Ben op zoek naar een volvo waarmee ik flink km's moet gaan draaien. Graag advies over de volgende opties:
Voor weinig:
740/940 LPG +/-300.000km
740/940 Diesel +/- 300.000km
Of toch voor behoorlijk meer geld 1tje met weinig km's? En maakt het nog uit of het een automaat is of niet (ivm levensduur). En wat kost een ruilblok ongeveer?
Hoeveel kost het ruwweg om een dergelijke schone op de weg te houden? (+/-35.000km/jr) zat zelf te denken aan ongeveer 2000euri?
U ziet, een hoop vragen, maar hopelijk genoeg stof tot discussie... (het zou mij in ieder geval enorm helpen bij het maken van een keuze...)
Mark
LPG of diesel?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 15:54
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 15:54
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Thanx...
Oja, het gaat natuurlijk wel om een estate... (moet trouwens ook af en toe een paardetrailer trekken)
Oja, het gaat natuurlijk wel om een estate... (moet trouwens ook af en toe een paardetrailer trekken)
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
De 740 op gas zou ik doen, de diesel alleen kopen als er complete historie bij is want die zijn erg gevoelig voor te weinig onderhoud.
Bij de 740 even letten op de staat van de kleppengallerij, een koprevisie bij een B23 op gas rond de 3 ton is niet onwaarschijnlijk (kleppen uitgesteld)
Ook ff sjekke of ie goed rijd op zowel benz als gas en dan tevens even de snelweg op om eventuele ruis in de bak te controleren.
Een revisie- / ruilblok heb je vast niet nodig, ze draaien makkelijk 5 á 6 ton zonder problemen. (en ook wel meer)
En laat je niet gek maken door 2 auto's, de halve wereld staat er vol mee.
Succes.
Bij de 740 even letten op de staat van de kleppengallerij, een koprevisie bij een B23 op gas rond de 3 ton is niet onwaarschijnlijk (kleppen uitgesteld)
Ook ff sjekke of ie goed rijd op zowel benz als gas en dan tevens even de snelweg op om eventuele ruis in de bak te controleren.
Een revisie- / ruilblok heb je vast niet nodig, ze draaien makkelijk 5 á 6 ton zonder problemen. (en ook wel meer)
En laat je niet gek maken door 2 auto's, de halve wereld staat er vol mee.
Succes.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 15:54
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Thanks, das duidelijkJaap schreef:De 740 op gas zou ik doen, de diesel alleen kopen als er complete historie bij is want die zijn erg gevoelig voor te weinig onderhoud.
Heb je een ruwe schatting van de prijs van een koprevisie (onder en bovengrens), zo te zien is de kans groot dat ik daar dan mee te maken ga krijgen.Jaap schreef: Bij de 740 even letten op de staat van de kleppengallerij, een koprevisie bij een B23 op gas rond de 3 ton is niet onwaarschijnlijk (kleppen uitgesteld)
Ik heb overigens nog geen concrete auto's op het oog, ben wel een beetje aan het rondneuzen, maar de aanschaf zal pas in januari plaatsvinden... (en dat is het voor je er erg in hebt).
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Geen idee van de revisiekosten, als je geluk hebt is iemand je al voor geweest en het kan ook gewoon meevallen qua revisie natuurlijk.
M'n 245 heeft er 420000 Km. opzitten met de originele kop.
Beetje koffiedik dus maar wel even rekening mee houden, gewoon een paar garage's bellen voor prijsopgave en je weet 't.
Voor de rest kun je eigenlijk allemaal zelf uitvinden, wegenbelasting is te vinden op het www, verzekering = rondje bellen, prijs brandstof hangt op een groot uithangbord bij je lokale petroleumdealer, jaar kilometrage weet je al, beetje optellen en aftrekken, 5% winst en risico + een aanname van de te verwachten onderhoud/reparatiekosten (ik denk niet dat iemand een bedrag durft te noemen, te veel situatieafhankelijk)
M'n 245 heeft er 420000 Km. opzitten met de originele kop.
Beetje koffiedik dus maar wel even rekening mee houden, gewoon een paar garage's bellen voor prijsopgave en je weet 't.
Voor de rest kun je eigenlijk allemaal zelf uitvinden, wegenbelasting is te vinden op het www, verzekering = rondje bellen, prijs brandstof hangt op een groot uithangbord bij je lokale petroleumdealer, jaar kilometrage weet je al, beetje optellen en aftrekken, 5% winst en risico + een aanname van de te verwachten onderhoud/reparatiekosten (ik denk niet dat iemand een bedrag durft te noemen, te veel situatieafhankelijk)
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.11.2004 - 15:54
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
1 op 8 op euro95 bij 35.000 per jaar is al geen pretje, en scheurende spruitstukken en lekkende turbopakkingen al helemaal niet... Was gewoon allemaal te duur, toen maar een golfje diesel genomen... Maar absoluut waar: qua stijl telt een oude 900 zeker mee (sinds de nieuwe 900 en de 9-3 is het alleen maar slechter geworden...)Brinky schreef:Waarom heb je de saab weggedaan? Vind ik op zich een leukere auto dan een 740. Hoewel, een 740 TIC is wel heerlijk lomp!