V40 D2 Momentum DjIdee *foto's toegevoegd 20-10

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
djidee
2nd Gear member

De V40 is op dit moment leider in de race om mijn nieuwe leaseauto te worden, en daarmee de opvolger van mijn Ford Fiesta.

De volgende configuratie zou hem moeten worden (de D3 is helaas buiten budget):

D2 Momentum
Kleur: Flamenco Red
Interieur: T-Tec Textiel Charcoal/Charcoal/Charcoal

Lines
+ Dynamic Line
+ Intro Line
+ Winterline

Opties
+ Volvo On Call
+ Automatisch dimmende binnenspiegel
+ 12v in de kofferbak
+ Geen model/motortypeaanduiding
+ Waterafstotend glas voorste zijruiten
+ Uitschakelbare passagiersairbag

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeelding

Dan blijven er 2 vragen over, waar ik nog mee zit:
1) Pas ik erin? De interieurmaten (bv hoofdruimte voor) zijn aan de krappe kant, ook vergeleken met bv een V50, waar ik net in pas. Ik ben 2.06 lang namelijk, en heb regelmatig ruzie met zithoudingen en ruimte. Veel hangt ook af van de verstelbaarheid van de stoel, en de daklijn voor, dus dat moet ik gewoon gaan ervaren (9 juli komen ze hier aan de deur).
2) Het audiosysteem, bij de introline zit het High Performance Systeem. Voor een ruime 600,- is dat nog te upgraden naar een Premium Sound systeem. In mijn Fiesta zit af fabriek al een erg aardig systeem waar ik meer dan voldoende aan had. Dus ik denk dat het High Performance systeem echt wel voldoet, maar wellicht kunnen jullie daar een beter beeld over geven.

Mocht het overigens geen V40 worden (enige maar is eigenlijk dat ik niet zou passen), dan wordt het een Focus Wagon met de 14% diesel en helemaal afgeladen met opties en accessoires. Eindbeeld: Afbeelding

Is nog bijna 100 euro in de maand goedkoper ook, maar mijn hartje zegt V40
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Wij hebben de V50 en de Focus wagon voor de deur staan. Ruimte zat (ben dan zeker geen 2 meter plus). De ruimte in beide wagens is nagenoeg gelijk (logisch). De V40 zal zeker iets krapper zijn hoor.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Cavallino
4th Gear member

Het high performance audiosysteem heb ik nu in mijn C30 en daar ben ik uiterst tevreden over. Volle klank, diepe bas, voldoende vermogen. Ik heb in de v40 wel de upgrade aangevinkt 'omdat het kan' :D . Voor wat betreft de interieurruimte is uitproberen de enige optie, met jouw lengte moet je in ieder geval geen panoramadak en elektrisch verstelbare stoelen nemen.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

High Performance is ruim voldoende voor dagelijks gebruik. Iedereen die bij mij in de auto zit geeft een compliment over hoe goed het wel niet klinkt. Ik heb geen ervaring met Premium Sound, maar dat moet haast helemaal top zijn!

Flamenco Red is echt een prachtige kleur.

Als je in de V40 past, zou ik daarvoor kiezen. Een auto bestellen zonder dat je erin hebt gezeten, zou ik persoonlijk nooit doen!
Timmy
3rd Gear member

djidee schreef:1) Pas ik erin? De interieurmaten (bv hoofdruimte voor) zijn aan de krappe kant, ook vergeleken met bv een V50, waar ik net in pas. Ik ben 2.06 lang namelijk, en heb regelmatig ruzie met zithoudingen en ruimte. Veel hangt ook af van de verstelbaarheid van de stoel, en de daklijn voor, dus dat moet ik gewoon gaan ervaren (9 juli komen ze hier aan de deur).
Afgaande op de zitpositie van mijzelf denk ik dat je te lang bent. Ik heb met mijn 1m88 slechts een paar centimeter over. Met panoramadak heb ik zelfs zo goed als geen ruimte over.
De stoel had ik zo ver mogelijk gekanteld en naar beneden gezet...
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Volvoorgaan
3rd Gear member

@ Timmy,

In welke V40 heb jij gezeten? Die witte demo met electrisch verstelbare voorstoelen? Zo ja dan is er nog een beetje hoop voor djidee. De "normale" stoelen kunnen nl. net iets lager.

@ djidee,
Kun je nog 2-3 weken wachten? Dan gewoon uitgebreid proberen bij de dealer. Je proefrit van 9 juli geeft natuurlijk ook al een indruk.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
dickmans
2nd Gear member

Fraaie configuratie, als je nu uit een fiesta komt, dan moet een V40 toch kunnen.
Hoop dat het gaat passen zodat je kunt bestellen.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles
(zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
Timmy
3rd Gear member

Volvoorgaan schreef:@ Timmy,

In welke V40 heb jij gezeten? Die witte demo met electrisch verstelbare voorstoelen? Zo ja dan is er nog een beetje hoop voor djidee. De "normale" stoelen kunnen nl. net iets lager.
Beide demo's op het schip (wit en rood). Bij de witte (incl panoramadak) raakte ik met mijn haar het dak. De rode (zonder panaromadak) had ik wat ruimte over.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
djidee
2nd Gear member

Volvoorgaan schreef:@ Timmy,

@ djidee,
Kun je nog 2-3 weken wachten? Dan gewoon uitgebreid proberen bij de dealer. Je proefrit van 9 juli geeft natuurlijk ook al een indruk.
Hoop dat de 9 juli wagen idd zonder elek. stoelen en panoramadak is, maar goed, meestal zijn dat full options wagens...
dickmans schreef:Fraaie configuratie, als je nu uit een fiesta komt, dan moet een V40 toch kunnen.
Hoop dat het gaat passen zodat je kunt bestellen.
Zou je zeggen, maar valt vaak tegen. Bv de Fiat Bravo, Alfa Romeo Guilietta zijn wagens waar ik ruzie heb met de hoofdruimte, terwijl die toch een klasse hoger zijn.
djidee
2nd Gear member

En het past. Net, maar toch

Ja, de Focus is ruimer (zowel hoofdruimte, als dat ik mijn benen onder het stuur langs kan bewegen), maar de Volvo zijn middenconsole is weer fijner en daar heb ik dus minder structureel last van mijn knie die een plekje zoekt...

Verder:
Stoelen +
Uiterlijk +
Binnenwerk +
Gadgets +
Sturen ++ (verbazingwekkend, en ja, echt beter dan de Focus (welke ik al erg strak vond sturen)

Gereden met een D2, nou, de noodzaak voor een D3 is direct weg. Wat een soepele blok/bak combinatie zeg.... Bestelling doorzetten dus :)
VolvoJanssen
2nd Gear member

Gefeliciteerd de keuze! Ik ben benieuwd wat voor jou de levertijd gaat worden. [img]
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Cavallino
4th Gear member

Gelukkig maar dat het past! Heb je proefgereden in een versie met of zonder sportonderstel? Kun je de ride quality omschrijven?
djidee
2nd Gear member

Cavallino schreef:Gelukkig maar dat het past! Heb je proefgereden in een versie met of zonder sportonderstel? Kun je de ride quality omschrijven?
Zonder sportonderstel.

Comfortabel op erg slecht wegdek (had een landweggetje erop uitgezocht), scherp in de bochten, laat zich precies sturen, en gaat als op rails door de bochten.

mbt levertijd, zit nu even in de wagenpark/leasetoko molen, zodra hij echt besteld is, dan zal ik hier de verwachting neergooien
djidee
2nd Gear member

Vandaag nog even bij de vestiging in Leeuwarden langs geweest (heeft als enige dealer in NL 1 in Flamenco Red staan)

Heb absoluut de juiste kleur gekozen...
Order zit nog altijd in de molen bij werkgever/leasemaatschapij, helaas, want ook de dealer wil hem dolgraag doorzetten voor productie (duh).
Volvoorgaan
3rd Gear member

Gefelicitieerd! Moet zeggen dat ik Flamenco Red wel een hele uitgesproken mooie kleur vind. Wel balen dat er alleen maar eentje in Leeuwarden staat..
Cavallino
4th Gear member

djidee schreef:
Zonder sportonderstel.

Comfortabel op erg slecht wegdek (had een landweggetje erop uitgezocht), scherp in de bochten, laat zich precies sturen, en gaat als op rails door de bochten.
Kan je ervaring inmiddels helemaal bevestigen!
Volvoorgaan
3rd Gear member

Ook geen sportonderstel voor mij. Gereden in een T3 met en een D2 zonder sportonderstel. Laatste uiteraard iets comfortabeler. Werd er wel blij van, volgens mij meer comfort dan met m'n huidige V50.
djidee
2nd Gear member

Order eindelijk door de papiermolen heen. Dealer had daar al een voorschot op genomen, afleverweek 41 :cheers:
Volvoorgaan
3rd Gear member

Leuk! En nu maar wachten...Pff, zelf nog 2 maanden, zucht..
MichelR
6th Gear member

@Volvoorgaan -> Met welke combinatie velgen had je met de sportonderstel gereden 17" of 18"?

Ook wel leuk om autoweek forum over V40 te volgen.. :-)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Plaats reactie

Terug naar “V40”