Mijn eerste bericht op dit forum, omdat ik hoop hier de juiste antwoorden te krijgen. Wij rijden op dit moment rond in een oud Frans autootje van 18 jaar, dat de komende APK-keuring naar alle waarschijnlijkheid niet gaat overleven. Tijd voor iets anders dus, maar ons budget is beperkt. Via-via werd ons aangeraden eens te kijken naar een Volvo 440/460, omdat dat goede en betrouwbare wagens, voor een betaalbare prijs zouden zijn. En daar komen de vragen...

1) Waarom ik WEL een 440/460 zou moeten kopen weet ik eigenlijk al, ik ben al voor 80 procent overtuigd. Maar wat zijn (technische) redenen om zo'n auto NIET te kopen? Met welke gebreken moet ik, op korte of langere termijn, rekening gaan houden?
2) Wat is een mooie prijs voor een 440/460? Op Autotrader en Marktplaats kom ik modellen van 12 jaar oud tegen, met 150.000 kilometer op de teller, voor prijzen tussen de 500 en 1000 euro. Is dat redelijk? Wat kan zo'n auto aan qua kilometers?
3) Waar moet ik expliciet op letten bij aankoop? Wat zijn de dingen waar een Volvo-liefhebber naar kijkt bij aanschaf? Welke "verborgen" gebreken hebben extra aandacht nodig?
Ik geef toe: gevaarlijke vragen om aan liefhebbers te stellen, maar ik vermoed dat wij binnen niet al te lange termijn toe gaan treden tot de Volvo-wereld!
Met vriendelijke groet,
Jeroen