Ik ben al een flinke tijd beperkt actief onder mijn nickname S80 Executive, maar die S80 heb ik moeten opgeven. Even een korte uitleg. Ik kocht ‘m in 2005. In 2006 nam ik een bedrijf over en dat vergde een flinke investering. Tot eind 2008 ging het heel voorspoedig, maar de branche waarin ik opereerde was extreem gevoelig voor de crisis. Gevolg, in september 2010 volgde een faillissement. Ik zal jullie niet vermoeien met de ellendige aanloop naar het failliet en de nasleep, maar neem maar van mij aan dat het een verschrikkelijke periode is.
In mei vorig jaar heb ik mijn (nog steeds privé eigendom) S80 moeten verkopen omdat ik de kosten niet meer kon dragen en ik mezelf al sinds maart geen salaris kon uitbetalen. Vele sollicitaties volgden na het faillissement, maar het lukte niet om een geschikte werkplek te vinden. Ik hoorde uit mijn netwerk dat er wel behoefte was aan freelancers op mijn vakgebied en zo heb ik in maart de draad weer opgepakt. Ik werk nu weer voor mezelf. Dat betekent ook dat je weer behoefte hebt aan vervoer. Het lenen van de belastingvrije Panda van m’n ma was zeer welkom, maar tegelijkertijd was het vele omruilen best ongemakkelijk. Als autoliefhebber is het, ondanks alles, lastig je te moeten voorstellen om in een oude Astra of whatever te moeten sturen, gezien het budget dat ik voor ogen had. Nee, ter motivatie en als beloning voor het doorstaan van een moeilijke periode, wilde ik weer terug naar mijn oude liefde, een C70 die ik van 2001 tot 2004 ook al eens bezat. Inmiddels ken ik iedere C70 die in Europa op internet staat, totdat deze C70 T5 tegen een messcherpe prijs werd aangeboden. Uit familiare kring kreeg ik een voorschot (de eerste keer dat ik voor een auto heb geleend!) maar daarom niet minder blij! Wat is het geworden? Een C70 T5 aut. Prestige uit 2002 met 185.000 km. Kijk en geniet mee… Als jullie het goed vinden blijf ik gewoon S80 Executive heten.