Af en toe (ben er nog niet uit wanneer precies: nat of droog weer, warm of koude motor) komt er van links voor een metaal op metaal geluid (schrapen en tikken) vandaan. Het zijn denk ik niet de remmen, want het geluid veranderd niet als ik op de rem trap, het verandert de snelheid van het tikken (iets tegen de aandrijfas?). Het geluid is er zowel bij voor- als achteruit rijden maar is soms ook in één keer weer weg....
Rara wie weet wat dit kan zijn....
gr
Remco.
Metaal op metaal geluid linksvoor
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Hoe vaak is dit? Je kunt het wiel er even afhalen en kijken of de remschijf niet aanloopt. Anders even langs de dealer/garage.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Waar zou het tegenaan kunnen lopen? En het is niet altijd. Ik weet nog niet of ik het met een bepaalde stuurbeweging kan reproduceren.
Even langs de dealer is denk ik wel een goed plan. De auto trilt ook best wel boven de 70 km/u en en komen rare bonken van linksvoor als ik van drempels af kom (niet als ik er op rijd, alleen er af) of door kuilen (zoals bij putten die wat dieper in de weg liggen).
Schokbrekers en draagarmrubers zijn al vervangen en ik heb de auto gisteren laten uitlijnen, niets mocht baten....
Even langs de dealer is denk ik wel een goed plan. De auto trilt ook best wel boven de 70 km/u en en komen rare bonken van linksvoor als ik van drempels af kom (niet als ik er op rijd, alleen er af) of door kuilen (zoals bij putten die wat dieper in de weg liggen).
Schokbrekers en draagarmrubers zijn al vervangen en ik heb de auto gisteren laten uitlijnen, niets mocht baten....
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Dat bonken is al eens besproken op het forum. Ik kan zo snel niet het topic erbij halen. Had iets te maken met een rubber die losgeschoten was of niet goed in de kom zat. Iemand zal je wel vertellen wat dat probleem is.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
Rica stage2
Rica stage2
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij het uitveren van zo'n soepele 60km-zone drempel, maakt die van mij ook een vergelijkbaar geluid. Zou volgens de dealer inderdaad door de rubbers bovenin de veerschotel worden veroorzaakt. Aangezien het geen kwaad kan en geen enkele invloed heeft op de rijeigenschappen kan hij er wat mij betreft heel oud mee worden. Ook de dealer raadde mij aan het lekker zo te laten en dan maar iets zachter over de drempel te gaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Carfreak
- 7th Gear member
Metaal op metaal, schrapen en tikken. Klinkt als zgn glazige remblokken. Ik denk toch dat je blokken en schijven moet laten checken.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Kan die veerschotel ook weer spontaan op zijn plek springen? Het gebonk is al een tijdje weg.... Het metaal op metaal gekras ook niet meer gehoord trouwens...
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
Bij mij ook een metaal op metaal geluid, geeft een hoge piepende toon. Alleen bij een uiterste stuurbeweging naar links en ook nog eens niet altijd. Zodra ik het zat ben en er mee naar de garage rijd, houdt het op zodat de garage ook niet kan vinden. Om gek van te worden.
- VolvoRob
- 5th Gear member
obrasp: klinkt als kapotte stuurbekrachtiging. Wsch slang lek oid.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 2nd Gear member
Maar dan zou ik het toch aan het vloeistofniveau moeten merken? En hoe is dan te verklaren dat het geluid er niet continu is en bovendien alleen bij sturen naar links?VolvoRob schreef:obrasp: klinkt als kapotte stuurbekrachtiging. Wsch slang lek oid.
- vrolijkje
- 2nd Gear member
Is het soms met die extreme (hollands extreem) kou begonnen en nu het weer wat christelijker weer is gestopt.. dan zou het ook wel eens met de thermische eigenschappen van veel materialen (rubber?) te maken kunnen hebben..Remco.Smit schreef:Kan die veerschotel ook weer spontaan op zijn plek springen? Het gebonk is al een tijdje weg.... Het metaal op metaal gekras ook niet meer gehoord trouwens...
C30 Sport 2009 full ops
V70 D5 2001 Generation II
V70 D5 2001 Generation II
-
- 4th Gear member
Ik had ook een flinke Kloink (aan de rechterzijde overigens), kon het ook niet echt reproduceren. Soms bij het nemen van een heuveltje of in een bocht, het was net of de veer goedsprong...............
Nu blijkt bij een checkup dat van de onderste motorsteun (zit bij koppeling) het rubber helemaal weg was. na een nieuwe geplaatst te hebben (met polyurethaan bussen) heb ik er geen last meer van, sterker nog het lijkt wel of alles veel strakker rijd..............
Nu blijkt bij een checkup dat van de onderste motorsteun (zit bij koppeling) het rubber helemaal weg was. na een nieuwe geplaatst te hebben (met polyurethaan bussen) heb ik er geen last meer van, sterker nog het lijkt wel of alles veel strakker rijd..............
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
-
- 3rd Gear member
obrasp:
Check eens de hoeveelheid stuurbekrachtingsolie, daaraan zou je het inderdaad moeten kunnen zien. Is de slang onderaan het vaatje vochtig?
(slangklem ingedraaid in de slang)
Het geluid hoor je dan alleen bij bochten naar links (rotonde) in verband met het terugstromen van de stuurbekrachtingsolie. Het systeem komt dan tijdelijk even zonder olie te staan en gaat kraken.
Check eens de hoeveelheid stuurbekrachtingsolie, daaraan zou je het inderdaad moeten kunnen zien. Is de slang onderaan het vaatje vochtig?
Het geluid hoor je dan alleen bij bochten naar links (rotonde) in verband met het terugstromen van de stuurbekrachtingsolie. Het systeem komt dan tijdelijk even zonder olie te staan en gaat kraken.
Volvo XC60 My17
-
- 2nd Gear member
Niveau is keurig op orde. Slangen - voor zover ik kan zien - ook. Heb wel wat vettigheid aan de andere kant van het motorcompartiment (achter linker koplamp). Gisteren was het weer helemaal mis (mensen schrikken zich rot als ik een parkeerhaven indraai), vandaag totaal niets te horen. Zaterdag zet m'n garage er nieuwe banden op. Hoop maar dat ie dan lawaai maakt. Zodra ik weet wat het is zal ik het hier posten.Diesel70 schreef:obrasp:
-
- 2nd Gear member
Net bij garage geweest. Fijne Goodyear optigrips gemonteerd. Na heel veel bochtjes gedraaid te hebben kon ik het geluid één keer reproduceren in aanwezigheid van de monteur. Die denkt dat het een (op zich onschuldig) probleem in het stuurhuis is. Ook hij kon geen lekkage vinden.
Hoop dat het niet veel erger wordt, want vervanging zal wel weer eens een zeer prijzige aangelegenheid worden.... Zit over 20.000 ook al weer aan nieuwe distributie, pomp etc. etc... Dus het lijkt een prijzig jaar te worden.
Hoop dat het niet veel erger wordt, want vervanging zal wel weer eens een zeer prijzige aangelegenheid worden.... Zit over 20.000 ook al weer aan nieuwe distributie, pomp etc. etc... Dus het lijkt een prijzig jaar te worden.
- Robinhood500
- 1st Gear member
`obrasp schreef:Net bij garage geweest. Fijne Goodyear optigrips gemonteerd. Na heel veel bochtjes gedraaid te hebben kon ik het geluid één keer reproduceren in aanwezigheid van de monteur. Die denkt dat het een (op zich onschuldig) probleem in het stuurhuis is. Ook hij kon geen lekkage vinden.
En, is het probleem inmiddels opgelost en zo ja, wat was er dan aan de hand?
gr,
Daniël.
-
- 2nd Gear member
Bij mij opgelost met het plaatsen van een ISOLATOR (onderdeel nummer 30639285). Kosten ? voor 15 treuro of zo zitten ze er onder want het monteren is een fluitje van een cent. Verbazingwekkend dat de meeste dealers hier nog (steeds) geen weet van hebben... (Zie ook de bijlage).
Grote groet !
Grote groet !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Weer "thuis" in de V70 !
- abbabak1
- 4th Gear member
Fijn, bedankt !
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- Oceanracer
- Geartronic member
Ook bij mij is het geluid na het plaatsen van nieuwe isolatoren verdwenen.Oceanracer schreef:Bij het uitveren van zo'n soepele 60km-zone drempel, maakt die van mij ook een vergelijkbaar geluid. Zou volgens de dealer inderdaad door de rubbers bovenin de veerschotel worden veroorzaakt. Aangezien het geen kwaad kan en geen enkele invloed heeft op de rijeigenschappen kan hij er wat mij betreft heel oud mee worden. Ook de dealer raadde mij aan het lekker zo te laten en dan maar iets zachter over de drempel te gaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue