Na 20.000 km maar eens een afspraak gemaakt bij de dealer om te pogen een aantal ongewenste bijgeluiden aan te pakken (V70D5 M6 MY08):
- Krakende bestuurdersstoel: bij optrekken kraakte de stoel, dit blijkt door een SIPS-buis veroorzaakt te worden. Deze buis is gesmeerd, het probleem lijkt over.
- Klikkend geluid van koppelingspedaal: demonteren, smeren, monteren was de oplossing.
- Bij het luisteren naar de radio (high performance audio, deel van mobility line) tettert er regematig zeer kort een andere zender doorheen. Lang geleden ook al gemeld door Ferretje en Fulaks. Een software upgrade heeft niets geholpen. Wat wel helpt is de "AF"-functie uitschakelen, dat is echter geen praktische oplossing, omdat je dan handmatig een nieuwe frekwentie moet zoeken als je uit het bereik van de zender bent.
- Windgeruis (waarschijnlijk) ter hoogte van linker A-stijl. Bij snelheden boven 130 km/uur een geluid dat klink als het gespetter van een oude langspeelplaat. Ondanks dat de bron aan de bestuurderszijde lijkt te zitten is het voor de bijrijder zeer goed hoorbaar. Dealer heeft het probleem bevestigd, maar nog geen oplossing. Rapport naar Volvo verstuurd.
Verder zat de afdekking van de linker B-stijl los (dat glimmende zwarte plaatje, is weer bevestigd) en is een achterdeur opnieuw gesteld, omdat die zichtbaar scheef zat.
Ondanks deze kleine ergernissen vind ik mijn V70D5 nog steeds een erg fijne auto. Mijn 2004 exemplaar was rammelvrij na 100.000 km en diverse dealerbezoeken, ik had gehoopt dat deze beter in elkaar gezet was.
Kraak- en andere bijgeluiden
- RobBob
- 2nd Gear member
Dxxx, ... dat is al een mooi lijstje.
Uit eigen ervaring kan ik dit er nog aan toevoegen.
- kofferklepgerammel (maar dat hebben 9/10 Volvo MY2008 bezitters) :oops:.
- Enorm gekraak/gekreun ergens onder aan de ophanging :evil:. Bij goed optrekken in 1ste,2de of 3de versnelling maar vooral bij een flauwe bocht naar rechts kwam dit gekreun van onder de wagen vandaan (vooral rechtervoorwiel). ik ben hier al 3 keer voor binnen geweest. Afgelopen week-end 'lijkt' het gevonden te zijn. Het had iets te maken met een 'sub-frame' waaraan de motor is opgehangen. Daar zitten een soort van 'rubbers' tussen om het een en ander correct en gedempt op te vangen. Deze hebben ze allemaal goed ingevet met kopervet. Is dit de oplossing ??? Géén idee, heb de wagen pas terug en de tijd zal me wijzer maken.
- Ellendig gerammel tijdens optrekken vanuit lage toeren in 3de :evil:. Hier heb ik ook al gevonden wat de oorzaak is. het mooi afgewerkt sierplaatje dat rondom de versnellingspook zit trilt bij dat optrekken. Dient dus wel nog gerepareerd te worden :roll:.
- Als mijn wagen vrij lang in de zon heeft gestaan en de airco doet daarna correct zijn ding, dan begint er ook vanalles rondom de A-stijl te kraken. Waarschijnlijk door het plotse temperatuursverschil, maar toch ... voor een wagen die zich wil meten met de premiummerken schiet het op dit gebied wel enorm tekort. Er rammelt gewoonweg teveel aan deze wagen, zeker voor deze prijsklasse ... en ik ben blijkbaar niet alleen die daar zo over denkt.
- Enorm gekraak/gekreun ergens onder aan de ophanging :evil:. Bij goed optrekken in 1ste,2de of 3de versnelling maar vooral bij een flauwe bocht naar rechts kwam dit gekreun van onder de wagen vandaan (vooral rechtervoorwiel). ik ben hier al 3 keer voor binnen geweest. Afgelopen week-end 'lijkt' het gevonden te zijn. Het had iets te maken met een 'sub-frame' waaraan de motor is opgehangen. Daar zitten een soort van 'rubbers' tussen om het een en ander correct en gedempt op te vangen. Deze hebben ze allemaal goed ingevet met kopervet. Is dit de oplossing ??? Géén idee, heb de wagen pas terug en de tijd zal me wijzer maken.
- Ellendig gerammel tijdens optrekken vanuit lage toeren in 3de :evil:. Hier heb ik ook al gevonden wat de oorzaak is. het mooi afgewerkt sierplaatje dat rondom de versnellingspook zit trilt bij dat optrekken. Dient dus wel nog gerepareerd te worden :roll:.
- Als mijn wagen vrij lang in de zon heeft gestaan en de airco doet daarna correct zijn ding, dan begint er ook vanalles rondom de A-stijl te kraken. Waarschijnlijk door het plotse temperatuursverschil, maar toch ... voor een wagen die zich wil meten met de premiummerken schiet het op dit gebied wel enorm tekort. Er rammelt gewoonweg teveel aan deze wagen, zeker voor deze prijsklasse ... en ik ben blijkbaar niet alleen die daar zo over denkt.
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
-
- 4th Gear member
Denk dat jullie proefkonijn zijn om zo vroeg in het nieuwe model te rijden.... als deze auto wat langer op de markt is zijn dergelijke problemen er wel uit hoor.
- Bart
- 8th Gear member
Zijn beide ook bekende punten van de V50..tvc15 schreef:Na 20.000 km maar eens een afspraak gemaakt bij de dealer om te pogen een aantal ongewenste bijgeluiden aan te pakken (V70D5 M6 MY08):
- Krakende bestuurdersstoel
- Bij het luisteren naar de radio (high performance audio, deel van mobility line) tettert er regematig zeer kort een andere zender doorheen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- RobBob
- 2nd Gear member
Deze V70 staat nochtans op hetzelfde platform als de S80, die al langer op de markt is. De vergelijking gaat zelfs verder dan het platform alleen.als deze auto wat langer op de markt is zijn dergelijke problemen er wel uit hoor.
Had toch beter gekund en gemogen !
22/02/2008:
-
- Starter
mijn v70 t6 met rica chip heeft nu ongeveer 15.000 km op de klok staan. een probleem tot nu toe was een krakende achterklep. verholpen met flinke klodders vet door de dealer. een ander probleem lijkt onoplosbaar, de b stijl veroorzaakt enorme windvlagen via de gordel geleiding bij open dak. nu 2 keer terug geweest bij de dealer maar het lijkt niet te lukken om een oplossing te vinden.
volvo v70 t6
-
- Starter
Zeer herkenbaar, mijn ervaringen:
- Achterklep is verholpen door opnieuw afstellen + vet
- Besturing rechts voor kraakt, vooral bij bochten naar rechts. Dit lijkt de stabilisator stang te zijn - nieuwe wordt morgen ingebouwd
- Koppeling klikt: in mijn geval is een nieuw mechanisme nodig - wordt ook morgen ingebouwd
- Radio probleem heb ik ook - geen oplossing nog
- IPOD interface: schakelt IPOD niet uit en die loopt vervolgens leeg - oplossing is je radio op radio zetten voordat je het contact afzet
- Schakelmechanisme piepte - bleken de kabels te zijn tussen het mechanisme en de bak - is verholpen met vet.
- Kwaliteit bluetooth handsfree is matig - geen oplossing nog, zou beter zijn als er een externe microfoon bijgezet zou kunnen worden - zijn er mensen die dit al gedaan hebben?
- Achterklep is verholpen door opnieuw afstellen + vet
- Besturing rechts voor kraakt, vooral bij bochten naar rechts. Dit lijkt de stabilisator stang te zijn - nieuwe wordt morgen ingebouwd
- Koppeling klikt: in mijn geval is een nieuw mechanisme nodig - wordt ook morgen ingebouwd
- Radio probleem heb ik ook - geen oplossing nog
- IPOD interface: schakelt IPOD niet uit en die loopt vervolgens leeg - oplossing is je radio op radio zetten voordat je het contact afzet
- Schakelmechanisme piepte - bleken de kabels te zijn tussen het mechanisme en de bak - is verholpen met vet.
- Kwaliteit bluetooth handsfree is matig - geen oplossing nog, zou beter zijn als er een externe microfoon bijgezet zou kunnen worden - zijn er mensen die dit al gedaan hebben?
- Bart
- 8th Gear member
M(ark)J68,
- iPod: probeer ook nog even de soft reset van je iPod, en stel je verlichting anders in (ik heb hem op 2 seconden verlichting staan)
- Handsfree set: schijnt een software update voor te zijn, anders zou je eens kunnen kijken naar de luchtstroom van je ventilatieroosters. Indien erg op de voorruit gericht, kan dit ook ruis veroorzaken.
- iPod: probeer ook nog even de soft reset van je iPod, en stel je verlichting anders in (ik heb hem op 2 seconden verlichting staan)
- Handsfree set: schijnt een software update voor te zijn, anders zou je eens kunnen kijken naar de luchtstroom van je ventilatieroosters. Indien erg op de voorruit gericht, kan dit ook ruis veroorzaken.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
-
- 3rd Gear member
Behalve de reeds lang verholpen krakende achterklep heb ik na meer dan 42000km geen enkel kraak- of kreungeluidje.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
-
- 4th Gear member
Maak daar maar van dat 9./10 Volvo My08 én My09 bezitters daar last van hebben.....RobBob schreef:Dxxx, ... dat is al een mooi lijstje.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- Starter
nog steeds rammel en kraak vrij! nu 16000 km gereden. tochten door de b stijl is ook opgelost! er bleek een afdek dop niet geplaatst te zijn onder de dorpel waardoor lucht naar binnen kon komen. mijn auto is uitgerust met volvo oncall en heeft dus een sim kaart telefoon. tevens een microfoon aan de stoel om in te spreken, het werkt top. ( als ik maar niet vergeet de microfoon voor mijn gezicht te draaien als ik bel)
volvo v70 t6
-
- Starter
Dit alles lezende maak het mij ietwat angstig.... Thans een V70D5 van okt2002...met veel bijgeluiden. Ondanks deze ervaringen toch een nieuwe XC70 besteld en nu lees ik dat deze ook dezelfde arrdigheden heeft; kraken dashboard, achterklep en meer. :-x ....... is werkelijk allemaal waar?
[/s]V70 2.5 20v Jun 1997
V70 D5 Nov 2002
XC70-Nov08
V70 D5 Nov 2002
XC70-Nov08
-
- 2nd Gear member
Wellicht ter geruststelling, maar na 12.000 km hebben al deze problemen zich bij mijn auto niet gemanifesteerd.
V60 MY 14 D4 summum, geartronic, power blue, business pack connect, driver support line, scandinavian line, luxury line
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
XC60 MY 12 D5 summum plus, geartronic, black sapphire, zephyrs 18 inch
V70 MY 08 2.4 D summum, geartronic, oyster grey, mobility line, security line, Volvo on call, BLIS, collision warning, driver alert
XC90 MY 06 D5 summum, geartronic, nautic blue, mobility line, security line
S40, edition II, mobility line my 2006
V70 edition II my 2004
-
- 3rd Gear member
Ga eens in de topic "krakende achterklep" kijken. Dan wordt het je duidelijk.
Mijn garagist heeft een oplossing zonder vet gevonden.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
-
- 2nd Gear member
Achterklep definitief verwijderd ?Belgianmac schreef:Ga eens in de topic "krakende achterklep" kijken. Dan wordt het je duidelijk.
-
- 4th Gear member

Ik heb er een high-tech oplossing voor gevonden. Een pleister.... haha.... totdat de auto terug gaat naar de dealer. Heb gezegd dat ik alleen de moeite neem om langs te komen als ze echt een oplossing hebben..... ik heb nog niks gehoord dus ik ga er vanuit dat die oplossing er bij Volvo iig nog niet is.
- Fulaks
- 6th Gear member
Hoe doe jij dat dan met olie verversen etc ? Gewoon wachten tot je dealer beltRene68 schreef:Heb gezegd dat ik alleen de moeite neem om langs te komen als ze echt een oplossing hebben..... ik heb nog niks gehoord dus ik ga er vanuit dat die oplossing er bij Volvo iig nog niet is.

Het miniscule likje supervet dat er bij mij werd aangesmeerd (en dus niet een grote klodder zoals iemand hier schreef) zie je niet, maar is nu toch al gedurende 10.000 km een deugdelijke oplossing gebleken.
Dit probleem moet dus echt niet overdreven worden. Ik heb voor de rest ook geen andere storende rammel- en bijgeluiden, behalve als we een eind snelweg doen, dan komt er altijd een rustig soort geknor van de passagierszetel, maar dat blijkt gewoon mijn echtgenote te zijn :?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 4th Gear member
Voor olie verversen hebben ze wel een oplossing Fulaks. Ik heb geen zin om naar de dealer te rijden (en de dealer die geleverd is zit 80km van mijn woonplaats af) en dat ze iets doen wat na een dag al niet meer werkt....
Ik ben zo bang als ik zeg dat ze het met een kloddertje supervet behandelen dat het klaar is. Daarom vind ik het belangrijk dat Volvo NL of Volvo SE gewoon met een uniforme oplossing komt.
Ik ben zo bang als ik zeg dat ze het met een kloddertje supervet behandelen dat het klaar is. Daarom vind ik het belangrijk dat Volvo NL of Volvo SE gewoon met een uniforme oplossing komt.