Hoe haal je electrische ramen uit de voordeuren van de Volvo 440/460/480, en belangrijker, hoe bouw ik ze weer in?
(Zit er trouwens standaard een aansluiting in de deuren voor electrische ramen terwijl je je dat zelf niet hebt?)
demonteren en monteren van electrische ramen.
- Igoriaan
- 4th Gear member
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
- Locatie: Eindhoven
Hoe die ramen zelf zitten weet ik zo niet. Maar alvast een begin om het paneel los te krijgen (van een deurpaneel zonder elektrische ramen):
Alle kapjes etc. loshalen. Dit zijn:
- De kap over de deurgreep. Met een kleine schroevendraaier ofzo even het bovenste deel loswrikken. Komt makkelijk los.
- Het SIPS-plaatje. Dit bestaat uit 2 delen, dus oppassen dat je niet het hele zwarte plaatje los probeert te trekken!
- Het speakerkapje. Gewoon lostrekken.
- Het rondje van de raamslinger. Gewoon weer een klein schroevendraaiertje in het uitsparinkje zetten en eruit wippen.
Nu zie je alle schroeven. Losschroeven dus!
- 2 bij de deurgreep.
- 1 bij het SIPS-plaatje.
- 4 bij de speaker.
- 1 bij de raamslinger.
Nu nog het kapje om de deurhendel loshalen. Dit doe je door de hendel te "openen". Dus je doet alsof je de deur opent. Dan moet je het kapje wat erachter zit naar rechts (bij de bestuurdersdeur) schuiven. Bij de passagiersdeur moet hij dus naar links.
Nu moet je aan de onderkant van de deur, bij de hoek, het paneel vastpakken met 2 handen en er even stevig aan trekken. Kan geen kwaad, gewoon trekken!
Omhoog manoeuvreren en hij is los!
Dan zie je wit plastic wat vastzit met zwart lijmspul. Gewoon lostrekken.
Nu zie je als het goed is het raam zitten, en ook de raamgeleiders en het motortje van het mechaniek van het raam. Nu weet je dus hoe het zit, en lijkt het mij niet moeilijk om dit over te zetten.
Alle kapjes etc. loshalen. Dit zijn:
- De kap over de deurgreep. Met een kleine schroevendraaier ofzo even het bovenste deel loswrikken. Komt makkelijk los.
- Het SIPS-plaatje. Dit bestaat uit 2 delen, dus oppassen dat je niet het hele zwarte plaatje los probeert te trekken!
- Het speakerkapje. Gewoon lostrekken.
- Het rondje van de raamslinger. Gewoon weer een klein schroevendraaiertje in het uitsparinkje zetten en eruit wippen.
Nu zie je alle schroeven. Losschroeven dus!
- 2 bij de deurgreep.
- 1 bij het SIPS-plaatje.
- 4 bij de speaker.
- 1 bij de raamslinger.
Nu nog het kapje om de deurhendel loshalen. Dit doe je door de hendel te "openen". Dus je doet alsof je de deur opent. Dan moet je het kapje wat erachter zit naar rechts (bij de bestuurdersdeur) schuiven. Bij de passagiersdeur moet hij dus naar links.
Nu moet je aan de onderkant van de deur, bij de hoek, het paneel vastpakken met 2 handen en er even stevig aan trekken. Kan geen kwaad, gewoon trekken!
Omhoog manoeuvreren en hij is los!
Dan zie je wit plastic wat vastzit met zwart lijmspul. Gewoon lostrekken.
Nu zie je als het goed is het raam zitten, en ook de raamgeleiders en het motortje van het mechaniek van het raam. Nu weet je dus hoe het zit, en lijkt het mij niet moeilijk om dit over te zetten.
- Igor...
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Vul ik het effe aan:
Raam half open zetten, iig zover open zetten dat je de 2 boutjes kan losschroeven van het raammechanisme. Draai die 2 boutjes los, en je trek het raam er zo uit. Zo uit me hoofd hoeven er geen verdere rubbers los ofzo en is het een klusje van hooguit 20min.
Raam half open zetten, iig zover open zetten dat je de 2 boutjes kan losschroeven van het raammechanisme. Draai die 2 boutjes los, en je trek het raam er zo uit. Zo uit me hoofd hoeven er geen verdere rubbers los ofzo en is het een klusje van hooguit 20min.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 02:16
Oke dan, super, daar hebben vast meer mensen wat aan.
Maar ik heb in mijn auto zelf géén electrische ramen, hebben de Volvo 460 modellen standaard een aansluiting voor electrische ramen?
Of waar kan ik dat zien?
Dank jullie wel.
Maar ik heb in mijn auto zelf géén electrische ramen, hebben de Volvo 460 modellen standaard een aansluiting voor electrische ramen?
Of waar kan ik dat zien?
Dank jullie wel.
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Zo wat ik begrepen heb, zit er in de portieren geen aansluiting, maar onder het dashbord zit een stekkerblok waar wel alle aansluiting op zitten. Ik ben momenteel ook bezig met het project om elektrische ramen in te bouwen, samen met centrale vergrendeling. En ik moet zeggen, het valt wel wat tegen. Zeker omdat de portieren zelf geen standaart aansluitingen heeft is het wat pielen. En zoals ik dan ook nog eens voor de centrale vergrendeling geen orgineel volvo-onderdeel heb, is het nog lastiger
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik weet niet hoelang je wachttijd heb, maar ik denk dat ik er of komend weekend of het weekend erop aan toe kom. Heel misschien kan ik van de week nog foto's maken...
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Geldt dat ook voor de 440 series? De mijne komt uit '93 (al wel de nieuwere).hebben de Volvo 460 modellen standaard een aansluiting voor electrische ramen?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 15:25
- Locatie: Alkmaar
Het is vrij simpel maar mochten de ramen uit een sloop wagen komen en je moet ze er zelf uithalen neem dan pen en papier mee. Kun je noteren waarnaar je moet zoeken en wat je los gaat maken. ook een telefoon met camera kan handig zijn.
Volvo 460 1.6 I 143K 07/2006- 05/2010 215.115.
2011-2012 850 272K-298K
2013-2017 V40 T3 Summum 0K-102K
2012- huidig 850 203K tot..nu 306K
2017- 2019 V70 2.0T R-Edition 200K
2011-2012 850 272K-298K
2013-2017 V40 T3 Summum 0K-102K
2012- huidig 850 203K tot..nu 306K
2017- 2019 V70 2.0T R-Edition 200K
- Alkandorus
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13.10.2008 - 19:16
Erg handige informatie Igoriaan, nu weet ik ook hoe ik m'n deur kan demonteren om eens te kijken wat er mis is met m'n deurhendel.
Dit geheel ter zijde.
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik heb net aan de besuurderszijde alle panelen weggehaald en ben opzoek gegaan naar het stekkerblok. Maar helaas, de volvo-garage vertelde mij iets mooiers dan de werkelijkheid is. Nergens, maar dan ook nergens is iets van een stekkerblok te vinden. Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een sloopvolvo met elektrische ramen, om daar vervolgens de kabelboom uit te halen. Want nu moet en zal ik het project afmaken!!!
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- Igoriaan
- 4th Gear member
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
- Locatie: Eindhoven
Ik heb inderdaad ook geen stekkerblok voor elektrische ramen in mijn deur zitten. Alleen een klein blokje van de centrale vergrendeling.
- Igor...
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik kreeg ondertussen gister op mijn donder van een echte volvofanaat. Hij sloopt en knutselt al jaren met volvo 440 / 60 / 80'ers en volgens hem was het wel degelijk mogelijk. Volgende week gaat hij eerst trachten mij telefonisch te helpen, lukt dit niet zal ik naar hem toe gaan en zal hij mij helpen. Een verslag zal ik dan plaatsen!
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- redhound
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04
goedenavond,
ik ben ook een ander interieur aan het monteren (half leer) dit is immidels gebeurt.
alleen heb ik de voorste deurkaarten niet, omdat deze kapot zijn gemaakt door diegene die de stekkers v/d elektrische spiegels wou hebben..
nu heb ik wel alle 4 de elektrisch ramen + kabels liggen..
alleen heb ik de achterste deurkaarten wel en dacht bij mezelf dan zet ik het er vast in, eenmaal de deurkaart eraf, is de stekker i/d B-stijl hetzelfde alleen missen er een paar kabels..
hier had ik op dat moment geen zin aan.. nu moet ik nog 2 deurkaarten van een andere sloop ophalen... en dan verder kijken...
... offtopic ... de 2 stoelen voor hebben bijde stoelverwarming... deze kabels heb ik naar veel pijn en moeite gevonden, nu heb ik deze aangesloten en i/d middenconsole de schakelaar geplaatst (+ stekker aangesloten) , maar ik heb het idee dat de stoelen niet warm worden... de lampjes op de schakelaar doen het wel... iemand enig idee hoe dit kan???
Groet Redhound
ik ben ook een ander interieur aan het monteren (half leer) dit is immidels gebeurt.
alleen heb ik de voorste deurkaarten niet, omdat deze kapot zijn gemaakt door diegene die de stekkers v/d elektrische spiegels wou hebben..
nu heb ik wel alle 4 de elektrisch ramen + kabels liggen..
alleen heb ik de achterste deurkaarten wel en dacht bij mezelf dan zet ik het er vast in, eenmaal de deurkaart eraf, is de stekker i/d B-stijl hetzelfde alleen missen er een paar kabels..
hier had ik op dat moment geen zin aan.. nu moet ik nog 2 deurkaarten van een andere sloop ophalen... en dan verder kijken...
... offtopic ... de 2 stoelen voor hebben bijde stoelverwarming... deze kabels heb ik naar veel pijn en moeite gevonden, nu heb ik deze aangesloten en i/d middenconsole de schakelaar geplaatst (+ stekker aangesloten) , maar ik heb het idee dat de stoelen niet warm worden... de lampjes op de schakelaar doen het wel... iemand enig idee hoe dit kan???
Groet Redhound
- Igoriaan
- 4th Gear member
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
- Locatie: Eindhoven
Stoelverwarming is al veel over geschreven. Even zoeken dus.
Komt er in het kort trouwens op neer dat er een klein verbindinkje in je stoelzitting waarschijnlijk kapot is en gesoldeerd moet worden.
Je deurkaartprobleem of vraag begrijp ik niet. Weet niet precies wat je met een deurkaart bedoelt?
Komt er in het kort trouwens op neer dat er een klein verbindinkje in je stoelzitting waarschijnlijk kapot is en gesoldeerd moet worden.
Je deurkaartprobleem of vraag begrijp ik niet. Weet niet precies wat je met een deurkaart bedoelt?
- Igor...
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995