Heb een aantal weken geleden een oproep gekregen vanuit Beesd mbt terugroepactie voor mijn V50 uit 2008; betreft uitvoeren modificatie kabelboom die van ruitensproeiermotor naar ECM loopt, omdat er een kans bestaat op lekkage vanuit het ruitensproeiersysteem, via de bekabeling naar de ECM. Afgelopen maandag met mijn auto naar de dealer gegaan, uit preventieve overwegingen, in de hoop dat ik 'm een uur later weer kon meenemen, echter ik kon mijn auto helaas achterlaten, aangezien er corrosie was geconstateerd op de ECM, die derhalve vervangen moest worden. Auto staat er nu nog, want het lukt niet goed om 'm weer aan de praat te krijgen; foutmeldingen bij aanleren etc.
Heb wel een spiksplinternieuwe V50 D2 te leen meegekregen en alles op kosten van Volvo. Hoop wel dat die van mij snel weer klaar is.
Wat ik merkwaardig vind is dat ik op het internet helemaal niets terug lees over deze terugroepactie. Zijn er onder jullie ook "gedupeerden"?
Recall V50
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Vast en zeker wel maar ehm....maak je er niet te druk over, neem een pilletje. (sorry, dit kon ik even niet laten)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
Het wordt ongetwijfeld netjes opgelost zonder kosten,het had ook anders gekund,zelf voor de kosten opdraaien na verloop van tijd,
zo,n terugroepactie zegt toch wel iets over het merk Volvo.
zo,n terugroepactie zegt toch wel iets over het merk Volvo.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
Tros Radar gezien van de week?
Die hebben geen terugroepactie op een dure reparatie(distributieketting THP motor)
Ja,nu ze op tv zijn geweest wel!
Die hebben geen terugroepactie op een dure reparatie(distributieketting THP motor)
Ja,nu ze op tv zijn geweest wel!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb ook deze brief gehad, ook bij mij corrosie in de ECM.
2 keer bij de dealer geweest, alletwee keer binnen het uur klaar en geen storingen o.i.d.
2 keer bij de dealer geweest, alletwee keer binnen het uur klaar en geen storingen o.i.d.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 1st Gear member
Same here. Ook de brief gehad en de modificatie is netjes door de dealer aangebracht, voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk!
Volvo V50 2.0 Edition II pearl blue metallic met calcite leder, Professional Line, Winter Line, Family Line, BLIS, dakspoiler, bodykit, adaptive bi-xenon, zilverkleurige dakrails, key-less drive, parkeerassistentie voor en achter
-
- 1st Gear member
Hey iedereen,
Ik heb met veel interesse dit probleem gelezen.
Ik heb wel een S40 van 2006, maar toen mijn wagen 2-3 jaar was, werkte de electronica langs de passagierzijde totaal niet meer.
Ze hebben dan de kabelboom vervangen.(waterinsijpeling langs die kant via de deuren)
Ik lees in het verhaal van Diazepam dat er een modificatie van kabelboom moet gebeuren die van ruitensproeimotor naar ECM loopt.
ECM = gasklephuis, als ik het goed voorheb?
Zoals ik hier al eerder gepost heb, heb ik al geruime tijd problemen met mijn wagen (minder motorvermogen - als ik schakel, trekt auto niet op, remt zelfs af...).
Vandaag wordt voor de 2 keer in 1 jaar tijd de gaspedaalsensor vervangen.
Maar na veel lezen op internet en praten met mensen, zou het ook kunnen liggen aan het gasklephuis....
Misschien een rare hersenkronkel van mij, maar kan de waterinsijpeling bij mijn wagen toen ook gevolgen gehad hebben voor het ECM?
Klinkt misschien vergezocht, maar als je al zolang sukkelt met je wagen en geen enkele garage kan je echt helpen, ga je zelf wanhopig op zoek naar oplossingen.....
Alvast bedankt.
Groetjes,emma
Ik heb wel een S40 van 2006, maar toen mijn wagen 2-3 jaar was, werkte de electronica langs de passagierzijde totaal niet meer.
Ze hebben dan de kabelboom vervangen.(waterinsijpeling langs die kant via de deuren)
Ik lees in het verhaal van Diazepam dat er een modificatie van kabelboom moet gebeuren die van ruitensproeimotor naar ECM loopt.
Zoals ik hier al eerder gepost heb, heb ik al geruime tijd problemen met mijn wagen (minder motorvermogen - als ik schakel, trekt auto niet op, remt zelfs af...).
Maar na veel lezen op internet en praten met mensen, zou het ook kunnen liggen aan het gasklephuis....
Misschien een rare hersenkronkel van mij, maar kan de waterinsijpeling bij mijn wagen toen ook gevolgen gehad hebben voor het ECM?
Klinkt misschien vergezocht, maar als je al zolang sukkelt met je wagen en geen enkele garage kan je echt helpen, ga je zelf wanhopig op zoek naar oplossingen.....
Alvast bedankt.
Groetjes,emma
-
- 2nd Gear member
Voor zover bedankt voor alle reacties.
Emma, ECM staat volgens mij voor electronic control module, ofwel de motorregeleenheid (computertje), waar allerlei electronische signalen binnenkomen, geregeld worden en elektrische onderdelen aansturen. Wanneer ECM dus defect raakt, kun je allereli vreemde storingen ed krijgen. Staat volgens mij wel weer los van gasklephuis, maar correct me if i'm wrong.
Ben zelf trouwens wel benieuwd in hoeverre zo'n regeleenheid ook van invloed is op het benzineverbruik, want daar was ik met mijn 1.8 minder tevreden over. Zou mooi zijn wanneer, door een nieuwe ECM met up to date software, ook het verbruik gunstiger uit zal vallen.
Ondanks dat mijn Volvo nog steeds bij de dealer staat sinds maandag ben ik verder wel tevreden over de hele service tot nu toe.
Emma, ECM staat volgens mij voor electronic control module, ofwel de motorregeleenheid (computertje), waar allerlei electronische signalen binnenkomen, geregeld worden en elektrische onderdelen aansturen. Wanneer ECM dus defect raakt, kun je allereli vreemde storingen ed krijgen. Staat volgens mij wel weer los van gasklephuis, maar correct me if i'm wrong.
Ben zelf trouwens wel benieuwd in hoeverre zo'n regeleenheid ook van invloed is op het benzineverbruik, want daar was ik met mijn 1.8 minder tevreden over. Zou mooi zijn wanneer, door een nieuwe ECM met up to date software, ook het verbruik gunstiger uit zal vallen.
Ondanks dat mijn Volvo nog steeds bij de dealer staat sinds maandag ben ik verder wel tevreden over de hele service tot nu toe.
-
- 6th Gear member
emma30 schreef:Hey iedereen,
Alvast bedankt.
Groetjes,emma
Geen enkele garage kan je helpen?,zijn dat dealers of universele bedrijven.
Natuurlijk is dat probleem op te lossen,zou te gek voor woorden zijn als dat niet het geval zou zijn.
Waterlekkages en draadboom problemen zijn hier wel bekend .
-
- 1st Gear member
@Mario C70
Vandaag is mijn auto binnen bij een erkende dealer.
De eerste garage waar ik ging, was geen erkende dealer.
De erkende dealer ging nu terug de gaspedaalsensor volledig vervangen (450 euro), terwijl deze een jaar geleden ook al werd vervangen (maar dan wel door de niet-erkende garage - toen kostte dat +-270 euro).
Ik heb dat ook gezegd tegen mijn garage nu, maar ze kregen als foutmelding dat de paspedaalsensor terug kapot is, dus wordt deze terug vervangen.
Ik heb voor mezelf wel beslist, als ik de foutmelding na deze herstelling nog krijg, dat ik de wagen wegdoe, met heel veel pijn in het hart.
Ik heb al heel veel geld uitgegeven aan dit probleem, en elke keer komt het terug en wordt er geen definitieve oplossing gevonden.
Ik heb er geen probleem mee dat een auto mankementen heeft en ik wil gerust betalen voor een goeie herstelling, maar als het probleem steeds terugkeert en niemand lijkt echt te weten hoe het komt (en garages blijven maar vanalles 'proberen')....dan moet je een beslissing nemen.
Anders kan ik gaan werken, puur om de herstellingen aan mijn auto te betalen, en dat is ook allesbehalve....
Ps: indertijd zei de niet-erkende garage dat het gasklephuis zou moeten vervangen worden. Hiervoor had ik prijs gevraagd : enkel het stuk kost al 700-800 euro. Daar komt nog BTW en werkuren bij....
Dan zit je snel aan meer dan 1.000 euro.
Als ik dan vroeg : 'ben je zeker dat mijn probleem dan echt helemaal opgelost zal zijn?', kreeg ik als antwoord : 'nee, dat kunnen wij niet garanderen'.... Tja....
Daarna ben ik dus naar de erkende dealer gegaan.
Wordt vervolgd....
Groetjes,nina
De erkende dealer ging nu terug de gaspedaalsensor volledig vervangen (450 euro), terwijl deze een jaar geleden ook al werd vervangen (maar dan wel door de niet-erkende garage - toen kostte dat +-270 euro).
Ik heb dat ook gezegd tegen mijn garage nu, maar ze kregen als foutmelding dat de paspedaalsensor terug kapot is, dus wordt deze terug vervangen.
Ik heb voor mezelf wel beslist, als ik de foutmelding na deze herstelling nog krijg, dat ik de wagen wegdoe, met heel veel pijn in het hart.
Ik heb al heel veel geld uitgegeven aan dit probleem, en elke keer komt het terug en wordt er geen definitieve oplossing gevonden.
Ik heb er geen probleem mee dat een auto mankementen heeft en ik wil gerust betalen voor een goeie herstelling, maar als het probleem steeds terugkeert en niemand lijkt echt te weten hoe het komt (en garages blijven maar vanalles 'proberen')....dan moet je een beslissing nemen.
Anders kan ik gaan werken, puur om de herstellingen aan mijn auto te betalen, en dat is ook allesbehalve....
Ps: indertijd zei de niet-erkende garage dat het gasklephuis zou moeten vervangen worden. Hiervoor had ik prijs gevraagd : enkel het stuk kost al 700-800 euro. Daar komt nog BTW en werkuren bij....
Als ik dan vroeg : 'ben je zeker dat mijn probleem dan echt helemaal opgelost zal zijn?', kreeg ik als antwoord : 'nee, dat kunnen wij niet garanderen'.... Tja....
Wordt vervolgd....
Groetjes,nina
-
- 2nd Gear member
Auto staat nog steeds bij de dealer; gisteren geinformeerd naar de stand van zaken. Klonk alsof ze echt geen termijn kunnen noemen wanneer de auto weer gerepareerd is; ze krijgen de auto na nieuwe regeleenheid en kabelboom (meerdere kabelbomen al geprobeerd) gewoon elektronisch niet meer wakker en het is niet duidelijk waar de oorzaak ligt.
Begin mijn eigen V50 wel een beetje te missen...
Begin mijn eigen V50 wel een beetje te missen...
- rvo033467
- 4th Gear member
Een nieuw gasklephuis kost echt geen 1000 euro hoor.emma30 schreef:@Mario C70
Wordt vervolgd....
Groetjes,nina
Voor mijn auto (S80) was het gasklephuis 250 euro ex btw. Montage stelt niet zoveel voor, is zo gepiept. En dit was gewoon bij de dealer.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
-
- 2nd Gear member
Vandaag mijn V50 eindelijk weer kunnen ophalen. Al hoewel het mij ondanks navraag niet duidelijk is geworden wat er nu precies aan de hand is geweest en wat heeft gemaakt dat ie het nu wel weer doet ben ik verder prima te spreken over de service.