Na de vrieskou...

Alles over de 440 / 460
Almar
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.03.2007 - 16:22

Na de vrieskou.... wat is er bij jou kapot?


Na een paar daagjes sneeuw en vrieskou heb ik al weer een aantal dingen kapot:

1) Ruitensproeiers. Allebei kapot gevroren en 'verdwenen'. :(
2) Rechterachterspatbord (stop van de sideskirt). Ook die viel er tijdens het rijden er onder uit. Heeft iemand een idee waar ik die nog kan krijgen? Tweedehands/sloopauto?


En wat voor kwaaltjes heeft jullie 440/460 last van tijdens dit soort periodes?
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

een deur die wat lastig open gaat. verder geen probleem. kachel wordt snel warm motor loopt goed. bandjes zijn goed dus nergens last van
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ja ruitensproeiers, ik vind deze zowieso onder de maat, ik heb wel eens zitten denken om er 2 in de motorkap te boren. Die sproeiers van de eerste serie vectra's hebben per stuk 2 stralen die je kunt richten. Dan spuiten ze niet op de ruitewissers en gaan ze er ook niet vanaf als je ijs moet krassen (wat bij ALMAR gebeurd is denk ik). Bovendien zitten ze recht boven de motor op die manier en bevriezen ze slangen minder snel.

Sideskirt: controleer ook de onderzijde eens (balk) Waarschijnlijk is er een flink gat in geroest en is het raadzaam om even de gehele skirt te verwijderen en er een plaat op te lassen. Anders krijg je een nieuwe skirt ook niet vast geschroeft
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Almar
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.03.2007 - 16:22

Roest zal er inderdaad wel zitten, het blijft een 4-serie ;)
Ben dus op zoek naar een nieuwe stop, moet binnenkort maar 's wat sloperijen af ben ik bang.
Gebruikersavatar
jerryx
2nd Gear member
Berichten: 144
Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
Locatie: Noord nl

Inderdaad! Mijn rechter sproeier ook afgebroken! Is dat makkelijk weer te herstellen?

Het valt me trouwens op hoe makkelijk ik met mijn 460 door dikke sneeuw ploeg. Waar andere auto's spinnend en glijdend stil vallen op drempels en in dikke sneeuw kom ik zonder al te veel wielspin verder.
Heb trouwens wel nieuwe vredestein winterbanden.

Ik denk dat het de combinatie is van een relatief lichte auto en veel grip.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
Gebruikersavatar
erik-hakkers
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
Locatie: hardenberg

Nou mijn vriendin heeft dus de 440 en die zat vast in de sneeuw, terwijl mijn verlaagde 480 er zo uit reed.

er zat wel 1 deur vast maar dit had ik van te voren al moeten insmeren met vaseline.

Afbeelding
Afbeelding
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305

volvo s70 2.5 10v 1998
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

ik heb tot nu toe weinig problemen gehad.
alleen slecht starten maar dat is ook niet zo gek.
er zat een accu in van een renault twingo, ik heb er nu een in van 64 amh dacht ik.
74 paste niet daarvoor was de bak te klein dus dan maar een tandje minder.
is ook weer goed voor de installatie.
en gelijk een dikkere kabel van de dynamo rechtstreeks naar de accu getrokken.
was beter zeiden ze want ik trok alle stroom weg als ik de muziek hard zette die hij bij laadde.
voor de rest ook geen problemen.
ps. als je elektrische ramen hebt gewoon ruitensproeiervloeistof antivries net boven je rubber spuiten, dat gaat geweldig dat doe ik namelijk ook.
de kachel is binnen 5 min warm en net zoals jerryx ploeg ik ook mooi door de sneeuw.
mijn ouders hebben een vw bora uit 2002 waar ik vandaag in reed maar die heeft met de esp meer moeite in de sneeuw dan mijn oude trouwe volvo haha.
vond ik grappig omdat er bij mij niks geen elektronica opzit!!

succes met de vrieskou, mijn 440 zit alweer mooi dicht gevroren, de ramen tenminste.

succes
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
psychonautlib
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
Contacteer:

Ook last van een beetje sneeuw. Maar nog niet vastgezeten :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

mooi beetje sneeuw of niet?
of ben je zo actief geweest met je sneeuwschuiver?haha
mooi plaatje zo.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
psychonautlib
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
Contacteer:

hofmeijer schreef:of ben je zo actief geweest met je sneeuwschuiver?haha
Beetje sneeuw weghalen, stukje achteruit met de voorwielen uit de sneeuw blijven. Dan vooruit met gang en hup de sneeuw in. Geen propleem, blijven rollen. En inparkeren natuurlijk in omgekeerde volgorde:D

En het mooie van alles is: Alles werkt!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21219
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Accu overleden maar dat zat er achteraf al een jaar aan te komen.

Zelfs met de auto in de garage wilde zij dinsdag niet starten. Nieuwe gehaald bij Jacob Schaap, 85 euro's afgeregeld en weer starten zoals het hoort.

Maar het geldt wel voor een 960 en geen 400 ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Ben met me velg tegen een stoeprandje gegleden, nu velgrandje beschadigd. Grmbl.... :evil:

Waren puntgave velgen :(
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Alle drie startte meteen, niks geen problemen of dingen die stuk gegaan zijn deze winter.

Goed onderhoud en tijdig je materiaal vernieuwen scheelt enorm veel.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
hofmeijer
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
Locatie: hattem gld
Contacteer:

wpee schreef:Ja ruitensproeiers, ik vind deze zowieso onder de maat, ik heb wel eens zitten denken om er 2 in de motorkap te boren. Die sproeiers van de eerste serie vectra's hebben per stuk 2 stralen die je kunt richten. Dan spuiten ze niet op de ruitewissers en gaan ze er ook niet vanaf als je ijs moet krassen (wat bij ALMAR gebeurd is denk ik). Bovendien zitten ze recht boven de motor op die manier en bevriezen ze slangen minder snel.

Sideskirt: controleer ook de onderzijde eens (balk) Waarschijnlijk is er een flink gat in geroest en is het raadzaam om even de gehele skirt te verwijderen en er een plaat op te lassen. Anders krijg je een nieuwe skirt ook niet vast geschroeft

weet je welke ruitensproeiers fijn zijn wim?
die van een vw bora.
zitten mooi beschut en stellen hoef je niks aan te doen.
mijn pa heeft een bora en die verneveld het helemaal op je zichtveld.
ideaal, alleen schrok mijn pa ich dood de eerste keer dat is reed en ze aanzette.
hij dacht dat de ruit kapot knapte haha.
je had hem moeten zien.
maar die zijn echt fijn en zitten mooi beschut onder het deel bij je ruit net onder de moterkap.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter


Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue


Er staan weer nieuwe foto's op de www
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Één keer niet weggekomen uit de straat.. Was net een ijsbaan zo glad.. Gelukkig hielp een buur me effe duwen (glije :D )

Voorderest elke ochtend starten en lopen.. geen deuren die dichtvriezen.. Alles goed ingespoten :) verder ook geen enkele schade (gelukkig) opgelopen !
Gebruikersavatar
Kwekkel
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 26.06.2008 - 20:56
Locatie: Uppsala Zweden

Een paar nachten is het zo'n -22 graden geweest. Auto staat gewoon buiten. Geen enkel probleem. Ik gebruik wel een kacheltje met timer om het interieur op te warmen. Ruiten krabben om 0600 s'morgens is niet echt een feest. Helaas heeft deze auto geen motorvoorverwarming wat hier wel heel gewoon is. Misschien dat ik dit er nog wel eens opzet. :P
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Starten op benzine wordt wat lastiger door een matige accu en nog wat vuil in de tank, maar op lpg meteen aanslaan.
Verder niks kapot, alles werkt zoals het hoort. De accu was 1.5jaar geleden aan vervanging toe, maar blijft het gewoon doen. Reserve staat achterin.
Gebruikersavatar
Superdirk
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 13.01.2009 - 00:28
Locatie: Tollebeek, Flevoland
Contacteer:

Alleen de deuren zaten een klein beetje vast, verder niks te klagen gehad :D
440 1.6i 1997
250.000 km gepasseerd!
jef
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Mijn 460 vanmorgen weer eens gestart na 4 weken stilstaan in de buitenlucht, ik mag nm nog geen auto rijden ivm een heup operatie, het was de sleutel omdraaien en lopen die moter zonder problemen.
Gebruikersavatar
swift
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.12.2009 - 21:10

Binnen een week na aanschaf een bevroren radiator (vorige week zaterdag, na 13 graden vorst). Ik zag de temp wel oplopen, maar was te laat met langs de kant zetten en stationair laten ontdooien.
Gelukkig alleen een slangenklem losgeschoten.
Nieuwe slangenklem gemonteerd en 2 liter anti-vries in het systeem geknikkerd.
Verder gelukkig geen schade.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”