoor aan het beoogde effect, hij levert dan misschien iets meer koppel hij moet ook behoorlijk harder voor draaien.menjo schreef:Klopt, maar het 140pk blok is dacht ik een "gedowntunede" 170pk versie. Dus in principe kan ie gewoon 170pk leveren en wat ze dan nog als extra winst behalen is "slechts" 10pk.
- menjo
- 7th Gear member
Als ik het Rica grafiekje mag geloven neemt het koppel bij ieder toerental met ongeveer hetzelfde aantal toe. Het vermogen zal dus inderdaad meer toenemen (tov het originele vermogen) naarmate het toerental stijgt. Maar het koppel is dus bij ieder toerental met een constante toegenomen, zeker als je een caravan gaat trekken lijkt me dat helemaal niet verkeerd.
- Lucien
- 2nd Gear member
'Turbodruk' is uiteraard niet van toepassing bij ongeblazen versies. Zoals ik al zei heb ik er zelf geen ervaring mee.
Zoals al gezegd geeft Rica een verbetering aan over de hele lijn. Ik laat graag het echte oordeel over aan iemand die het in de praktijk bij deze motor heeft (laten) uitvoeren.
Zoals al gezegd geeft Rica een verbetering aan over de hele lijn. Ik laat graag het echte oordeel over aan iemand die het in de praktijk bij deze motor heeft (laten) uitvoeren.
Greetz,
Lucien
Lucien
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het door Rica gebruikte grafiekje is niet van een 2.4 met 140pk, het maximale vermogen komt bij een 140pk al bij 4500t/min vrij en niet bij 6000t/min zoals in deze grafiek word gesuggereerd.menjo schreef:Als ik het Rica grafiekje mag geloven neemt het koppel bij ieder toerental met ongeveer hetzelfde aantal toe. Het vermogen zal dus inderdaad meer toenemen (tov het originele vermogen) naarmate het toerental stijgt. Maar het koppel is dus bij ieder toerental met een constante toegenomen, zeker als je een caravan gaat trekken lijkt me dat helemaal niet verkeerd.
Het geschetste beeld klopt derhalve niet, als je hem chipped gaat hij gewoon 1500t/min harder draaien (levendiger, heet dat dan ineens).
-
- 4th Gear member
Wat je nu zegt is dus gewoon in elk woord onjuist.bart simpson schreef:Het door Rica gebruikte grafiekje is niet van een 2.4 met 140pk, het maximale vermogen komt bij een 140pk al bij 4500t/min vrij en niet bij 6000t/min zoals in deze grafiek word gesuggereerd.
Het geschetste beeld klopt derhalve niet, als je hem chipped gaat hij gewoon 1500t/min harder draaien (levendiger, heet dat dan ineens).
Als je de grafiek bekijkt dan zie je bij ca 3000 tpm ongeveer 300 Nm ongechipt en bij ca 3000 tpm 400 Nm gechipt. De motor levert bij hetzelfde toerental meer koppel, heel simpel.
Bij chiptuning is het mogelijk om de toerenbegrenzer te verplaatsen naar een hoger toerental, maar dat is de discussie niet. Bij hetzelfde toerental heb je met chiptuning MEER vermogen, dan zonder chiptuning.
Ik weet dat jij Bart, absoluut geen voorstander van chiptuning bent, een mening die ik respecteer, doch niet deel, maar het is wel netjes als je je bij de discussie op feiten baseert en niet op onwaarheden.
- menjo
- 7th Gear member
Ik denk dat wat Bart Simpson bedoelt is dat de 140pk versie vanaf 4500 toeren "geknepen" wordt (minder benzine er in). Wat door de chiptuning ongedaan wordt gemaakt, zodat ie tot 6000 toeren door blijft trekken, zoals bij de 170pk versie.
Hij trekt dus de opgegeven grafieken in twijfel en eigenlijk lijkt het mij ook wel onwaarschijnlijk zo voor een atmosferische motor. Je haalt niet zomaar meer koppel uit een motor door er bijvoorbeeld meer benzine in te spuiten, er moet dan ook genoeg zuurstof bij om alles te laten verbranden. Bij die 140pk motor kan dat dus wel gok ik, aangezien er "te weinig" benzine in gaat vanaf 4500 toeren. Terwijl normaal gesproken een motormanagement altijd zal proberen het optimum aan benzine in te spuiten. (misschien dat dat optimum niet het maximum is, dan is er natuurlijk nog wel wat te winnen).
Hij trekt dus de opgegeven grafieken in twijfel en eigenlijk lijkt het mij ook wel onwaarschijnlijk zo voor een atmosferische motor. Je haalt niet zomaar meer koppel uit een motor door er bijvoorbeeld meer benzine in te spuiten, er moet dan ook genoeg zuurstof bij om alles te laten verbranden. Bij die 140pk motor kan dat dus wel gok ik, aangezien er "te weinig" benzine in gaat vanaf 4500 toeren. Terwijl normaal gesproken een motormanagement altijd zal proberen het optimum aan benzine in te spuiten. (misschien dat dat optimum niet het maximum is, dan is er natuurlijk nog wel wat te winnen).
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb het grafiekje heel goed bekeken (waar ik bij jou zeer sterk aan twijfel) en over het grafiekje is IEDERE letter die ik schreef correct, de blauwe vermogenscurve klopt niet met die van een 140pk V70 af fabriek en dit zijn feiten.Marinus schreef:Wat je nu zegt is dus gewoon in elk woord onjuist.bart simpson schreef:Het door Rica gebruikte grafiekje is niet van een 2.4 met 140pk, het maximale vermogen komt bij een 140pk al bij 4500t/min vrij en niet bij 6000t/min zoals in deze grafiek word gesuggereerd.
Als je de grafiek bekijkt dan zie je bij ca 3000 tpm ongeveer 300 Nm ongechipt en bij ca 3000 tpm 400 Nm gechipt. De motor levert bij hetzelfde toerental meer koppel, heel simpel.
Bij chiptuning is het mogelijk om de toerenbegrenzer te verplaatsen naar een hoger toerental, maar dat is de discussie niet. Bij hetzelfde toerental heb je met chiptuning MEER vermogen, dan zonder chiptuning.
Ik weet dat jij Bart, absoluut geen voorstander van chiptuning bent, een mening die ik respecteer, doch niet deel, maar het is wel netjes als je je bij de discussie op feiten baseert en niet op onwaarheden.
Toch (speciaal voor jou) het linkje waaraan ik refereer nog maar even bijgevoegd: http://www.chiptuning.nl/226806/wcauto. ... &Model=480 , wij hebben het hier dus nog steeds over een gewone 140pk 2.4 zonder turbo, jij ook? zelfs als je die maximaal zou opvoeren, opboren, uitvijlen of wat je nog meer voor pervers met een motor kunt doen ga je ongechipt NOOIT 300Nm uit een 2.4 zonder turbo halen (gechipt dan ook zeker geen 400Nm) betrap ik jou nu met die 300Nm uit een 2.4 op onwaarheden?.
Die miezerige 20Nm (+/- 9%) die bij het chippen van een 2.4 je winst is kost je dan vervolgens zo'n € 1.100,-- incl. btw en dat vind ik persoonlijk tamelijk duur betaald voor deze miezerige winst, maar dat alles is natuurlijk niet aan mij, daarover moet degene die deze vermogenswinst zoekt en moet betalen zelf maar oordelen.
p.s. je weet ondertussen zelf vast ook wel dat de onderaan op deze link
wel genoemde motorgarantie a € 125.-- niet gesloten kan en zal worden (alweer een feit) maar gezien jouw kennis van en ervaring met het product tuning en je grootse enthousiasme over het bedrijf Rica kun jij dat waarschijnlijk toch beter aan Henrip uitleggen dan ik.
-
- 4th Gear member
Tjongejongejonge, wat een een taal.
Ik had het inderdaad over de 2.4d en niet over de 2.4 benzine.
De discussie gaat over jouw bewering dat chiptuning gewoon 1500 toeren langer doortrekken is. EN dat is gewoon NIET waar. Heel simpel.
Bij dezelfde toeren heb je gewoon meer vermogen. De cijfers die ik noemde waren van de 2.4d. Maar ik wil ze best opnoemen bij de 2.4 benzine.
Het verschil tussen een ongeblazen benzinemotor en een geblazen diesel is natuurlijk qua chippen enorm. En je betaald bij het voorbeeld wat jij noemt veel centjes voor weinig koppel toename. Dat je pk's flink omhoog gaan, zou ik niet zo boeiend vinden, want je topsnelheid is toch al hoog zat.
MAAR dat is de discussie niet. De discussie is dat jij beweert dat het vermogen alleen maar komt doordat een motor 1500 tpm meer gaat draaien en dat zijn de feiten gewoon niet. En ik zou zeggen, maak je niet druk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar verdraai geen feiten, ook al ben je overdreven fanatiek in je anti-chiptuning en anti-tuning. Niemand verplicht jou je auto te chippen. En niemand houdt een ander tegen het wel te doen.
Ik had het inderdaad over de 2.4d en niet over de 2.4 benzine.
De discussie gaat over jouw bewering dat chiptuning gewoon 1500 toeren langer doortrekken is. EN dat is gewoon NIET waar. Heel simpel.
Bij dezelfde toeren heb je gewoon meer vermogen. De cijfers die ik noemde waren van de 2.4d. Maar ik wil ze best opnoemen bij de 2.4 benzine.
Het verschil tussen een ongeblazen benzinemotor en een geblazen diesel is natuurlijk qua chippen enorm. En je betaald bij het voorbeeld wat jij noemt veel centjes voor weinig koppel toename. Dat je pk's flink omhoog gaan, zou ik niet zo boeiend vinden, want je topsnelheid is toch al hoog zat.
MAAR dat is de discussie niet. De discussie is dat jij beweert dat het vermogen alleen maar komt doordat een motor 1500 tpm meer gaat draaien en dat zijn de feiten gewoon niet. En ik zou zeggen, maak je niet druk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar verdraai geen feiten, ook al ben je overdreven fanatiek in je anti-chiptuning en anti-tuning. Niemand verplicht jou je auto te chippen. En niemand houdt een ander tegen het wel te doen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Marinus schreef:Wat je nu zegt is dus gewoon in elk woord onjuist.
Jij gaat zelf wat onzorgvuldig van start, je maakt me voor leugenaar uit en begint hier ineens over een 2.4D waarvan je de gegevens vergelijkt met de 2.4 benzine waarover de topic gaat, deze aanmatigende tekst is dus jouw onzorgvuldige invulling van deze topic.
Volgende keer eerst lezen waarover de topic gaat, alvorens je iemand van leugens beticht.Marinus schreef:Ik had het inderdaad over de 2.4d en niet over de 2.4 benzine..
Waar een benzine 2.4 zijn 140 pk afgeeft bij 4500t/min, geeft de 2.4 van 180pk deze (net als een 2.4 van 170pk) af bij 6000t/min, wat is er dan onwaar aan mijn stelling? of had je dat stukje ook al gemist?Marinus schreef:De discussie gaat over jouw bewering dat chiptuning gewoon 1500 toeren langer doortrekken is. EN dat is gewoon NIET waar. Heel simpel..
Beste Marinus,Marinus schreef:MAAR dat is de discussie niet. De discussie is dat jij beweert dat het vermogen alleen maar komt doordat een motor 1500 tpm meer gaat draaien en dat zijn de feiten gewoon niet. En ik zou zeggen, maak je niet druk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar verdraai geen feiten, ook al ben je overdreven fanatiek in je anti-chiptuning en anti-tuning
Ik verdraai niets, in deze situatie klopt wat ik zeg gebaseerd op de feiten, alleen jou feitenkennis lijkt in dit specifieke geval nergens naar.
De discussie is dat je meent dat ik onwaarheden schrijf terwijl je je waarschijnlijk niet eens verdiept hebt in de specificatie van een standaardmotor alvorens je dit allemaal opschreef.
Ik gun ook iedereen de sores die bij tunen voor kan komen, jou daarvan uiteraard niet uitgezonderd, maar dat is de discussie niet.
Werk je overigens bij Rica?
- Lucien
- 2nd Gear member
Wel HenriP, Je ziet we nemen je vraag hier erg serieus. Je vraag is een heikel punt zoals je ziet.
In ieder geval zijn er dus mensen die het je ten sterkste afraden. Redenen zijn o.m. het vervallen van garanties bij problemen en de stelling dat de fabrikant zelf een optimale instelling voor jouw motor heeft gemaakt.
Aan de andere kant zijn er velen die het gewoon doen. In jouw geval levert het niet heel veel koppel extra op en dat is eigenlijk wat je zocht. De stelling is dan dat je een ander compromis neemt dan de fabrikant en bv meer slijtage en of verbruik wil inleveren voor koppel en vermogen.
Ik moet zeggen dat de fabrikanten deze discussie zelf in de hand werken door mechanisch identieke motoren mbv software instellingen een ander vermogen en koppel te geven tegen een behoorlijke meerprijs. Ook bij andere merken zie je dit veel.
Het is dan moelijk verdedigbaar dat er plotseling allerlei problemen gaan ontstaan als een derde partij (bv Rica) met kennis van zaken een dergelijke motor uit de goedkopere versie dezelfde instelling geeft zodat hij het vermogen krijgt van de duurdere. Zeker het feit dat dit ook door dealers zelf wordt geadviseerd geeft dan wel aan dat dit goed mogelijk is(voorbeeld: vorige model Audi A4 1.9TDI 105pk kopen en laten tunen naar 130pk). Bedenk daarbij wel dat met deze TDImotoren er meer mogelijkheden zijn om koppel/vermogen te verhogen dan bij jouw niet-geblazen benzine model.
Zoals altijd zal ook hier gelden dat je niet het onderste uit de kan moet willen.
Of je het moet doen hangt af van de vraag of je bereid bent te betalen voor het relatief kleine verschil en het daarmee samenhangende risico voor lief wil nemen. Succes bij je beslissing.
In ieder geval zijn er dus mensen die het je ten sterkste afraden. Redenen zijn o.m. het vervallen van garanties bij problemen en de stelling dat de fabrikant zelf een optimale instelling voor jouw motor heeft gemaakt.
Aan de andere kant zijn er velen die het gewoon doen. In jouw geval levert het niet heel veel koppel extra op en dat is eigenlijk wat je zocht. De stelling is dan dat je een ander compromis neemt dan de fabrikant en bv meer slijtage en of verbruik wil inleveren voor koppel en vermogen.
Ik moet zeggen dat de fabrikanten deze discussie zelf in de hand werken door mechanisch identieke motoren mbv software instellingen een ander vermogen en koppel te geven tegen een behoorlijke meerprijs. Ook bij andere merken zie je dit veel.
Het is dan moelijk verdedigbaar dat er plotseling allerlei problemen gaan ontstaan als een derde partij (bv Rica) met kennis van zaken een dergelijke motor uit de goedkopere versie dezelfde instelling geeft zodat hij het vermogen krijgt van de duurdere. Zeker het feit dat dit ook door dealers zelf wordt geadviseerd geeft dan wel aan dat dit goed mogelijk is(voorbeeld: vorige model Audi A4 1.9TDI 105pk kopen en laten tunen naar 130pk). Bedenk daarbij wel dat met deze TDImotoren er meer mogelijkheden zijn om koppel/vermogen te verhogen dan bij jouw niet-geblazen benzine model.
Zoals altijd zal ook hier gelden dat je niet het onderste uit de kan moet willen.
Of je het moet doen hangt af van de vraag of je bereid bent te betalen voor het relatief kleine verschil en het daarmee samenhangende risico voor lief wil nemen. Succes bij je beslissing.
Greetz,
Lucien
Lucien
-
- 4th Gear member
Laat je voorlichten door een gerenomeerd bedrijf en als je bang bent voor motorschade, koop er dan extra garantie bij. Bij Rica kan dat ook.
@Bart
Moet je horen Bart, ik verdraai de feiten niet, ik gun mensen ook geen problemen met hun auto, zowel de tuners als de niet tuners.
Als we naar de T4-problemen kijken op dit forum, dat zitten daar vage problemen tussen bij ongechipte motoren, die erg vervelend zijn voor de betrokkenen.
Ik probeer zelf positief in het leven te staan in plaats van haatdragend jegens degenen die een andere mening hebben, maar daarin mag iedereen zijn eigen koers varen. Mensen die anders denken dan jij verwensen door ze tramelant met de auto toe te wensen vind ik ronduit smakeloos, maar ook dat zeg ik op persoonlijke titel, mijn mening.
LAATSTE reactie op het wellis/nietus. Bij hetzelfde toerental in de grafiek, is de gechipte streep HOGER dan de ongechipte streep, dat betekent dat het kopel en de pk's hoger zijn bij hetzelfde toerental gechipt, dan bij ongechipt. Anders zouden de strepen over elkaar lopen totdat de gechipte doorloopt en de ongechipte gaat dalen. Dat is niet het geval, dus m.a.w. je zwamt maar wat. En je kan er bij halen wat je wilt, maar het is gewoon niet waar.
En zoals ik al vaker heb gezegd, ik werk NIET voor RICA, ik heb GEEN aandelen bij RICA en ik krijg GEEN commissie voor eventuele aangebrachte klanten van RICA.
Verder mag je ook hier weer op reageren met allerlei beweringen en andere negatieve statements, persoonlijk wil ik het hier liever bij laten en probeer IK zo positief mogelijk mensen op dit forum advies te geven gebaseerd op FEITEN en niet op mijn persoonlijke mening. Als ik daarbij kan voorkomen, dat mensen fouten maken, die ik al voor ze gemaakt hebben, is dat in mijn ogen winst voor hen, maar ook voor mij. Want ik vind het LEUK om de medemens te helpen.
@Bart
Moet je horen Bart, ik verdraai de feiten niet, ik gun mensen ook geen problemen met hun auto, zowel de tuners als de niet tuners.
Als we naar de T4-problemen kijken op dit forum, dat zitten daar vage problemen tussen bij ongechipte motoren, die erg vervelend zijn voor de betrokkenen.
Ik probeer zelf positief in het leven te staan in plaats van haatdragend jegens degenen die een andere mening hebben, maar daarin mag iedereen zijn eigen koers varen. Mensen die anders denken dan jij verwensen door ze tramelant met de auto toe te wensen vind ik ronduit smakeloos, maar ook dat zeg ik op persoonlijke titel, mijn mening.
LAATSTE reactie op het wellis/nietus. Bij hetzelfde toerental in de grafiek, is de gechipte streep HOGER dan de ongechipte streep, dat betekent dat het kopel en de pk's hoger zijn bij hetzelfde toerental gechipt, dan bij ongechipt. Anders zouden de strepen over elkaar lopen totdat de gechipte doorloopt en de ongechipte gaat dalen. Dat is niet het geval, dus m.a.w. je zwamt maar wat. En je kan er bij halen wat je wilt, maar het is gewoon niet waar.
En zoals ik al vaker heb gezegd, ik werk NIET voor RICA, ik heb GEEN aandelen bij RICA en ik krijg GEEN commissie voor eventuele aangebrachte klanten van RICA.
Verder mag je ook hier weer op reageren met allerlei beweringen en andere negatieve statements, persoonlijk wil ik het hier liever bij laten en probeer IK zo positief mogelijk mensen op dit forum advies te geven gebaseerd op FEITEN en niet op mijn persoonlijke mening. Als ik daarbij kan voorkomen, dat mensen fouten maken, die ik al voor ze gemaakt hebben, is dat in mijn ogen winst voor hen, maar ook voor mij. Want ik vind het LEUK om de medemens te helpen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Marinus.
Feit 1: Rica geeft geen garanties op de motor van een Volvo ouder dan 2 jaar en met meer dan 80.000km op de teller, check het aub eens zelf bij ze
Feit 2: de gehanteerde vermogenskromme van de V70 2.4 140pk 2.4 is niet de correcte, de geschetste in een kromme vertaalde verbetering klopt daardoor niet, check dat aub ook eens.
Verder is het niet wijs om een discussie aan te gaan door te roepen dat iemand liegt en vervolgens na een correct weerwoord te zeggen dat je de discussie stopt.
Mijn insteek is ook om mensen die al te enthousiast tunen overwegen (soms van leaseauto;s die niet de hunne zijn) van argumenten te voorzien die niet uitsluitend positief zijn.
Mijn toonzetting mag je soms niet aanstaan, dat is geheel wederzijds, ik heb alleen nergens gezegt dat je liegt, jij hebt dat van mij wel, maar helaas voor jou toch kloppen jouw "feiten" niet, en je neemt niet eens de moeite om die even te controleren, met die "hulpvaardigheid" daar help je dus echt niemand mee.
Feit 1: Rica geeft geen garanties op de motor van een Volvo ouder dan 2 jaar en met meer dan 80.000km op de teller, check het aub eens zelf bij ze
Feit 2: de gehanteerde vermogenskromme van de V70 2.4 140pk 2.4 is niet de correcte, de geschetste in een kromme vertaalde verbetering klopt daardoor niet, check dat aub ook eens.
Verder is het niet wijs om een discussie aan te gaan door te roepen dat iemand liegt en vervolgens na een correct weerwoord te zeggen dat je de discussie stopt.
Mijn insteek is ook om mensen die al te enthousiast tunen overwegen (soms van leaseauto;s die niet de hunne zijn) van argumenten te voorzien die niet uitsluitend positief zijn.
Mijn toonzetting mag je soms niet aanstaan, dat is geheel wederzijds, ik heb alleen nergens gezegt dat je liegt, jij hebt dat van mij wel, maar helaas voor jou toch kloppen jouw "feiten" niet, en je neemt niet eens de moeite om die even te controleren, met die "hulpvaardigheid" daar help je dus echt niemand mee.
-
- 4th Gear member
@ Bart:
Ik had beloofd te stoppen met de discussie dus dat doe ik, ook al jeukt het om te blijven reageren, maar dan stopt deze wellis-nietus discussie nooit. Dus ik stop.
@ de rest van dit forum:
Ben benieuwd of de rest van de lezers op dit forum ook graag willen dat ik stop antwoord te geven op al hun technische vragen waar ik toevallig al een oplossing voor weet of heb ervaren hoe je dit niet moet oplossen.
Ik had beloofd te stoppen met de discussie dus dat doe ik, ook al jeukt het om te blijven reageren, maar dan stopt deze wellis-nietus discussie nooit. Dus ik stop.
@ de rest van dit forum:
Ben benieuwd of de rest van de lezers op dit forum ook graag willen dat ik stop antwoord te geven op al hun technische vragen waar ik toevallig al een oplossing voor weet of heb ervaren hoe je dit niet moet oplossen.