De Volvo-dealer heeft dit probleem niet kunnen lokaliseren. Ze merkten wel op dat de LPG injectoren loszitten, wat heel goed de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn, aldus Volvo-dealer. Een LPG specialist vertelt hetzelfde verhaal (nav diagnose van Volvo), dat dit inderdaad heel goed de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn, ivm aanzuigen valse lucht.
Omdat Vialle alles in eigen beheer doet, zou het hele zaakje (spruitstuk+injectoren) moeten worden opgestuurd ter reparatie naar Vialle. Die zetten de injectoren weer vast zetten (persen?) en testen op lekkage. Dit gaat waarschijnlijk meer kosten dan de 150 Euro die de Volvo-dealer hiervoor rekent. De LPG specialist gaat er dan ook vanuit dat Volvo dit 'in eigen beheer' oplost. Dat wil zeggen door e.e.a. vast te kitten/lijmen ipv opsturen zoals het hoort. Volgens de LPG specialist kan dit een goede oplossing zijn, mits goed uitgevoerd. En dan nog steeds is het de vraag of het een lange levensduur is beschoren.
Kortom; als je gaat voor zekerheid dan laat je het door Vialle doen. Anders kan je "bij wijze van spreken" net zo goed zelf met de kitspuit aan de slag. En dit laatste is precies waar ik op uit ben. Ook vanwege de huidige wachttijden bij de LPG specialisten hier in de buurt (4 weken minimaal). Zijn die injectoren zelf te kitten? Ik ben best handig maar heb geen kaas gegeten van LPG. Is het onverantwoord, als ik tenminste een goede uitleg krijg van iemand?
