Dimlicht V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Delta
4th Gear member

Ik wil een setje nightguide lampen van philips gaan proberen.
Er zijn echter twee varianten 1. S voor projectielampen en 2. R voor reflectie lampen.
Welke moeten er in de V50 2.0d ????
Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
nossy
4th Gear member

ik dacht dat een v50 projectie lampen heeft, zie je denk ik aan die bolvorm in je lichtunit.

ben het wel niet 100% zeker.
PV147
1st Gear member

Ik heb zelf ook nightguide lampen gekocht en heb voor de S projectorversie gekozen, als je het plaatje van philips bekijkt voor de verschillen lijken de lampen van de v50 het meest op de projectorlampen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
kawaman
5th Gear member

Ik neem aan dat je ontevreden bent over de lichtopbrengst van je dimlicht.
Ik had dat ook, na wat "onderzoek" bleek dat er op de lens, die voor de reflektor zit, nogal wat aanslag te zitten. Nadat ik dat verwijderd had en 2 nieuwe H7 lampen van de (jawel) Lidl gemonteerd had, bleek de lichtopbrengst aanmerkelijk verbeterd was.
(Ik had die lampen ooit een keer voor in m'n motor gekocht, 2x H7 Blue voor iets van 6 euro)
Of het nu door het schoonmaken of de nieuwe lampen komt, ik denk het eerste.

Gr Erik
FaGo
2nd Gear member

De V50 heeft voor dimlicht z.g. Projectielampen.
Paul
Geartronic member

En die geven normaal echt goed licht, heb je ze al goed afgesteld?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Delta
4th Gear member

Bedankt voor alle antwoorden,
Mijn R dimlamp was kapot dus ik moest aan nieuw en had veel goede berichten over de nightguide gehoord. Ik heb nu de S versie laten monteren tijdens de 140.000km beurt. En ik moet zeggen ziet er goed uit lekker veel licht en duidelijke verbetering zicht aan de rechterzijde, goed voor borden en fietsers/voetgangers.

De tip over schoonmaken binnenzijde lamp ga ik ook nog toepassen, ik zie namelijk wel een waas aan de binnenzijde zitten.
Mijn vraag nu is hoe maak je dit schoon?? als je de lamp eruit hebt kun je er dan bij ??
Pieter
kawaman
5th Gear member

Hoi Pieter,
Over het schoonmaken van de lens:
Bij de rechterlamp is het simpel, schroef de 3 torx schroeven los waarmee de reflektor vastzit, en je haalt zo de hele unit uit de behuizing.
Links is het lastiger omdat daar de hoogteverstelling in de weg zit, maar ook dat kan los.
Ik heb bij mijzelf de koplamp"glazen" weggehaald omdat ik ook het grijze kunstof wat om de koplampen zit, zwart wilde spuiten. Waarvan een V50 Black Sapphire, in mijn ogen, een stuk meer uitstraling krijg.
Gebruik geen agressieve schoonmaak middelen (het is volgens mij kunstof) en kijk uit voor de reflektor. Ik heb zelf spul gebruikt waarmee je flatscreens, Tomtom's e.d. schoonmaakt

Succes Erik
Delta
4th Gear member

Erik,
Even chekken of wij hetzelfde bedoelen, bij mij is de waas op het koplampglas zelf, bedoel jij dat ook, en heb je dat schoon gekregen???
Pieter
kawaman
5th Gear member

Ik bedoel de lens zelf, als je het koplampglas aan de binnenkant wilt reinigen, zul je dat wel moeten verwijderen, ik denk niet dat je daar op een andere manier bij kunt komen.
Dit is ook wel te doen maar niet even in een uurtje, mocht je dat ook willen doen laat maar weten, kan je eventueel wat tips geven.

Gr Erik
Delta
4th Gear member

Erik,
Ja volgens mij zit dit echt aan de binnenzijde van de koplamp glazen.
Lijkt me nogal zo'n klus (ben ook echt superrrrr handig ahem).
Welke tips kun je me aanreiken?
Pieter
kawaman
5th Gear member

Hoi Pieter,
Je moet je realiseren dat als je er aan begint, er geen weg meer terug is.
Dat wil zeggen, dat je enig risico loopt, dat als het niet lukt je verder van huis bent, dan iets minder lichtopbrengst.
Ik heb mijn lamp behuizing met behulp van een elektrisch ventilatorkacheltje opgewarmt, zodanig, dat de kit waarmee het glas vastzit weer wat zachter werd.
Daarna kan je met b.v. een grote platte schroeven draaier echt heel voorzichtig het glas los "wrikken"( eerst de 4 beugeltjes losmaken natuurlijk) kijk uit dat de kit"draden" niet op het glas of de reflektor komen.
Vervolgens alle kit verwijderen van zowel glas als behuizing(vervelend werkje, maar wel belangrijk voor het later weer waterdicht maken)
Als je de waas van het glas en/of de lens verwijderd hebt, kan je de boel weer in elkaar zetten met behulp van speciale kit. Ik heb deze gekocht bij Brezan (Womi techno-bond, Koste iets van 15 euro), zullen wellicht ook andere merken zijn. vergeet de beugeltjes niet!
2e hands koplampunits kosten 75€ per stuk bij Autorima.
Nieuw, al gauw het dubbele, denk ik.
Dus "bezint eer ge begint"
Bij mij is het zonder problemen gelukt en is de boel al een aantal maanden waterdicht gebleken.
Voor het schoonmaken, nogmaals, gebruik geen agressieve middelen.
Beter wat langer poetsen, dan dat de boel "oplost"
Succes en laat even weten of het gelukt is.

Gr Erik
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

nieuwe koplamp is een een beetje over de 200€
koplamp is inderdaad goed te openen zo ,

in de zomer de auto goed met de koplampen in de zon zetten en ze openen ook makkelijk , in de winter moet je ze inderdaad verwarmen
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”