Ik heb al even lopen zoeken maar kan het niet traceren.
Als de D5 stationair staat te draaien, hoor ik (buiten de auto) en hoge (scherpe) pieptoon.
Geef ik gas dan is de fluittoon weg.
Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn?
Hoge pieptoon D5
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
1 of andere spanrol..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Dacht ik ook, maar Nee geluid komt daar niet vandaan.Laguna-S60 schreef:1 of andere spanrol..
Past ook niet bij verdwijnen pieptoon, bij verhogen toerental.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Deed het mij juist wel aandenken.., maar oké.
IC of turbo moet wel meer gaan piepen bij hogere toerentallen dus die richting denk ik eigenlijk niet.
Een 2de persoon die mee luistert kan ook niet echt zeggen uit welke hoek het komt?
IC of turbo moet wel meer gaan piepen bij hogere toerentallen dus die richting denk ik eigenlijk niet.
Een 2de persoon die mee luistert kan ook niet echt zeggen uit welke hoek het komt?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Lagertje van de turbo zou ik denken, of ergens een PIEPklein lekje in één of ander aanzuigslangetje.
Is waarschijnlijk het begin van het einde Alex, inruilen dat ding

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Deze bekentenis zal de inruilwaarde vast negatief beinvloeden!
Wordt waarschijnlijk export naar buitenland waar ze geen internet/Volvoforum hebben.
Wordt waarschijnlijk export naar buitenland waar ze geen internet/Volvoforum hebben.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Dat is het bijzondere, het is niet goed te localiseren.Laguna-S60 schreef:Een 2de persoon die mee luistert kan ook niet echt zeggen uit welke hoek het komt?
Ik dacht even aan een dynamo lager, omdat het lijkt (hoort) alsof meer vanuit het midden of rechts van het midden van de motor vandaan komt.
Maar dat is meer een gok.
V70/2.4D/2003 schreef:Lagertje van de turbo zou ik denken, of ergens een PIEPklein lekje in één of ander aanzuigslangetje.

Een slangetje zou kunnen, maar naar mijn gevoel is de toon daar te hard voor.
Turbo lager is onwaarschijnlijk, gezien verdwijnen bij verhogen toerental.
He, dit klinkt nog niet zo raar.herby schreef:Werkt de klep in de carterventilatie nog wel goed?
Ik geloof dat als deze vervuild is er onderdruk in het blok kan ontstaan.
Kan een oorzaak zijn voor het fluiten.
Kan je dit een beetje makkelijk schoonmaken cq. wat moet je allemaal loshalen?
Is hier een topic van met foto's enz...?
- DrRossi
- 4th Gear member
Xenon is een goede !!
Je zou ook even je olievul dop los kunnen nemen.
Je zou ook even je olievul dop los kunnen nemen.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- roadrage
- 2nd Gear member
is hoogstwaarschijnlijk een spanrol ofzo.
Ik weet precies wat jij bedoeld met je omschrijving. Nadat ik mijn distr. riem en rollen+waterpomp heb laten vervangen hoorde ik dat dus ook.
Het zal er wel met die wissel te maken hebben.
Nog voor de week om was en ik mn monteur een belletje kon geven was het weer verdwenen. en niet meer gehoord. 23K verder.
Ik weet precies wat jij bedoeld met je omschrijving. Nadat ik mijn distr. riem en rollen+waterpomp heb laten vervangen hoorde ik dat dus ook.
Nog voor de week om was en ik mn monteur een belletje kon geven was het weer verdwenen. en niet meer gehoord. 23K verder.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Die wissel is bij de mijne al weer 3 jaar geleden. Geluid komt ook niet uit die richting.roadrage schreef:is hoogstwaarschijnlijk een spanrol ofzo.
Ook gezien eerder gemaakte opmerkingen sluit ik spanrollen enz. uit.
Ga ik zeker proberen, had ik al in gedachten.DrRossi schreef:Je zou ook even je olievul dop los kunnen nemen.
Helaas terug bij af, bij loshalen oliedop blijft de piep.AlexV70 schreef:Ga ik zeker proberen, had ik al in gedachten.DrRossi schreef:Je zou ook even je olievul dop los kunnen nemen.
Lijkt alsof het bij de dynamo vandaan komt, wie herkent dit?
-
- 7th Gear member
vrijloop poelie?
-
- 5th Gear member
Vermoed v/d dynamoAlexV70 schreef:Van?Ramon&Ramon schreef:vrijloop poelie?
Vaker gehoord/gezien?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd