Beste forumleden,
Na al paar jaar ingeschreven te zijn en het volgen van het forum een keer een post van mij.
Sinds twee maanden heb ik een volvo s80 t6 (bj 1998). Heb er veel problemen mee gehad. Zie het verhaal hieronder:
De aankoop is niet over 1 nacht ijs gegaan. Twee keer een testrit gedaan, forum ingelezen over dit model, vorige volvo dealer gebeld i.v.m. onderhoud en een aankoopkeuring gedaan. Toch binnen 5 dagen de bak stuk!
Bak laten reviseren bij autrans. De kosten gedeeld met de verkoper. Totale kosten 3000 euro. Toen ik de auto weer ophaalde trok de auto helemaal niet meer door. Bij 3000 toeren stopte die.
Meerdere malen uitgelezen en de foutcodes er uit aan het halen geweest. Nieuwe rempedaal sensor, 6 nieuwe bougies, nieuwe accu en nieuwe lambda sensor voor kat.
Bij nieuwe lambda sensor eindelijk weer vermogen terug maar nog niet 100%. Hij houdt nog steeds een beetje in. Loopt voor mijn gevoel op 80%.
Nu heb ik een tip gekregen om keer de stekker van de luchtmassameter eruit te halen en zodra je dit doet loopt de auto weer op volle vermogen. Maar bij het uitlezen geen storing luchtmassameter.
Hebben jullie enig idee wat te doen? Voordat ik er weer geld in stop. Hoop dat het daarna dan ook goed is. Er staan niet echt meer foutcodes in, op sirene na en onjuiste configuratiestoring (phm-E003). Had ook foutcodes van onregelmatige loop cilinder denk dat het met probleem te maken heeft dat de auto nu inhoud.
Hoor graag van jullie
gr. Roeland
Volvo S80 T6 met heel veel pech
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Waarom vervang je die LMM niet ? Die geeft pas een storing als'ie helemaal overleden is, een slechte werking geeft geen storing.rvanslochteren schreef:Beste forumleden,
Na al paar jaar ingeschreven te zijn en het volgen van het forum een keer een post van mij.
Sinds twee maanden heb ik een volvo s80 t6 (bj 1998). Heb er veel problemen mee gehad. Zie het verhaal hieronder:
De aankoop is niet over 1 nacht ijs gegaan. Twee keer een testrit gedaan, forum ingelezen over dit model, vorige volvo dealer gebeld i.v.m. onderhoud en een aankoopkeuring gedaan. Toch binnen 5 dagen de bak stuk!
Bak laten reviseren bij autrans. De kosten gedeeld met de verkoper. Totale kosten 3000 euro. Toen ik de auto weer ophaalde trok de auto helemaal niet meer door. Bij 3000 toeren stopte die.
Meerdere malen uitgelezen en de foutcodes er uit aan het halen geweest. Nieuwe rempedaal sensor, 6 nieuwe bougies, nieuwe accu en nieuwe lambda sensor voor kat.
Bij nieuwe lambda sensor eindelijk weer vermogen terug maar nog niet 100%. Hij houdt nog steeds een beetje in. Loopt voor mijn gevoel op 80%.
Nu heb ik een tip gekregen om keer de stekker van de luchtmassameter eruit te halen en zodra je dit doet loopt de auto weer op volle vermogen. Maar bij het uitlezen geen storing luchtmassameter.
Hebben jullie enig idee wat te doen? Voordat ik er weer geld in stop. Hoop dat het daarna dan ook goed is. Er staan niet echt meer foutcodes in, op sirene na en onjuiste configuratiestoring (phm-E003). Had ook foutcodes van onregelmatige loop cilinder denk dat het met probleem te maken heeft dat de auto nu inhoud.
Hoor graag van jullie
gr. Roeland
Over de kosten: ik denk dat je met een S80 T6 niet alleen een vrij exclusieve auto koopt maar ook een dure kostganger.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Het zou kunnen dat de eerste series meer problemen hebben, mijn my 2004 is in ieder geval heel betrouwbaar.
Ik heb wel een storing gehad. De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
Ik heb wel een storing gehad. De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Turbo control valve, bekend euvel! Zie de link over de IPD turbo control valve in mijn onderschrift. Ik denk echter niet dat dat het probleem van de topicstarter is.S80 Executive schreef:Het zou kunnen dat de eerste series meer problemen hebben, mijn my 2004 is in ieder geval heel betrouwbaar.
Ik heb wel een storing gehad. De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
@ rvanslochteren
Heb je al eens met een turbodrukmeter rondgereden? Haalt hij zijn volledige turbodruk wel? En waarop baseer je die 80%? Heb je met een vergelijkbare T6 gereden?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Ze zien niet altijd als je luchtmassameter niet meer werk,Trek de stekker er een keer uit en ga rijden,Verbruik wel wat meer zonder LMM.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Dude, serieus... Kijk nou 1 keer naar je spelling voor je op "verstuur" klikt! Hoe vaak wil je nog dat mensen het aan je vragen voor je het gaat doen?
Verder vroeg een niet nader te benoemen particuliere verkoper van een C70 T5 of je even je mailbox kunt checken en even netjes kunt antwoorden.
Verder vroeg een niet nader te benoemen particuliere verkoper van een C70 T5 of je even je mailbox kunt checken en even netjes kunt antwoorden.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 11:10
bedant zover voor jullie reacties....
Ik weet hoe de auto is op vol vermogen, omdat als ik de stekker van de lmm eruit haal die perfect loopt. Maar loopt dan echt heel onverdelig en gaat met starten beetje stotteren. En krijgt er storing melding van. (motor management)
De garage gaf ook aan dat bij turbo euvels ja daar eerder een melding van krijgt..... Hij staat nu weer bij de garage omdat de auto versnellingsbakolie lekt, idd. paar weken na de volledige revisie. ACtronics maar eens vragen of ze nog een lmm voor s80 t6 hebben.
Ik weet hoe de auto is op vol vermogen, omdat als ik de stekker van de lmm eruit haal die perfect loopt. Maar loopt dan echt heel onverdelig en gaat met starten beetje stotteren. En krijgt er storing melding van. (motor management)
De garage gaf ook aan dat bij turbo euvels ja daar eerder een melding van krijgt..... Hij staat nu weer bij de garage omdat de auto versnellingsbakolie lekt, idd. paar weken na de volledige revisie. ACtronics maar eens vragen of ze nog een lmm voor s80 t6 hebben.
FrankS60 schreef:Turbo control valve, bekend euvel! Zie de link over de IPD turbo control valve in mijn onderschrift. Ik denk echter niet dat dat het probleem van de topicstarter is.S80 Executive schreef:Het zou kunnen dat de eerste series meer problemen hebben, mijn my 2004 is in ieder geval heel betrouwbaar.
Ik heb wel een storing gehad. De auto accelereerde niet vloeiend, meer golvend. Mijn Volvodealer kon geen storing uitlezen. Nadenken mogen de monteurs niet meer... Toen contact gezocht met Fasttech.nl. Dat zijn nog eens liefhebbers voor autotechniek! Met een mobiele uitleescomputer op pad geweest (de dealer laat hem stilstaand uitlezen) en de data geïnterpreteerd. Misschien de llm? Die van een bevriend T5 rijder erop gezet, die toevallig thuis was. Weinig verschil. Zonder llm bleef het verschijnsel ook aanhouden. Toch maar een nieuwe llm besteld, deze was ook redelijk op (160.000 km). Vreemd, het verschijnsel werd erger?! Ook die data weer proberen te verklaren. Uiteindelijk uitgekomen bij een 'turbodrukregelklepje' of zoiets. Hier zitten er dacht ik twee van op. Een ding van nog geen 50 Eur. Die erop gezet en hij trok weer krachtig en liniair door, heerlijk. Uiteindelijk viel de rekening ook nog enorm mee!
S80 Executive
@ rvanslochteren
Heb je al eens met een turbodrukmeter rondgereden? Haalt hij zijn volledige turbodruk wel? En waarop baseer je die 80%? Heb je met een vergelijkbare T6 gereden?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 11:10
Het inhouden is bij mij verholpen. Het was de luchtmassameter. De auto rijdt nu weer heerlijk en gelijkmatig.
Super blij dat dit probleem is verholpen.
Super blij dat dit probleem is verholpen.