terug roep aktie's ?

marc'ss80
2nd Gear member

Is het bekend dat er voor de volvo s80 terug roep aktie's zijn(geweest)?
Soms zijn auto's nog niet gemodificeerd (bijvoorbeeld auto's die van een leasemaatschapij geweest zijn)
Bij mijn auto (een s80 t6 uit 1999) was de "cooling fan"nog niet vervangen door het nieuwe type.Nu wel :hello1:
Dit kan je kostenloos laten doen door de dealer :P , hij kan ook kijken of de nieuwe er al in zit ,het zij via het kenteken/meldcode of door gewoon even te kijken!
Maar nu las ik later dat in amerika ook auto's zijn terug geroepen (recall's) voor "replacement of ball joints from front-suspension-control-arm"is dat in nederland ook aan de orde geweest? :?:
vr,gr marc
Gast

Dat van die fan was inderdaad een terugroepactie, ik weet er niet van dat er verder S80's zijn terug geroepen door Volvo.
s80 1999
4th Gear member

toen ik me s80 kocht heb ik de dealer wel eens gehoord over een stuurkogel (of zo) die vervangen moest zijn.
Veezeventig
2nd Gear member

Ja, terugroepacities,
De mijne, S80 2.5d 1999, kreeg ik bij toeval, omdat ik een dashboardlampje had gekocht bij de volvo-dealer, een brief met het verzoek om even langs te komen ivm die fan. Nu weet ik dat de mijne ook een ex leaseauto is. Waarom doen leasemaatschappijen daar niets aan? Het zijn acites die zo'n maatschappij niets kosten, ze hoeven zelfs de berijder eigenlijk niet eens te informeren, want die gaat toch voor de beurten van zijn auto naar de volvo-dealer. Sterker nog, ik werk bij Defensie en zie, gezien mijn functie, nog wel eens een collega contact opnemen met dealers als er weer een terugroepactie is van iets. Dan wordt er een afspraak gemaakt en alles wordt netjes geregeld. De dealers geven zelf ook aan dat we soms dingen in de gaten moeten houden of even moeten controleren of er een voertuig al geweest is voor een terugroepactie. Komt nl. wel eens voor bij Peugeot!!!!
En hoe zit dat met die draagarmen, waar ik een voorganger over zie schrijven? Ik kan nl. niet zien aan enig papier of mijn vtg voor evt andere terugroepacties is teruggeweest bij de dealer. Misschien een tip voor de importeur om een soort van papier bij het voertuig te doen om eigenaren op de hoogte houden of het voertuig en voor welk iets het voertuig terug is geweest voor een terugroepactie. Ik weet dat de dealers het natuurlijk in de computer bij houden in het volvo-computersysteem. Maar daar zie ik als klant niets van!!! Ik moet dus maar vertrouwen op de vertrouwenswaardige ogen van de volvodealer.
Ramon&Ramon
7th Gear member

koelvin,fusee kogels...........
stef100
1st Gear member

Op het amerikaanse volvo forum staat dat zij daar 10 jaar extra garantie of 200000 mijl garantie krijgen op de ETM. Ook software updates horen hierbij. Misschien ook iets voor Europa?
BertjeB
3rd Gear member

eeeeehhh?? stomme vraag misschien maarreeehhh...ETM?? :?
wasdattuh?

greetzzzz Bert.
Battlecruiser
8th Gear member

In 2004 was er ook een terugroepactie om de achterkanten van de koplampbehuizingen te vervangen door betere.
De originele kapjes waren niet geventileerd en de nieuwe zijn dat wel. Dat voorkomt (of verwijdert, zo je wil) vocht in de koplampen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

De ETM is de Electronic Throttle Module.
Het electronisch gaspedaal dus.
Als dat ding niet goed werkt kan het gas blijven hangen of zelfs ongewenst gaan accelereren of decelereren...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
HMG
4th Gear member

Als dat ding niet goed werkt kan het gas blijven hangen of zelfs ongewenst gaan accelereren of decelereren...
Accelereren?
Battlecruiser
8th Gear member

Ja, je weet wel: het tegenovergestelde van decelereren...
Volvo Rules the Road
HMG
4th Gear member

Ja, je weet wel: het tegenovergestelde van decelereren...
Lachen!

Accelereren door een defect gasklephuis?
IkeV70
5th Gear member

Waarom niet?
De potmeters geven verkeerde waardes aan, de ETM denkt dat de gasklep nog niet ver genoeg openstaat en draait 'm nog wat verder open.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
HMG
4th Gear member

Dan zou de auto van zichzelf harder moeten gaan rijden. Nog nooit meegemaakt,...
IkeV70
5th Gear member

Ik heb er ook nog niet van gehoord, maar je het nooit weten wanneer de gasklep positie sensor versleten raakt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
BertjeB
3rd Gear member

is het misschien een idee om een lijst met onderdelen die ooit onder een terugroepactie vervangen (zouden moeten) zijn op te stellen?

begrijp uit diverse antwoorden (ook bij andere modellen) dat bij lang niet alle auto's de betreffende onderdelen tijdens zo'n terugroepactie zijn vervangen.
eventueel herkenningspunten en/of serienummers waar je op moet letten om te weten te kunnen komen of een deel al vervangen is.
Omdat lang niet al dit soort reparaties in het onderhoudsboekje vermeld worden.
misschien heeft iemand die bij volvo werkt een overzicht...? :wink:

greetzzzzz Bert.
Niels 940
2nd Gear member

heb als taxichauf in de weekenden n bijbaan gehad bij n niet nader te noemen bedrijf (nu gelukkig bij n ander aan de bak), daar reed ik soms een E220 CDI automaat.

die schakelde leuk uit zichzelf n verzet of 2 terug. n soort kick-down, als ie zin had. :roll: als je met n 80-jarig omatje rond rijd is dat geen pretje hoor. zonder die oma nog niet leuk, maargoed
Niels
940 GLE 16V 155 pk Automaat
04-1991
Battlecruiser
8th Gear member

HMG schreef:Dan zou de auto van zichzelf harder moeten gaan rijden. Nog nooit meegemaakt,...
In amerika is het blijkbaar al vaak gebeurd: vul maar eens ETM en VOLVO in bij Google. In de VS is het een heel klachtencircus geworden.
Volvo Rules the Road
Battlecruiser
8th Gear member

Bij Matthew's is er zelfs een flink site-onderdeel aan de ETMproblemen gewijd:
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/p ... edf71cb77a
Volvo Rules the Road
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Wel grappig dat ondanks alle "problemen" die Volvo heeft Volvo toch steeds substantieel hoger qua betrouwbaarheid en klantentevredenheid scoort dan om het even welk amerikaans merk.
Amerikanen zeiken om het zeiken, nare mensen op dat vlak.
Plaats reactie

Terug naar “S80”