IMIV Adapter gelukkig nu ook voor V50

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Raymond2007
1st Gear member

Vorig jaar juni een V50 uit 2004 aangeschaft met High performmance audio. Dit audio systeem zou voorbereid zijn op de toekomstige ontwikkelingen. Vervolgens tot mijn grote verbazing :shock: geconstateerd dat MP3 bestanden niet door de Cd speler konden worden afgespeeld en dat er ook geen mogelijkheid was een MP3 speler aan te sluiten op het systeem. Niet nu en ook niet in de toekomst was het antwoord van Volvo. Wat zouden dan wel de toekomstige ontwikkelingen zijn waarop de auto was voorbereid heb ik mij toen afgevraagd.

Met enige jaloezie gelezen dat voor andere typen er de mogelijkheid was een IMIV adapter in te bouwen wat beter zou klinken dan een FM modulator.

Toen maar door de Volvo dealer een 6 CD wisselaar laten inbouwen en dus met name op de lange afstanden (Frankrijk/Oostenrijk) toch weer gegoochel met CD's .

Vorige week gelezen op de website van Volvotech dat het ook mogelijk was geworden een V50 met een IMIV adapter uit te rusten. Direct gemaild en gevraagd of dat idd zo was. En ja hoor een V50 uit 2004 met een High Performance audiosysteem en een CD wisselaar kan nu ook worden uitgerust met een IPod adapter. Vervolgens voor afgelopen zaterdag een afspraak gemaakt en naar Schiedam gereden om hem te laten inbouwen. Die handigheid van Bob, wel bekend inmiddels op het forum, heeft ons verbaasd. In een mum van tijd (35-40 min) alles perfect ingebouwd en ja hoor MP3 via het stuur te bedienen en netjes weggewerkt in de armsteun (waar de CD's normaal gesproken lagen).

Dus voor iedereen die ook een V50 heeft en net als ikzelf met smart zat te wachten op een mogelijkheid een Ipod/MP3 speler aan te sluiten. Het is nu mogelijk :P :P
Volvo V50 2.0D, achterspoiler, roofrails, trekhaak, audio high performance, electrische bestuurderstoel en nu IPOD aansluiting !!

Picture me rollin'
Paul
Geartronic member

Goed te horen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
leonboersma
3rd Gear member

Hey raymond!

Ik heb deze week ook een Volvo V50 gekocht! heb een performance sound system maar het viel mij tegen dat ik geen MP-3's kan spelen, is de usb-adapter die jij bedoelt die van 525 euro ? ( bij volvo tech ) want ik vind deze BEHOORLIJK aan de prijs!

Alvast bedankt

Leon
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Voor V50 is een glasvezel adapter (=duur) nodig. Dit omdat de auto niet meer als voorheen is uitgerust met koperdraadjes maar met een glasvezel netwerkje.

Je hetb inderdaad gelijk USB/iPod/Aux in 1 adapter en wat andere zoekopties dan met de iMIV.
Helaas werkt de iMIV dus dan ook niet in de V50.

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Paul
Geartronic member

origineel in my08 kost ook 450 euro.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Frederik Welvaert
5th Gear member

VolvoTech schreef:Hoi,

Voor V50 is een glasvezel adapter (=duur) nodig. Dit omdat de auto niet meer als voorheen is uitgerust met koperdraadjes maar met een glasvezel netwerkje.

Je hetb inderdaad gelijk USB/iPod/Aux in 1 adapter en wat andere zoekopties dan met de iMIV.
Helaas werkt de iMIV dus dan ook niet in de V50.

Groet!
Dat gaat dmv een Dension Gateway 500 neem ik aan?
Ik zit al langer te denken om zo een in te bouwen/te laten inbouwen, maar ik lees dat je een cd-wisselaar moet hebben. Hier en daar heb ik gelezen dat als je die niet hebt, er wel een kleine sofwarewijziging kan gedaan worden om de auto wijs te maken dat er wel een inzit...
Klopt dit?

Ik heb een V50 uit 2004 met versterker in de koffer, zonder cd-wisselaar, en ik wil vooral mp3's kunnen afspelen vanaf usb stick. Ben het constant branden en wisselen van cd's beu (mp3 ondersteuning is pas vanaf 2008 standaard, de mijne leest zelfs geen cd-text)

Enig idee of Volvotech mij kan helpen? Ik zie een ritje naar Schiedam wel zitten anders :)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi Freddy,

- Gaat om een GW500 met aangepaste firmware.
- CD wisselaar is nodig, hoe dan ook, wijsmaken kan niet...
- Je hebt dus wel highperformance zie ik, cdwisselaar er in bij de dealer en op naar schiedam zou ik zeggen ;-)
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
leonboersma
3rd Gear member

hey hey! kijk dat is informatie waar ik wat aan heb :D
want ik heb high performance sound , dus ik moet eerst een cd-changer hebben ? en wat kost deze bij de dealer ?

alvast bedankt voor de info!

grt leon
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

- prijs, bij je dealer navragen aub, maar hangt zo rond de Euro 400
www.volvotech.eu

Frederik Welvaert
5th Gear member

VolvoTech schreef:Hoi Freddy,
- Je hebt dus wel highperformance zie ik, cdwisselaar er in bij de dealer en op naar schiedam zou ik zeggen ;-)
High performance heeft voor zover ik weet tweeters, en als je hem aanzet komt er op het scherm "high performance". Dat is bij mij beide niet het geval...

Met die wisselaar er nog eens bij wordt het wel een hele dure affaire :(
MY05 V50 2.0D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoe kom je dan aan die versterker in de kofferbak?
Bij een normale versie (of base) zit de versterker IN de unit die voorin zit.
(en dus niet achterin).
Check dat dan eens aub? Weet je zeker dat die versterker daar zit?
www.volvotech.eu

Frederik Welvaert
5th Gear member

haha, dat klopt ja. Ik heb me suf gezocht toen ik mijn Parrot wou inbouwen :D
voor zover ik weet heb ik een basis audio systeem (ik heb de wagen 2ehands gekocht, dus heel zeker ben ik niet) maar afgaande op de speakerconfiguratie dacht ik: het is een base, dus ik heel die middenconsole losgemaakt, blijkt er enkel eeen cdspeler te zitten vooraan met stroomvoorziening en glasvezel...
Dan maar zowat heel het dashboard uiteen gehaald op zoek naar een versterker... niks te vinden...
Tot ik in de koffer het zijpaneel wegtrok, daar zit dus een versterker... raar he :D
MY05 V50 2.0D
Frederik Welvaert
5th Gear member

Oeps, dit topic uit het oog verloren...

Anyway, een cd wisselaar gaat me volgens de dealer rond de 500 EUR kosten, reken daarbij nog eens de Dension, dan zit je al aan 1000 EUR...

Ik denk dat ik eens ga kijken voor een Parrot MKi9100/MKi9200...
MY05 V50 2.0D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wacht nog even met de MKi als je zelf geen versterker hebt.
(@ppFreddy, jij hebt dat wel, maar voor de anderen).
Zijn bezig met een versterkertje er achter wat eea behoorlijk moet opkrikken.
www.volvotech.eu

Frederik Welvaert
5th Gear member

Dit topic nog eens oppikken.

Ik heb me vandaag bezig gehouden met het inbouwen van een Kenwood KOS-A200. Is een FM modulator met usb ingang en 2 aux ingangen. Het is ook mogelijk om Kenwood cd wisselaars ermee aan te sturen en om er een iPod interface op aan te sluiten.
De KOS-A200 wordt bediend met een infrarood afstandsbediening.
Zoals gezegd is het dus een FM modulator, in tegenstelling tot een FM transmitter zet deze het antennesignaal rechtstreeks op de antennekabel ipv het over de lucht te sturen. Artiest/titel/... scrollen over het scherm dankzij RDS tekstweergave.

Moeilijkste van al was de antenne aansluiting... Volvo gebruikt namelijk geen standaard antenne aansluiting in de S40/V50... Ik heb met de 9V methode zelf een connector gemaakt (Neem een standaard antennekabel die past op de Kenwood, knip die in 2. Neem 2 9V batterij connectoren en knip die ook in 2. Aan de mannelijke kant van de kabel zet je de 2 vrouwelijke 9V knopen, aan de vrouwelijke kant zet je de 2 mannelijke 9V connectoren)

De antenne aansluiting op de antenne zelf (die in het raam zit) heeft 2 aansluitingen waar perfect de 2 vrouwelijke 9V connectoren op passen.
Constante 12V neem ik vanaf de kabel die klaarzit voor de 12V kofferaansluiting die ik niet heb :p Massa zit via een bout op het koetswerk, geschakelde 12V tap ik af vanaf de versterker in de koffer.

Ik was wat bang voor ruis/signaalverlies/... maar het werkt echt super. De kwaliteit van het signaal komt zeer dicht bij cd kwaliteit.

Nu alleen nog de infrarood ontvanger voor de afstandsbediening naar voor brengen en nog een usb kabel naar voor brengen. Voorlopig plug ik gewoon m'n usb stick in het toestel in de koffer en kleeft de ontvanger aan het plafond in de koffer, om het toestel te bedienen moet ik nu wel naar achter richten met de afstandsbediening :p
MY05 V50 2.0D
nicadago
1st Gear member

VolvoTech schreef:Wacht nog even met de MKi als je zelf geen versterker hebt.
(@ppFreddy, jij hebt dat wel, maar voor de anderen).
Zijn bezig met een versterkertje er achter wat eea behoorlijk moet opkrikken.
VolvoTech, hebben jullie ervaring met het inbouwen van de parrot MKi9200 en het afspelen van mp3's icm een high performance sound systeem? Worden dan alle speakers gebruikt?
V50 2.0D [MY06]Momentum - Black Sapphire -
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dag,

Ja. Alle speakers worden gebruikt.

Paar opmerkingen;
- je Parrot zit voorin.
- je versterker achterin
- daar moet een enorm lange verlengset tussen, niet vergeten!
- je hebt een verloop nodig voor V50-High performance (ISO2VOLVO)
- de Parrot wordt tussen je speakers en je versterker ingezet, dus je versterker wordt voor de Parrot NIET gebruikt
- we hebben een oplossing om daar nog een mosfet versterker aan toe te voegen (die loopt dan buiten het normale circuit om en werkt alleen op de Parrot). Dat maakt eea al flink beter
- geluid is NIET te vergelijken met een GW set zoals we die aanbieden, ben je audiofiel, dan een 6cd wisselaar laten plaatsen (=upgrade) en de GWset erbij plaatsen.

Groet!
www.volvotech.eu

Frederik Welvaert
5th Gear member

VolvoTech schreef:Paar opmerkingen;
- je Parrot zit voorin.
- je versterker achterin
- daar moet een enorm lange verlengset tussen, niet vergeten!
Kleine tip: er bestaat een verlengset voor de hele kabelzooi van de Parrot naar achter te trekken, maar die kost veel teveel voor wat het maar is (althans toen ik de mijne anderhalf jaar geleden inbouwde) en bovendien is het moeilijk om heel die kabelboom deftig weg te werken/connectoren tussen bekleding door te trekken...

Ik heb gewoon de Parrot acheraan ingebouwd (die zit dus gewoon achter de bekleding in de koffer waar de versterker zit) Maar ik heb wel direct een verlengkabel voor het scherm erbij gekocht, en dan nog een standaard microfoonkabel van enkele meters (kosten maar enkele EUR) Deze 2 kabels kunnen vrij eenvoudig onder de bekleding door tot onder de middenconsole worden doorgetrokken. Dus: scherm en microfoon zitten gewoon vanvoor, maar de Parrot zelf ("het bakje") zit in de koffer.
MY05 V50 2.0D
nicadago
1st Gear member

Dat zijn nuttige tips, kan ik op deze manier mp3's afspelen via een parrot mki9200 via de versterker? Heb je een link voor de verlengkabel voor het scherm?
V50 2.0D [MY06]Momentum - Black Sapphire -
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

MP3's afspelen ja, via de versterker nee.
Daartoe moet er echt nog een versterker tussen.

Verlengkabel ISO2ISO kost 47,50.
Is nou niet echt duurder dan het scherm + verlengkabel van de microfoon, maar je hebt op die manier geen "gedonder" met je Bluetooth die verder weg zit dan nodig.

De verlengkabel Parrotbox2Parrotscreen kost 30,00.
De verlengkabel voor de microfoon kost ongeveer 22,50.

Dit is trouwens GEEN standaard microfoonkabel zoals ppFreddy veronderstelt bij de MKi9200...
(4 polig ultra-mini jack met bajonet sluiting)

@ppFreddy, je hebt vast niet de MKi9200 ingebouwd, maar nog het oudere type (3000, 3100 of 3200?)

Groet!
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”