LPG werkt niet goed

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

Hoi,

mijn 440 1.8i uit 1994 heeft sinds enkele maanden tijdens het rijden op LPG problemen. Na een tijdje valt gewoon de toevoer van het gas naar de motor weg, het lampje dat normaal brandt wanneer de auto op gas rijdt gaat dan ook uit. Na een paar seconden gaat het weer aan, (ik hoor dit ook achter in de auto bij de gastank die weer aanspringt), maar als ik dan weer gas geef, krijg ik het zelfde probleem. Soms blijft het gas wel werken, maar dan na een paar kilometer, weer hetzelfde probleem.

Wie weet wat dit kan zijn, de kleppen zijn net gesteld en de koelvloeistof is ook wel in orde (ivm bevriezen verdamper), overigens is de verdamper vrij laag gemonteerd zodat er geen lucht in kan komen en kan bevriezen...

Ik hoop op reacties!

Groeten, Tim
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Afsluiters controleren op de verdamper als die gescheurd zijn dan moet je ze vervangen.
Volvo S70 2.5T
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

waar kan ik deze vinden?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

lees de zin van LeonW nog eens Tim. :wink:
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

bij de verdamper waarschijnlijk?:) Maar wat moet ik me voorstellen bij 'afsluiters'...
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

ben net bij de garage geweest. Het blijkt de lamba-sonde te zijn. Iemand ervaring hiermee?

gr, Tim
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zal wel vervangen moeten worden. De lambda sonde is ook een slijtage onderdeel wat om de zoveel km's vervangen moet worden. Op zich een hele simpele klus, eruit draaien en de nieuwe er weer in. Probleem is dat ze meestal behoorlijk vastgerot zitten in de downpijp of katalysator, afhankelijk van het model. En nu maar hopen dat het schroefdraad van de pijp/katalysator niet zo beschadigd is dat de nieuwe er weer ingedraaid kan worden.
Hier wordt beschreven hoe je met een multimeter kan controleren of je Lamda goed of stuk is;
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... hp?t=14683
tim1987
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.07.2006 - 11:38

De lambda sonde heb ik vervangen, maar het probleem blijft nog steeds. Vandaag naar de LPG deskundige geweest, maar die weet het ook niet, waarschijnlijk iets elektrisch.

Ga de auto toch maar eens op marktplaats zetten denk ik:)
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Is alles gecontroleerd?

Laat dan een second opinion doen bij een andere lpg specialist.
Volvo S70 2.5T
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”