Ik krijg sinds kort de melding: Tijd voor reg service. Omdat ik het onderhoud zelf doe wil ik graag weten of het ook mogelijk is om deze melding te resetten.
groet
reg sevice melding
- Oceanracer
- Geartronic member
Heb je al de moeite genomen zelf even via de zoekfunctie aan de benodigde informatie te komen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Servicelampje resetten
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
Ga als volgt te werk om het servicelampje te resetten:
-Contactstand I
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset.
Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het servicelampje laat de bestuurder weten dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt voor de auto.
Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
Aanwijzing: Het lampje kan ook worden gereset met behulp van VADIS-voertuigcommunicatie.
Servicelampje resetten, modeljaren -2001
Het lampje blijft gedurende 120 seconden branden wanneer het contact wordt ingeschakeld.
Opmerking! Indien het lampje knippert, kan dit zijn omdat één van de onderhoudsparameters niet geprogrammeerd is.
-Contactstand I
-Contactstand II
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 5 seconden los.
Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 5 seconden wordt losgelaten, is het controlelampje niet gereset.
Het controlelampje houdt dan wel op met knipperen.
Servicelampje resetten, modeljaren 2002-
Het tekstbericht wordt 120 seconden getoond elke keer dat het contact wordt ingeschakeld.
-Contactstand I
-Contactstand II.
Opmerking! Draai de sleutel in stand II binnen 2 seconden.
-Houd de resetknop voor de dagteller ingedrukt tot de oorspronkelijke waarde weer is ingesteld.
Opmerking! Bij alle voertuigen vanaf het 2003 modeljaar gaat er een algemene gele lamp branden wanneer de resetknop moet worden losgelaten.
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los. Het instrument geeft een akoestisch signaal wanneer het resetten gelukt is
-Als de dagteller al opnieuw is ingesteld, moet de reset-knop minimaal 10 seconden en maximaal 14 seconden ingedrukt worden gehouden.
Opmerking! Indien de reset-knop van de dagteller niet binnen 4 seconden wordt losgelaten, is het servicelampje niet gereset.
- Oceanracer
- Geartronic member
Proberen kost niks. 

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
*kuch* voor dat resetten durft een dealer 15 euro te vragen *kuch*
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als je dat vreemd vindt mag je bij mij in dienst komen.
Ik heb geen bedrijfspand en betaal geen salarissen.
Ik heb geen bedrijfspand en betaal geen salarissen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
V70/2.4D/2003 schreef:*kuch* voor dat resetten durft een dealer 15 euro te vragen *kuch*
Enig idee wat de apparatuur kost en de monteur die het moet doen?
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Wat is voorjou dan wel een goede prijs?????V70/2.4D/2003 schreef:*kuch* voor dat resetten durft een dealer 15 euro te vragen *kuch*
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ach, weet je: soms heb je van die dingen dan krijg je een storingmelding op je BC. Die moet dan eventjes resetten en, te beroerd om het forum door te spitten, even bij de lokale Volvo-boer langs. (Parrot in laten bouwen en de zaak op contact zonder de ECC te hebben gemonteerd)
Dat was exact dezelfde handeling als Oceanracer beschreef en dat is binnen een minuut geregeld.
Tuurlijk, de schoorsteen moet daar ook roken maar er is soms toch ook wel zoiets als service (wat geen afdeling is maar een mentaliteit)
Enfin, dit gaat toch een lange discussie worden die niet on topic is. Voor de rest voel ik me zo ziek als een h*nd en dat inmiddels al voor de vierde dag hetgeen ook weer onder een ander topic hoort.
Dat was exact dezelfde handeling als Oceanracer beschreef en dat is binnen een minuut geregeld.
Tuurlijk, de schoorsteen moet daar ook roken maar er is soms toch ook wel zoiets als service (wat geen afdeling is maar een mentaliteit)
Enfin, dit gaat toch een lange discussie worden die niet on topic is. Voor de rest voel ik me zo ziek als een h*nd en dat inmiddels al voor de vierde dag hetgeen ook weer onder een ander topic hoort.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
En?jaapj41 schreef:haha, das helemaal waar. Ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de info! :cheers:
- Rippie V70
- 5th Gear member
Over 9 maanden weten we het.....« jaapj41 » :haha, das helemaal waar. Ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de info!
En?

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- jaapj41
- 2nd Gear member
Ja! Ik kan jullie melden dat het ook werkt met het 2006 model!
Oceanracer, bedankt voor de tip! Nu alleen nog de melding voor de niet werkende PDC er uit krijgen. Maarja, dat zal wel alleen gaan als ie weer gerepareert is,
Oceanracer, bedankt voor de tip! Nu alleen nog de melding voor de niet werkende PDC er uit krijgen. Maarja, dat zal wel alleen gaan als ie weer gerepareert is,

Oceanracer schreef:En?jaapj41 schreef:haha, das helemaal waar. Ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de info! :cheers:
s60 24D summum 2005 H6
-
- Starter
Het lukte me eerst niet met het stappenplan. Na bekijken van youtube filmpje opnieuw geprobeerd.
Nu met T2 ipv T1 op dagteller en deze knop ingedrukt gehouden tot service indicator ging knipperen.
Daarna tellerknop losgelaten en 1x startknop gedrukt om systeem uit te zetten.
Vervolgens motor starten en zie, indicator licht niet meer op.
Nu met T2 ipv T1 op dagteller en deze knop ingedrukt gehouden tot service indicator ging knipperen.
Daarna tellerknop losgelaten en 1x startknop gedrukt om systeem uit te zetten.
Vervolgens motor starten en zie, indicator licht niet meer op.