Ervaring met Philips Blue Vision

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Marius
1st Gear member

Ik wil wat witter licht hebben en las nogal wat wisselende berichten over Xenon sets.

Zijn er mensen met Philips Blue Vision lampen? Ik weet dat deze in Volkswagens nogal snel stuk gingen en ze zijn ook niet echt goedkoop.

Tips en suggesties van harte welkom.
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi, ik heb ze ongeveer twee maanden in mijn auto gehad was er wel te spreken over maar stop ze er niet in met het gevoel om xenon te hebben. Qua levensduur kan ik weinig vertellen gezien ze na twee maanen weer in het doosje zijn beland en nu als reserve lampjes fungeren.

Ze geven inderdaad witter licht zeker richting de 4500k. Ivm met de 'blauwe' stadslichtjes die bij de Philips set zitten. Maar het geheel geeft niet meer licht dan normaal dus wel witter.

Maar na 2 maanden een aftermarket xenon setje ingebouwd en wil nu echt nooit meer zonder xenon. En was dit setje zonde van de investering toch zo'n 36 euro geloof ik.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Marius
1st Gear member

Ik begreep dat de aftermarket Xenon nogal wat problemen konden opleveren. Ik had hier al wat spookverhalen over gelezen op het forum. Welk merk heb jij dan?
xantingo
2nd Gear member

Ik heb de Blue Vision al geruime tijd in mijn motorfiets zitten.

Ze branden dan ook continu en gaan al geruime tijd mee, dus sneller stukgaan?

Ze geven in ieder geval een veel witter licht dan de originele lampen, waardoor je bij donker of nat weer veel beter ziet.
Ik merk dat verkeersborden en markeringen 's avonds of tijdens de winter veel meer oplichten.

Volgens mijn collega is het licht ook voor tegenliggers veel beter zichtbaar.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

De meningen zijn erg uitlopend over aftermarkt xenon maar ik heb in okt '07 bij Lee in overleg daar een 4700k canbus proof set besteld om er toch niet te 'fout' als Golfjes, CRX, NX100 ect erbij te rijden. Ze leverde snel en alles werkte prima. Maar heb je vragen of problemen dan gaat de aftersales erg moeizaam en enkel per telefoon want dan reageren ze ineens niet meer op mail.

Helaas geeft het setje dus WEL storing op de boordcomputer van Volvo en moet je als nog je shunt doorboren zoals eerder beschreven. Daarbij heb ik een conrad inschakel vertraging ingebouwd om de Ballasts te sparen tijdens het starten.

Aftermarket
Handleiding vertraging

Hopelijk wekt je vraag geen off topic reacties op over wat wel en niet mooi is. Dat is aan jezelf. Ik ben nog steeds zeer tevreden en alles werkt naar behoren.

Gert Jan,
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Marius
1st Gear member

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels goedkope Xenon Krypton lampen gevonden van PlasmaGlow met 10 jaar garantie. Kosten zo'n 15 dollar per setje en 15 dollar verzendkosten. Deze ga ik bestellen. Misschien dat ik later nog eens Xenon inbouw. http://store.newlevelmotorsports.com/plxeblhe.html
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”