Mijn 1996 440 1.8i Luxury Line

Laat hier je Volvo 440 / 460 zien en plaats hier foto's van 440 / 460 die je tegen kwam
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Niet veel aan gedaan nog sinds aankoop, alleen een nieuwe autoradio ingebouwd ipv de cassetespeler en nieuwe speakers achter naast de hoedenplank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speakers rechts en links naast de hoedenplank

Afbeelding

Halfleren achterbank met armsteun

Afbeelding

Halfleren voorstoelen met armsteun

Afbeelding

De 'middenconsole' met airco, stoelverwarming en nieuwe radio

Afbeelding

Tenslotte het instrumentenpaneel

Afbeelding

Specificaties:

- Electrische ramen voor
- Centrale deurvergrendeling
- Airco
- Stoelverwarming voorstoelen
- Leeslampjes op het dak
- Leeslampjes achter in de handgrepen
- Halfleer interieur
- Leren middenarmsteunen voor en achter
- Lichtmetalen 15' velgen
- Sony GT25 autoradio
- Pioneer 10cm 3weg speakers achter

Toekomstplannen:

- Speakers in de deuren vervangen voor nieuwe
- Kleinere antenne/electrische antenne
- Afstandsbediening (tips?)
- Uitlaat dicht maken (zit een gaatje in, zo klinkt hij tenminste)

Als iemand nog tips heeft over bovenstaande plannen of vragen dan laat het maar weten! :D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Veel plezier ermee, wat dacht je van een nieuwe nummerplaat voor? ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Zou geen kwaad kunnen he?

Volgens mij heeft de vorige eigenaar nog wel ns een trekhaakje opgezocht ermee.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1141
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Ziet er nog netjes uit hoor! Die airco wil ik ook :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Airco is ook erg prettig! Hij blaast alleen niet echt heel koud en de laatste bekende beurt is van 2006 dus wellicht mag hij weer eens bijgevuld worden ;-)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Even een korte tekstuele update na al die maanden:

De 440 bevalt nog steeds goed, heeft alweer heel wat meegemaakt, aanhangers erachter, complete verhuizing (ja, een hele studentenkamer, in de 440, zónder aanhanger! Inclusief wasmachine, droger, koelkast en bed! Succes, met een 25cm dik 1.80 matras... Ik doe t niet snel nog 'ns! ;-) ) Ik kan echt niet meer zonder auto. Het is echt een privilege om elke ochtend in een auto te kunnen stappen, en ook al is het koud, even de kachel en stoelverwarming aan, genieten! Om heel eerlijk te zijn heb ik de 440 gekocht omdat ze zo goedkoop waren, maar ik ben echt steeds meer waardering gaan krijgen voor de Volvo's. Ik zie mezelf later nog steeds wel in een mooie Volvo rijden. Maar dan wel 'n echte, met een zee van ruimte en een lekker dikke motor erin ;-)

Maar hopelijk red ik het in ieder geval tot het eind van mijn studententijd en de eerste paar jaar na mijn studie met mijn huidige rode Volvo/Rolvo. Misschien dat hij nog wel doorschuift naar mevrouw Broabander, als zij tegen die tijd een rijbewijs heeft. Ik acht de kans trouwens wel ietwat klein, want 'hij is rood en hij heeft een spoiler'. Tsja.


Enniewee, hoe het er nu voor staat:

- de teller staat inmiddels bijna op de 133.000
- er zit een nieuwe uitlaat onder
- achter zitten nieuwe Sachs gasdrukdempers
- bougies zijn gewisseld
- thermostaat is vervangen
- lambdasonde is vervangen
- er zit een nieuwe antenne op (noodzaak, oude is afgebroken door vandalen)
- hij is voorzien van centrale deurvergrendeling (zat er al op) met afstandsbediening en klapsleutel
- Nieuwe nummerplaat voor (lelijke deuk in de bumper, zie je gelukkig niet)
- 'geel' licht van 2 verschillende soorten lampen verwisseld met 'wit' licht (nee, geen blauwe nepxenon)
- een keer goed met de hand gewassen, gepolijst en gewaxt met topspul van de forumsponsor
- vast nog wel wat dingetjes die ik vergeten ben ;-)

Toe doe:

- foto's maken en plaatsen in dit topic
- nog steeds nieuwe speakers voorin
- andere antenne (lange, electrische, deze is te kort->matige ontvangst)
- roest in de wielkasten 'oplossen' (tips (liefst redelijk low budget) zodat ik nog een paar jaar kan rijden?)
- uitvinden waarom hij toch wel vrij onzuinig is
- airco bijvullen als ik nog 'ns naar een warm land op vakantie ga
- remmen vervangen, hobbelt nu wat bij remmen, misschien 'n kromme remschijf ;-)
Voor vragen en opmerkingen, post ze maar of PM! :-D
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Nou mis ik eigenlijk wel de nieuwe foto's van je wagen, na die flinke poetsbeurt van je :p Maar goed, dat had je zelf ook al in de gaten, dus daar wachten we op ;)

Maar ziet er zover goed uit! Grappig dat we zowat dezelfde opties op onze wagens hebben ;)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch nog een keer polijsten, zitten nog best wel veel van die swirls in de lak ;-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Ziet er goed uit! Ik heb precies hetzelfde met mijn auto. Mja die "swirls" (wist niet dat je dat zo noemt) boeien me eigenlijk niet echt. Heb er al zat tijd inzitten met polijsten haha
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Ja het schijnt dus toch echt mogelijk te zijn ze eruit te krijgen ;-)

Maargoed, ik weet niet of dat echt met de hand te doen is, zo vergevorderd. En ik vind het resultaat nu al mooi, ik zal het binnenkort nog 'ns een keer over doen en dan gelijk de deuren mee pakken ;-)
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Achja tis maar waar je zin in hebt toch ;) Ik heb alles al gedaan behalve de bumpers. Moet ik ook nog wel een keer doen. Moet alleen de tijd vinden, want gewoon full-time stage lopen en nog gewoon werken op zaterdag, dan blijft er weinig tijd over...
Maar de glans is van een afstandje waarschijnlijk super, alleen als je goed kijkt met de zon erop zie je die swirls, voor mij geen probleem.
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Broabander schreef: Ik zie mezelf later nog steeds wel in een mooie Volvo rijden. Maar dan wel 'n echte, met een zee van ruimte en een lekker dikke motor erin ;-)

Maar hopelijk red ik het in ieder geval tot het eind van mijn studententijd en de eerste paar jaar na mijn studie met mijn huidige rode Volvo/Rolvo. Misschien dat hij nog wel doorschuift naar mevrouw Broabander, als zij tegen die tijd een rijbewijs heeft. Ik acht de kans trouwens wel ietwat klein, want 'hij is rood en hij heeft een spoiler'. Tsja.d
het is toch een echte..??..er staat toch volvo op..:P..en die zee van ruimte zit er toch wel goed als je er een hele kamer mee kan verhuizen..;)..
en tjah..rood..it's the new black..;)..en het maakt het juist een schitterende wagen..(mijn bescheiden mening..;)..)
I want MY!! shiny volvo..
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Ik vind het rood ook zeker mooi, mocht ik nu een nieuwe kunnen kopen dan zou Flamenco red toch wel een goede kleur zijn :-P

Nee maar wat ik bedoel met echte, een brute 850 T-5R, dikke V50 (alleen Ice White, anders niet. Bijvoorbeeld zoals die van D5R-design in de projecten map ;-) ) of een C70 black-on-black voor het vrouwtje (maar stiekem krijgt zij dan wel een IQ of een Aygo ;-) )
Gebruikersavatar
duracell-konijntje
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 24.08.2010 - 17:26

Aaah..op zo'n manier..:P..en uit ervaring kan ik je vertellen dat een toy een goeie auto is voor je vriendin..;)..(maar blijf zelf maar je volvo rijden..;)..)..
I want MY!! shiny volvo..
Gebruikersavatar
storm480
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
Locatie: Harlingen

Mooie kar...altijd al een zwak gehad voor rooie 440's (mijn eerste was een rooie)

Die swirls zijn echt kinderlijk simpel met de hand eruit te poetsen:
Maguires Deepchrystal paint cleaner voor je gaat polysten/waxen doet de truc ! Wordt ie mooier van als dat ie ooit uit Born is gekomen ;)
(kost +/- 20 euri. ET heeft een aanbieding: 3-stappen deepchrystal voor 50 euri)

Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...

S80 V8 AWD Excecutive ('07)
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
480 2.0i S ('95) "ESter"

de "ex"-en:
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Dankje :-P Weet jij of er veel in deze kleur geleverd zijn? Groen, grijs en donkerrood zie ik vaker maardeze rood toch wat minder :-P

Ik heb Smart All-in-one gebruikt, is een... tja, all in one ;-)

http://www.flickr.com/photos/67159682@N04/

Wat telefoonfoto's, heb gisteren in 2 uur alleen de motorkap kunnen doen :-P
Gebruikersavatar
storm480
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
Locatie: Harlingen

Hoeveel er per kleur geproduceerd zijn kan ik je niet vertellen, maar je ziet idd niet heel veel rooie (480's daarentegen weer wel veel in het rood)

2 uur voor alleen de motorkap :shock: ...dan kan ik je zeker maguires aanraden. Je doet wel een stap meer, maar het poetst zoooo gemakkelijk uit :wink:
Ik heb een verwaarloosde rooie 480 in 3 stappen gepoetst...in een middagje, en ze zag er weer glanzend rood uit.

Bumper voor de helft gepoetst:
Afbeelding

Tadaaa:
Afbeelding

Grtzz Erwin
...Storm by name, Storm by nature...

S80 V8 AWD Excecutive ('07)
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
480 2.0i S ('95) "ESter"

de "ex"-en:
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Fraai hoor! Zo word die van mij ook nog ;-)


Enne, die 2 uur was inclusief voorwassen, gewoon wassen, polijsten en waxen van de motorkap en alle kunststof delen rondom insmeren met SmartGel ;-) dus effectief denk ik een uurtje/75 minuten met de motorkap bezig geweest. Is dan ook samen met het dak wel het ergst aan toe ;-)
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Zoo, vandaag weer even wat polijstwerk en waxwerk gedaan. Ook vandaag even een doosje Meguiars klei gehaald, werd snel zwart :-P Moet wel zeggen dat er nog vrij veel puntjes in de lak zitten, maar hij is nu wel véél gladder. Daarna afgemaakt met Meg NXT Tech 2.0, geeft een iets 'plastiekere' en wetlook finish dan de Smartwax, die wat dieper en zachter lijkt, maar vind het resultaat wel mooi geworden!

Foto's staan weer in de bovenstaande Flickr, helaas wel lange-afstands-iphone-foto's dus niet heel scherp en duidelijk :-(
Gebruikersavatar
Rik_J
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31.07.2011 - 13:39
Locatie: Breda

Man man man, wat is dat ding mooi rood geworden, serieus!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 foto's”