standkachel
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Het heeft al weer gevroren. Tijd om de standkachel te gebruiken dus. Aangezien ik nog geen ervaring heb met de timer de volgende vraag. Hoeveel minuten voor vertrek dien ik de timer in te stellen om de auto voldoende op temperatuur te krijgen zodat ik niet hoef te krabben?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
de standkachel berekend zelf adhv de buitentemp.de brandtijd vd kachel.
maw.de tijd die jij insteld,dat is je vertrektijd.
de kachel zal dan zelf uitrekenen hoeveel tijd hij ervoor nodig heeft om de auto +motor op temp te hebben op de door jou ingestelde tijd.
de kachel loopt trouwens nog 10 min langer dan de ingestelde vertektijd door,voor als je iets later dan gepland bij de auto bent.
maw.de tijd die jij insteld,dat is je vertrektijd.
de kachel zal dan zelf uitrekenen hoeveel tijd hij ervoor nodig heeft om de auto +motor op temp te hebben op de door jou ingestelde tijd.
de kachel loopt trouwens nog 10 min langer dan de ingestelde vertektijd door,voor als je iets later dan gepland bij de auto bent.
geen glans zonder wrijving
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21446
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een standkachel is natuurlijk geen vervanger van stationair draaien. Pas na een half uur wordt de motor een beetje warm. Dan zeg ik dat de kachel 10 of 15 minuten eerder aan mag voordat je wenst te vertrekken.
Je kunt je ook aanleren om, indien mogelijk, via de afstandbediening de standkachel in te schakelen zodra je gaat ontbijten. Als je dan klaar bent, stap je toch in een redelijk ontdooide en warme auto.
Je kunt je ook aanleren om, indien mogelijk, via de afstandbediening de standkachel in te schakelen zodra je gaat ontbijten. Als je dan klaar bent, stap je toch in een redelijk ontdooide en warme auto.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Dank voor jullie reacties. Dus vertrektijd instellen op de timer. Het instructieboekje was voor mij op dit punt niet helemaal helder.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14862
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ha die heerlijke winter.
Net mijn winterbanden gemonteerd, zowel op de XC en C30.
Mijn standkachel van de Xc heeft al een paar keer de ruiten ontdooit.
Wel met rook in den beginne, maar dat schijnt er bij te horen.
Ik ervaar de kachel als een super luxe..
Net mijn winterbanden gemonteerd, zowel op de XC en C30.
Mijn standkachel van de Xc heeft al een paar keer de ruiten ontdooit.
Wel met rook in den beginne, maar dat schijnt er bij te horen.
Ik ervaar de kachel als een super luxe..

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 16:30
- Locatie: Delft
Staat er in het instructieboekje iets over de verschillende kleuren van de LEDjes op de AB? Ik zoek wat "knipperend oranje" betekent bij het aanzetten...BartS schreef:Dank voor jullie reacties. Dus vertrektijd instellen op de timer. Het instructieboekje was voor mij op dit punt niet helemaal helder.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Onze standkachel is niet via de AB te activeren. Biedt/bood Volvo die mogelijkheid op het model tot 2007? Ik kan me ook niet heugen er iets over in het boekje te hebben gezien.Soeski schreef:Staat er in het instructieboekje iets over de verschillende kleuren van de LEDjes op de AB? Ik zoek wat "knipperend oranje" betekent bij het aanzetten...BartS schreef:Dank voor jullie reacties. Dus vertrektijd instellen op de timer. Het instructieboekje was voor mij op dit punt niet helemaal helder.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Inderdaad een perfecte optie!Bover schreef:ha die heerlijke winter.
Net mijn winterbanden gemonteerd, zowel op de XC en C30.
Mijn standkachel van de Xc heeft al een paar keer de ruiten ontdooit.
Wel met rook in den beginne, maar dat schijnt er bij te horen.
Ik ervaar de kachel als een super luxe..
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14862
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
De AB kan aangeschaft worden bij de dealer meteen beetje software.
Maar de timer doet het voor mij prima.
Meestal weet je wel wanneer je weg wilt rijden de volgende ochtend.
Maar de timer doet het voor mij prima.
Meestal weet je wel wanneer je weg wilt rijden de volgende ochtend.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 14.04.2007 - 00:13
- Locatie: Gelderland
Ik heb ooit ergens gelezen dat het mogelijk is om ergens een relais te plaatsen met een eigen afstandbediening zodat de kachel direct buiten de boordcomputer om geactiveerd kan worden. Wie weet hier meer van of heeft dit al eens uitgevoerd?
- Hulky42
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21.05.2007 - 17:07
- Locatie: Ruurlo
Hi,
De Diesel standverwarming van onze XC70 D5 Geartronic (2004, 260.000km) zien we niet als luxe maar bittere noodzaak. In Noorwegen daalt de temperatuur regelmatig naar -25C en een keer zelfs naar -38C... dat is 20 graden lager dan in de vrieskast thuis! Het is van belang dat de accu in goede conditie is omdat deze ook enige energie moet leveren voor de standverwarming en daarna om nog te kunnen starten.
Het klopt dat men de vertrektijd moet programmeren. De boordcomputer berekent dan de starttijd afhankelijk van de buitentemperatuur en de motortemperatuur. Tijdens het rijden bij lage temperaturen met een Diesel kan het soms nodig zijn om tijdens het rijden ook de 'standverwarming' in te schakelen omdat moderne Dieselmotoren relatief weining 'warmteverlies' voor de interieurverwarming leveren (hoge efficiency).
De Diesel standverwarming van onze XC70 D5 Geartronic (2004, 260.000km) zien we niet als luxe maar bittere noodzaak. In Noorwegen daalt de temperatuur regelmatig naar -25C en een keer zelfs naar -38C... dat is 20 graden lager dan in de vrieskast thuis! Het is van belang dat de accu in goede conditie is omdat deze ook enige energie moet leveren voor de standverwarming en daarna om nog te kunnen starten.
Het klopt dat men de vertrektijd moet programmeren. De boordcomputer berekent dan de starttijd afhankelijk van de buitentemperatuur en de motortemperatuur. Tijdens het rijden bij lage temperaturen met een Diesel kan het soms nodig zijn om tijdens het rijden ook de 'standverwarming' in te schakelen omdat moderne Dieselmotoren relatief weining 'warmteverlies' voor de interieurverwarming leveren (hoge efficiency).
Hulky42
";lean & clean";
";lean & clean";