Graag zou ik jullie mening willen horen over de voor- en nadelen van een XC70 t.o.v. een V70.
Dus, beantwoord svp de volgende vraag:
:-k Als ik nog een keer mocht kiezen tussen een V70 en XC70 dan zou ik ..
XC70 en V70 voor- en nadelen t.o.v. elkaar
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een handgeschakelde 163pk diesel V70 nemen
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21438
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
XC70 kiezen met de aller grootste motor en automaat.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 304pk T6 dus, je weet dat hij 1 op 7 doet?
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21438
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Bart, zo iets doet mijn huidige auto ook dus daar zie ik geen probleem.
Als ik rekening moet gaan houden met het verbruik, stop ik met autorijden. Dan heb je namelijk geen geld om een bepaalde auto te rijden en onderhouden.
Als ik rekening moet gaan houden met het verbruik, stop ik met autorijden. Dan heb je namelijk geen geld om een bepaalde auto te rijden en onderhouden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is idd een overweging, heb er alleen 4 die ik rijdend houMsuidgeest schreef:Bart, zo iets doet mijn huidige auto ook dus daar zie ik geen probleem.
Als ik rekening moet gaan houden met het verbruik, stop ik met autorijden. Dan heb je namelijk geen geld om een bepaalde auto te rijden en onderhouden.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 20:05
- Locatie: het oost'n
4 auto's??
bart, vertel....... welke??
enne zakelijk is een xc70 D5 awd mij te kostbaar maar anders!
wat een schitterende auo is dat toch (plastic freak)
bart, vertel....... welke??
enne zakelijk is een xc70 D5 awd mij te kostbaar maar anders!
wat een schitterende auo is dat toch (plastic freak)
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
3 privé en 1 zakelijkedaag407welkomV70 schreef:4 auto's??
bart, vertel....... welke??
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heren, houden we de vraag van de TS even in het oog?
XC70 D5 automaatbjacobs schreef:Graag zou ik jullie mening willen horen over de voor- en nadelen van een XC70 t.o.v. een V70.
Dus, beantwoord svp de volgende vraag:
:-k Als ik nog een keer mocht kiezen tussen een V70 en XC70 dan zou ik ..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 17.05.2010 - 02:06
Ik heb 5 jaar een V70 gereden, een fijne snelle reisauto.
Nu enkele maanden een XC70 D5 GT.
Merk dat iets hoger rijden comfortabeler is. Is natuurlijk wel trager bij het wegrijden maar met eventueel een chip zou het al veel beter moeten zijn.
Al met al, toch de XC70.
Wel model t/m 2007. De opvolger heeft zo'n minimalistisch dashboard.
Al zou ik de adaptive cruise control wel willen hebben.
Nu enkele maanden een XC70 D5 GT.
Merk dat iets hoger rijden comfortabeler is. Is natuurlijk wel trager bij het wegrijden maar met eventueel een chip zou het al veel beter moeten zijn.
Al met al, toch de XC70.
Wel model t/m 2007. De opvolger heeft zo'n minimalistisch dashboard.
Al zou ik de adaptive cruise control wel willen hebben.
2012 Honda CR-Z (te koop)
2011 Volvo V70 T6 GT AWD
2007 Volvo XC70 D5 GT
2007 Porsche Spyder
2000 Volvo V70 R
1998 Jaguar XJR
2011 Volvo V70 T6 GT AWD
2007 Volvo XC70 D5 GT
2007 Porsche Spyder
2000 Volvo V70 R
1998 Jaguar XJR
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zie mijn onderschrift
.
Ik zou gaan voor een V70, tenzij je regelmatig in landen vertoeft waar je de AWD nodig zou kunnen hebben.

Ik zou gaan voor een V70, tenzij je regelmatig in landen vertoeft waar je de AWD nodig zou kunnen hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Moet zeggen dat ik met dit weer mijn oude vertrouwde XC70 AWD op winterbanden wel mis hoor...
XC70 is gewoon een heerlijke alleskunner. En icm de D5 nog eens relatief zuinig ook.
Maar de V70 is zeker te weten de beter sturende wagen.
XC70 is gewoon een heerlijke alleskunner. En icm de D5 nog eens relatief zuinig ook.
Maar de V70 is zeker te weten de beter sturende wagen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Een V70 is ook met AWD verkrijgbaar. Misschien is dat wel best of both worlds...
Zelf supertevreden van de V70 (zie onderschrift), nog nooit situaties gehad waarin ik AWD nodig had, nochtans elk jaar wintersport. Heb een stel goede winterbanden (Michelin Pilot Alpine), nog nooit de sneeuwkettingen nodig gehad. De V70 is een heerlijk snel en comfortabel strijkijzer voor lange ritten.
Al kan je auto met AWD nog zo goed uit de voeten, je staat toch mee in de file tussen de RWD- en FWD-rijders. Dus enkel nuttig als je afgelegen of heuvelachtig woont, zou ik denken.
Zelf supertevreden van de V70 (zie onderschrift), nog nooit situaties gehad waarin ik AWD nodig had, nochtans elk jaar wintersport. Heb een stel goede winterbanden (Michelin Pilot Alpine), nog nooit de sneeuwkettingen nodig gehad. De V70 is een heerlijk snel en comfortabel strijkijzer voor lange ritten.
Al kan je auto met AWD nog zo goed uit de voeten, je staat toch mee in de file tussen de RWD- en FWD-rijders. Dus enkel nuttig als je afgelegen of heuvelachtig woont, zou ik denken.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Na 4 jaar een V70T5 te hebben gereden, voor 90% mijn huidige XC70 met 2.5T motor! Allround en toch snel wanneer het nodig is. Beide bijzondere auto's, maar de pluspunten van de XC wegen voor mij zwaarder.
V70T5 2001
Plus
Erg snel van z'n plek (niet wanneer het wegdek vochtig is).
Erg snel de bocht om, ofwel sportieve auto om te rijden.
Prachtige auto om te zien, vooral in R trim.
Min
Zenuwachtige motor.
Krijgt met moeite de 250 pk op de weg.
Verbruik
XC70 2.5T 2003
Plus
Snel van z'n plek, ook bij slecht weer.
Allround, veel kunner!
Super fijne motor
Bijzondere auto om te zien.
Hoger op de wielen.
Min
Hoger op de wielen, daardoor stuurt de XC minder strak. (voor mij geen groot probleem overigens)
Verbruik
V70T5 2001
Plus
Erg snel van z'n plek (niet wanneer het wegdek vochtig is).
Erg snel de bocht om, ofwel sportieve auto om te rijden.
Prachtige auto om te zien, vooral in R trim.
Min
Zenuwachtige motor.
Krijgt met moeite de 250 pk op de weg.
Verbruik
XC70 2.5T 2003
Plus
Snel van z'n plek, ook bij slecht weer.
Allround, veel kunner!
Super fijne motor
Bijzondere auto om te zien.
Hoger op de wielen.
Min
Hoger op de wielen, daardoor stuurt de XC minder strak. (voor mij geen groot probleem overigens)
Verbruik
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Een V70 D5 AWD!
De beste combinatie tov onze wagens (zie onderschrift).
De beste combinatie tov onze wagens (zie onderschrift).
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Zoals in Nederland, waar men traag is met strooien.diesel01 schreef:Zie mijn onderschrift.
Ik zou gaan voor een V70, tenzij je regelmatig in landen vertoeft waar je de AWD nodig zou kunnen hebben.
Vandaag in de sneeuw was de XC70 duidelijk de beste keuze: die blijft goed rechtuit rijden, vooral als je gas bij geeft i.t.t. FWd.
Op andere momenten toch ook maar een XC70:
---hoger zitten, dus meer overzicht
---knotsgrote spiegels, veel groter dan van de V70, dus nóg meer zicht
---dikke ongespoten bumpers; stoer, maar vooral praktisch op parkeer terreinen waar veel winkelende vrouwen komen.....
---Een Summum heeft standaard een standkachel en dat is in de winter zo'n fijn ding.
---roofrails zijn standaard aanwezig, ook altijd makkelijk
---en in de bagageruimte zit niet zo'n iel bagageschermpje, maar een stevig traliewerk, waar de zwaarste kasten zelfs niet doorheen kunnen denderen.
---bij een XC70 is het lelijk om grote velgen te nemen, dus de banden zijn vanzelf een flink stuk dikker (ballonbanden) en die zijn toch zo praktisch: nooit stoeprandschade.
---en natuurlijk heeft Nederland ook heel wat aardige onverharde landweggetjes, waar je lekker hard overheen kan scheuren met je 20 cm bodemvrijheid. En die 20cm heeft een V70 AWD lekker niet.
---verkeersdrempels zijn een lachertje voor een XC70: meestal hoef ik niet in te houden en een V70 AWD wél.
---wil je onderweg keren in smalle straatjes of gewoon een keertje gek doen? Met een XC70 ros je zó over alle stoepranden en middenbermen heen. Doet een V70 AWD ook niet zo lekker.
---nooit meer die vervelende voorwiel-wielspin bij het stoplicht: de achterbandjes duwen gezellig mee.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
U is Volvo rijder :shock: over stoepranden/middenbermen rossen, niet bepaald de stijl van de Volvorijder.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ik rijd nu sinds een goede maand een XC70, heb ook vaak in de V70 van pa gereden.
Naast dat het die prachtige Ocean Race-uitvoering betreft, zijn de voordelen in mijn optiek:
- Stoerdere uitstraling
- Iets hoger zitten, draagt bij aan dat fijne "king of the road" gevoel.
- Niet eens onzuinig (laatste tank: 1 op 14)
- Kan perceptie zijn, maar draaicirkel lijkt kleiner dan die van de V70
Naast dat het die prachtige Ocean Race-uitvoering betreft, zijn de voordelen in mijn optiek:
- Stoerdere uitstraling
- Iets hoger zitten, draagt bij aan dat fijne "king of the road" gevoel.
- Niet eens onzuinig (laatste tank: 1 op 14)
- Kan perceptie zijn, maar draaicirkel lijkt kleiner dan die van de V70
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."