Wie heeft een idee wat de oplossing kan zijn voor ons probleem?
De auto heeft 2 weken stilgestaan tijdens de feestdagen (ivm vakantie)
en nadien startte hij slecht.
Het duurt nu even voordat hij oppakt, daarna heeft hij het even moeilijk (toerentallen) en dan loopt hij als een zonnetje. (soms start hij in 1 keer)
Bij de Volvo is hij nagekeken, er is een nieuwe accu ingezet en geconstateerd dat de startmotor ok is,verder geen gekke meldingen.
Ik heb de bougies vervangen en verder wil ik eerst zelf kijken of ik het kan oplossen voordat de dealer (Verkerk) er uren mee bezig gaat.
Iemand een tip? alvast dank!
Mathijs
T4 start slecht!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
yep, is gedaan, niets gevonden.
tja, een melding van de immobilizer,maar die is er maar keer geweest.
kreeg al een tip dat er wellicht in de accuklemmen corrosie kan zijn ontstaan, maar ik twijfel of dit het kan zijn..
kreeg al een tip dat er wellicht in de accuklemmen corrosie kan zijn ontstaan, maar ik twijfel of dit het kan zijn..
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Contacteer:
misschien toch wel een goede tip.....Mathijs T-4 schreef:yep, is gedaan, niets gevonden.
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
-
- Starter
massacontacten, massakabels, pluskabels en accuklemmen schijnen nogal eens op te spelen!! heeft mij wellicht een benzinepomp gekost maar wie weet was die sowieso overleden. daarvoor af en toe (maar ook tijden niet) af en toe spanning heel even helemaal weg na groot licht op, remmen, richting aangeven, etc, maar gek genoeg nooit kort na koude start, altijd pas na tijdje rijden. nu nieuwe benzinepomp en paar massapunten gerepareerd en al enige tijd geen rare elektrsiche flauwekul meer gezien (krijg er bijna vertrouwen in).
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
@Dirk: ga je tip absoluut proberen, ben gek als ik het niet probeer.
moet alleen even kijken hoe het moet, zit toch met electra te klooien.
(en weet er niet zoveel van)
heb in t topic op t 40forum al uitgelegd waarom ik twijfelde of dat het is
moet ffnaar de Brezan..
moet alleen even kijken hoe het moet, zit toch met electra te klooien.
(en weet er niet zoveel van)
heb in t topic op t 40forum al uitgelegd waarom ik twijfelde of dat het is

moet ffnaar de Brezan..
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Ik heb denk ik een idee wat het probleem is, maar waar het zit is de vraag.
Als de auto koud is start hij moeilijk ( warm niet), hij loopt dan onzuinig.
Warm dus geen probleem, koud wel..
kan het dan een rubber zijn die door de kou&vocht? gescheurd is?
Van bijvoorbeeld de afsluiting van de bougiekamers?
Als de auto koud is start hij moeilijk ( warm niet), hij loopt dan onzuinig.
Warm dus geen probleem, koud wel..
kan het dan een rubber zijn die door de kou&vocht? gescheurd is?
Van bijvoorbeeld de afsluiting van de bougiekamers?
-
- 1st Gear member
Hoi,
ik ben net nieuw hier en heb ook een t4 (uit '99)
en de mijne start ook slecht...
vooral als ie koud is werkt het vaak om eerst ff een paar x het gaspedaal in te drukken, en tijdens de start het gaspedaal een beetje ingedrukt te blijven houden.
als ie warm is en je doet hetzelfde dan start ie ook slecht, dus dan blijf ik van de koppeling en het gaspedaal af en start ie in 1 x...
mja, dit is gewoon k#t, dus als iemand tips heeft... En ik ben dus idd benieuwd naar de uitkomst van de topicstarter!
grtz
ik ben net nieuw hier en heb ook een t4 (uit '99)
en de mijne start ook slecht...
vooral als ie koud is werkt het vaak om eerst ff een paar x het gaspedaal in te drukken, en tijdens de start het gaspedaal een beetje ingedrukt te blijven houden.
als ie warm is en je doet hetzelfde dan start ie ook slecht, dus dan blijf ik van de koppeling en het gaspedaal af en start ie in 1 x...
mja, dit is gewoon k#t, dus als iemand tips heeft... En ik ben dus idd benieuwd naar de uitkomst van de topicstarter!
grtz
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Vreemd hé, het is bij mij nog nooit eerder voorgekomen ( heb m nu 2jaar?, ca 30dkm)
morgen weten we hopelijk meer! alvast dank voor de tips mensen!
ben niet bij Brezan geweest, gaat morgne naar de dealer. mogen ze t fijn oplossen!
morgen weten we hopelijk meer! alvast dank voor de tips mensen!
ben niet bij Brezan geweest, gaat morgne naar de dealer. mogen ze t fijn oplossen!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Hij heeft een paar dagen bij de dealer gestaan.
gasklephuis, sisklep, sensoren vervangen etc etc (10uur bezig geweest) en motorisch is hij 100% alleen start hij nog steeds slecht.
is hij wat warmer loopt hij perfect, echt top!
ze verdenken de computer, maar dit vind ik vreemd, als die stuk doet hij toch niets?
hij loopt nu alleen nog steeds op 95, bijna lege tank, ga hem vanavond volgooien met 98, misschien is dat een oplossing?
iemand nog tips?

gasklephuis, sisklep, sensoren vervangen etc etc (10uur bezig geweest) en motorisch is hij 100% alleen start hij nog steeds slecht.
is hij wat warmer loopt hij perfect, echt top!
ze verdenken de computer, maar dit vind ik vreemd, als die stuk doet hij toch niets?
hij loopt nu alleen nog steeds op 95, bijna lege tank, ga hem vanavond volgooien met 98, misschien is dat een oplossing?
iemand nog tips?

- stefmen
- 3rd Gear member
Dit klinkt mij heel bekend... Ik heb het ook gehad, en ook ik had een dealer die het niet opgelost kreeg... (zonder hulp van het forum).
Oorzaak: Defecte benzinedrukregelaar.
Kijk hier voor het hele verhaal en oplossing: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 40&start=0
Succes!
Kijk hier voor het hele verhaal en oplossing: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 40&start=0
Succes!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Ja had hem al gelezen ! dankjewel!
zal eens bij de dealer checken of dit het kan zijn, thanks!
zal eens bij de dealer checken of dit het kan zijn, thanks!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
en ja hoor, dit was inderdaad de oplossing!
hij is vorige week gerepareerd en klaar.
staat nu te koop....
http://www.volvo-plaza.nl/index.php?opt ... &Itemid=32
hij is vorige week gerepareerd en klaar.
staat nu te koop....
http://www.volvo-plaza.nl/index.php?opt ... &Itemid=32
-
- 1st Gear member
Aankomende week gaat de mijne ook ff terug naar de garage om hem hierop te laten controleren.stefmen schreef:Dit klinkt mij heel bekend... Ik heb het ook gehad, en ook ik had een dealer die het niet opgelost kreeg... (zonder hulp van het forum).
Ben toch wel benieuwd of het bij de mijne hier ook aan ligt

-
- 1st Gear member
heb hem onlangs weggebracht, maar de benzine-druk-regelaar was nog in orde,
wel nieuwe bougiekabels erop laten zetten, omdat die kerel zei dat er 2 defect waren.
in het begin ging het weer goed, maar nu word het starten weer erger, hij houd nu ook in als ie koud is en ook loopt ie nu als ie warm is stationair 700 toeren, slaat dus af en toe net niet af...
vraagje;
het lijkt mij dat je (ook een t4) gewoon moet kunnen starten zonder gas te geven, of je koppeling in te trappen, of toch niet?
begin dat gedoe nu echt goed beu te worden. sleutel om en rijden toch?!
oplossing? verdelerkap, rotor enz ook maar eens laten vervangen, of het toch ergens anders in gaan zoeken, of een andere garage???
wel nieuwe bougiekabels erop laten zetten, omdat die kerel zei dat er 2 defect waren.
in het begin ging het weer goed, maar nu word het starten weer erger, hij houd nu ook in als ie koud is en ook loopt ie nu als ie warm is stationair 700 toeren, slaat dus af en toe net niet af...
vraagje;
het lijkt mij dat je (ook een t4) gewoon moet kunnen starten zonder gas te geven, of je koppeling in te trappen, of toch niet?
begin dat gedoe nu echt goed beu te worden. sleutel om en rijden toch?!
oplossing? verdelerkap, rotor enz ook maar eens laten vervangen, of het toch ergens anders in gaan zoeken, of een andere garage???
-
- 1st Gear member
ps: die vakman, die zegt iig dat je bij zo'n wagen altijd het gaspedaal ingedrukt moet houden als je hem start, als ie koud is slaat ie dan idd aan, maar als ie een half uur stil heeft gestaan, dan word het doorstarten to ong. 7 sec....
-
- 5th Gear member
je mag inderdaad verwachten dat je een t4 bij zelfs -10 gewoon start zonder gas bij te geven. zelf zou hij de shoke of toerenregeling moeten bedienen.
succes met verder zoeken
succes met verder zoeken
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
de T4 hoort normaal mooi te starten, nooit problemen gehad tot bovengenoemd probleem.
nu is het ook over, maar de T4 is eruit. (helaas)
nu is het ook over, maar de T4 is eruit. (helaas)
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Ha pappa Ronald! jaja, de kosten liepen teveel op, Verkerk (leidsche rijn) vond steeds weer wat.. was het helemaal zat!
had ook nooit bij Broekhuis weg moeten gaan, maar nu een Skoda fabia II, nieuwe auto, 1.2 70pk... heel saai, maar lage wegenbelasting, laag verbruik en de komende jaren geen gezeik.
m'n schoonvader is nu aan t kijken naar een nieuwe V70 D3 Geartronic met full options... denk dat we die aardig wat gaan gebruiken.. klopt het volvohart toch nog.. en met 400NM kom ik wel weg..
Vind het wel jammer hoor, mis de T4 wel.
jouw T5 nu ok? automaat soepel?
had ook nooit bij Broekhuis weg moeten gaan, maar nu een Skoda fabia II, nieuwe auto, 1.2 70pk... heel saai, maar lage wegenbelasting, laag verbruik en de komende jaren geen gezeik.
m'n schoonvader is nu aan t kijken naar een nieuwe V70 D3 Geartronic met full options... denk dat we die aardig wat gaan gebruiken.. klopt het volvohart toch nog.. en met 400NM kom ik wel weg..

Vind het wel jammer hoor, mis de T4 wel.
jouw T5 nu ok? automaat soepel?