Hallo,
Mijn V70 BiFuel van 2002 houd soms heel erg in.
Ik kan dan met het gaspedaal dan net 1000 toeren halen en als het pedaal verder indruk smoort de motor.
Als ik over schakel op benzine heb ik geen problemen.
Als ik vervolgens terug schakel op LPG is het probleem nog daar.
Ik heb dit 2 X gehad.
1e x is het overgaan toen ik een poos stilstond, stationair te draaien en vervolgens weer door reed was het inhouden over.
2e x motor afgezet, gaan winkelen, terug komen, probleem over.
De storing is tot nu toe iedere keer ontstaan kort na dat ik hem gestart had.
Om voor jullie een paar dingen uit te sluiten;
Filter in LPG leiding is vervangen.
Gasverdeelblok is vervangen. (electronica niet)
gasklephuis is vervangen. (gereviseerd)
cilinderkop is vervangen. (gereviseerde kop)
Ik krijg geen storing melding op het dashbord.
Voor een ieder maar natuurlijk de LPG deskundigen, wat kan hier de oorzaak van zijn????
Sterk inhouden op LPG
Hallo niemand?
Heeft er iemand ervaring met de stappenmotor die boven op het gasverdeelhuis is gemonteerd?
Volgens de LPGspecialist kan het zijn dat plunjer in de stappenmotor soms blijft hangen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Gaan deze regelmatig stuk?
Zou het uit kunnen proberen, maar dit "ding" kost bij de Volvo 10 X (echt waar) zo veel als één van Necam zelf.
Helaas gaat de originele van Necam niet werken.
Heeft iemand nog een stappenmotor over?
Uiteraard tegen vergoeding!
Worden vaak in één geheel met het gasverdeelhuis vervangen.
Zie ook foto.

Heeft er iemand ervaring met de stappenmotor die boven op het gasverdeelhuis is gemonteerd?
Volgens de LPGspecialist kan het zijn dat plunjer in de stappenmotor soms blijft hangen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Gaan deze regelmatig stuk?
Zou het uit kunnen proberen, maar dit "ding" kost bij de Volvo 10 X (echt waar) zo veel als één van Necam zelf.
Helaas gaat de originele van Necam niet werken.
Heeft iemand nog een stappenmotor over?
Uiteraard tegen vergoeding!
Worden vaak in één geheel met het gasverdeelhuis vervangen.
Zie ook foto.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Hoi Alex,
De installatie die jij hebt ken ik zelf niet maar kijk eens op www.problemcar.nl
mogelijk kennen ze je daar helpen.
succes Peter
De installatie die jij hebt ken ik zelf niet maar kijk eens op www.problemcar.nl
mogelijk kennen ze je daar helpen.
succes Peter
- Lunatic
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02.08.2006 - 21:05
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Hee Alex ..
Volvo heeft inderdaad problemen mee dat de plunjer in de stappenmotor blijft hangen .. Je kunt het zwarte gedeelte er af halen en met carburateur alles reinigen . Let wel op de Dunne ringen die er tussen zitten .. Mocht het schoonmaken nix helpen dat moet je toch echt een andere gasverdeler proberen .. Die gasverdelers van volvo zijn ook van necam..
Je zou ook nog de 1e trap en de 2e trap van je verdamper af kunnen laten stellen ..
Succes
Volvo heeft inderdaad problemen mee dat de plunjer in de stappenmotor blijft hangen .. Je kunt het zwarte gedeelte er af halen en met carburateur alles reinigen . Let wel op de Dunne ringen die er tussen zitten .. Mocht het schoonmaken nix helpen dat moet je toch echt een andere gasverdeler proberen .. Die gasverdelers van volvo zijn ook van necam..
Je zou ook nog de 1e trap en de 2e trap van je verdamper af kunnen laten stellen ..
Succes
Dit heb ik al eens opgelost!Lunatic schreef:Hee Alex ..
Volvo heeft inderdaad problemen mee dat de plunjer in de stappenmotor blijft hangen .. Je kunt het zwarte gedeelte er af halen en met carburateur alles reinigen . Let wel op de Dunne ringen die er tussen zitten .. Mocht het schoonmaken nix helpen dat moet je toch echt een andere gasverdeler proberen .. Die gasverdelers van volvo zijn ook van necam..
Je zou ook nog de 1e trap en de 2e trap van je verdamper af kunnen laten stellen ..
Succes
Zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
En de verdamper drukken heb ik al gecontroleerd
De echte oplossing komt hierna.
De verdamper bevriest niet! (had een oorzaak kunnen zijn)
Het probleem was een filter en dan niet het filter in de leiding na de verdamper, maar het filter in de gasafsluiter.
Ja, er zijn er twee!!!
Korte uitleg:
Even het luchtfilterhuis demonteren en je hebt voldoende ruimte.
Omdat het het deksel op het filterhuis heel goed vast zit en je er niet goed bij kan met een sleutel is het verstandig ivm het mogelijk afbreken van de leidingen om de gehele gasafsluiter te demonteren en deze vervolgens in een bankschroef vast zetten.
Zie de foto's voor verdere uitleg.




Ik hoef denk ik niet uit te leggen welke vervuild was.
Kosten filter: € 5,- dus dat is de ramp niet.
Na montage uiteraard goed controleren of het systeem weer gasdicht is.
Dit probleem tot op heden niet weer gehad.
Het probleem was een filter en dan niet het filter in de leiding na de verdamper, maar het filter in de gasafsluiter.
Ja, er zijn er twee!!!
Korte uitleg:
Even het luchtfilterhuis demonteren en je hebt voldoende ruimte.
Omdat het het deksel op het filterhuis heel goed vast zit en je er niet goed bij kan met een sleutel is het verstandig ivm het mogelijk afbreken van de leidingen om de gehele gasafsluiter te demonteren en deze vervolgens in een bankschroef vast zetten.
Zie de foto's voor verdere uitleg.




Ik hoef denk ik niet uit te leggen welke vervuild was.
Kosten filter: € 5,- dus dat is de ramp niet.
Na montage uiteraard goed controleren of het systeem weer gasdicht is.
Dit probleem tot op heden niet weer gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dat bifuel systeem is weer heel anders dan een aftermarket systeem he?
Hoe ben je erachter gekomen, of heb je op 'goed geluk' het filtertje maar vervangen?
Hoe ben je erachter gekomen, of heb je op 'goed geluk' het filtertje maar vervangen?
De LPG-specialist wist dit.Nigel schreef:Dat bifuel systeem is weer heel anders dan een aftermarket systeem he?
Hoe ben je erachter gekomen, of heb je op 'goed geluk' het filtertje maar vervangen?
Is volgens hen normaal bij een (Necam) gasinstallatie.
Ze hadden het filter gewoon op voorraad incl. een aansluitnippel omdat die nog weleens af wilden breken bij het demonteren van de grote dop. Die aansluitnippel is trouwens wel behoorlijk duur.
Die zit bij een aftermarket gasinstallatie rechtstreeks in/op de verdamper, iets met de eerste trap of zo.
Misschien heeft Vialle daar ook een filter!?
Hallo, zijn we weer.
Wederom in houden, BiFuel.
Bij ± 2300 t/min en bij ± 3000 t/min, ook ging het overschakelen naar gas met een schok en pakte even niet goed op.
Sloeg soms ook af.
Gasklephuis dus maar weer even los gehad.
Maar...... niets aan de hand, schoon en strak.
Verdamper gecontroleerd en... ook perfect. Gaan "nooit" stuk volgens de gasspecialist.
Er bleef nmm niets over dan de stappenmotor.
Tja en om zo'n ding te monteren zonder het zeker te weten................
Een stappenmotor voor een BiFuel kost bij Volvo toch maar even, schrik niet, € 412,- incl. BTW.
Ik kon korting krijgen, maar dan toch nog even € 350,-.
Dus terug naar de gasspecialist, die vond die prijs bespottelijk. Ik ook maar dat helpt zo weinig.
Voor elk ander merk auto (wel NECAM) kost zo'n stappenmotor € 70,- incl. de BTW.
Hij is even voor mij aan het zoeken geweest en..... GEVONDEN!!!! =D>
Ik mocht hem eerst op proef proberen.
Om kort te zijn: probleem over.
Nu ik wist hoe een nieuwe functioneert viel het mij direct op dat de regelstift van de oude stappenmotor niet in te drukken was,
zie de rode pijl op foto.

Oja, kosten € 150,-, hoe en waar weg wilde hij niet kwijt, even als een bon was niet nodig. Prima zo.
Ik ga de stappenmotor uit elkaar halen en zien of het elektronisch specifiek Volvo deel over te bouwen is op een originele Necam stappenmotor.
Ook de gasspecialist had hier wel oren naar.
Alleen de bovenzijde met de stekkeraansluiting is anders.
Zal tzt vervolg worden.
Wederom in houden, BiFuel.
Bij ± 2300 t/min en bij ± 3000 t/min, ook ging het overschakelen naar gas met een schok en pakte even niet goed op.
Sloeg soms ook af.
Gasklephuis dus maar weer even los gehad.
Maar...... niets aan de hand, schoon en strak.
Verdamper gecontroleerd en... ook perfect. Gaan "nooit" stuk volgens de gasspecialist.
Er bleef nmm niets over dan de stappenmotor.
Tja en om zo'n ding te monteren zonder het zeker te weten................
Een stappenmotor voor een BiFuel kost bij Volvo toch maar even, schrik niet, € 412,- incl. BTW.
Ik kon korting krijgen, maar dan toch nog even € 350,-.
Dus terug naar de gasspecialist, die vond die prijs bespottelijk. Ik ook maar dat helpt zo weinig.
Voor elk ander merk auto (wel NECAM) kost zo'n stappenmotor € 70,- incl. de BTW.
Hij is even voor mij aan het zoeken geweest en..... GEVONDEN!!!! =D>
Ik mocht hem eerst op proef proberen.
Om kort te zijn: probleem over.
Nu ik wist hoe een nieuwe functioneert viel het mij direct op dat de regelstift van de oude stappenmotor niet in te drukken was,
zie de rode pijl op foto.

Oja, kosten € 150,-, hoe en waar weg wilde hij niet kwijt, even als een bon was niet nodig. Prima zo.

Ik ga de stappenmotor uit elkaar halen en zien of het elektronisch specifiek Volvo deel over te bouwen is op een originele Necam stappenmotor.
Ook de gasspecialist had hier wel oren naar.
Alleen de bovenzijde met de stekkeraansluiting is anders.
Zal tzt vervolg worden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 20:10
Hallo Alex,
Ben zeer benieuwd of het je gaat lukken.
Ik heb onlangs de gasverdeelkop vervangen, zonder de stappenmotor.
De Necam inbouwspecialist wist mij ook te vertelen dat het onmogelijk is om aan deze stappenmotor te komen (buiten Volvo om).
Bij mij was het gelukkig voldoende om alleen het gasverdeelhuis te vervangen.
Ik had trouwens eerder een revisie gedaan (na het lezen van jouw perfecte beschrijving), maar na 5000 km. kwam het probleem (schokken) weer terug.
Ben zeer benieuwd of het je gaat lukken.
Ik heb onlangs de gasverdeelkop vervangen, zonder de stappenmotor.
De Necam inbouwspecialist wist mij ook te vertelen dat het onmogelijk is om aan deze stappenmotor te komen (buiten Volvo om).
Bij mij was het gelukkig voldoende om alleen het gasverdeelhuis te vervangen.
Ik had trouwens eerder een revisie gedaan (na het lezen van jouw perfecte beschrijving), maar na 5000 km. kwam het probleem (schokken) weer terug.
Ik ben er weer. Let op: Edit
Met de stappenmotor aan de gang geweest.
Idd de boven zijde is Volvo en de onderzijde is Necam.
Verschil in prijs ongeveer € 350,-. Zowel de gasboer als ik waren van mening dat daar toch wat op te vinden moest zijn.
Doe als volgt:
De blanke pennetjes in de stappenmotor naar binnen slaan.
Bij 2 pennen zal er binnenin een stukje kunststof afbreken, dit heeft geen gevolg voor de werking.
U neemt een nieuwe stappen motor en doet en het zelfde.
Vervolgens bij beide de draadjes door knippen en het nieuwe Necam-deel aan het "oude" electronica deel van Volvo solderen (electronica soldeerbout).
Isoleren, in elkaar zetten, pennetjes er weer in en walla!
Uw winst € 350,- is het niet heerlijk.
Edit: Blijkt toch dat op deze wijze problemen kunnnen ontstaan.
Geringe gaslekkage langs de pennetjes. Oplossing verder op in dit Topic.
De winst blijft!
Met de stappenmotor aan de gang geweest.
Idd de boven zijde is Volvo en de onderzijde is Necam.
Verschil in prijs ongeveer € 350,-. Zowel de gasboer als ik waren van mening dat daar toch wat op te vinden moest zijn.
Doe als volgt:
De blanke pennetjes in de stappenmotor naar binnen slaan.
Bij 2 pennen zal er binnenin een stukje kunststof afbreken, dit heeft geen gevolg voor de werking.
U neemt een nieuwe stappen motor en doet en het zelfde.
Vervolgens bij beide de draadjes door knippen en het nieuwe Necam-deel aan het "oude" electronica deel van Volvo solderen (electronica soldeerbout).
Isoleren, in elkaar zetten, pennetjes er weer in en walla!
Uw winst € 350,- is het niet heerlijk.

Edit: Blijkt toch dat op deze wijze problemen kunnnen ontstaan.
Geringe gaslekkage langs de pennetjes. Oplossing verder op in dit Topic.
De winst blijft!

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is het duidelijk wie mijn gasspecialist is!
Voor de mensen die willen weten hoe de electronica er uit ziet, bij deze.

Voor de mensen die willen weten hoe de electronica er uit ziet, bij deze.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mawi
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 12:08
- Locatie: Brabant
Hee Alex dat is interesant..
Heb je dit zelf ook gedaan ? Ik dacht dat je een "kant en klaar" exemplaar van je gasboer had gekregen, en die nu had gemonteerd ?
De oplossing die je nu beschrijft is dit een theorie beschrijving die nog praktijk moet worden ?
Welke foto's is oude en nieuwe stappenmotor ? zijn de kleuren van de kabels gelijk ?
Heb je dit zelf ook gedaan ? Ik dacht dat je een "kant en klaar" exemplaar van je gasboer had gekregen, en die nu had gemonteerd ?
De oplossing die je nu beschrijft is dit een theorie beschrijving die nog praktijk moet worden ?
Welke foto's is oude en nieuwe stappenmotor ? zijn de kleuren van de kabels gelijk ?
Volvo V50 2005
Ik heb idd een nieuwe gekocht via de gasboer. Toe wist ik dit nog niet.
Mijn gasspecialist gaat dit zeker bij klanten plaatsen. Het gat qua geld is gewoon te groot.
Indien nodig ken ik ook nog wel iemand in Brabant, die inmiddels ook op de hoogte is gesteld van de mogelijkheden.
Foto's zijn van de oude stappenmotor. Kleuren van de draden zijn identiek.
Er is absoluut geen verschil. Tja, weet dat maar van te voren.
Zou hier eigenlijk commissie moeten gaan vragen....

Mijn gasspecialist gaat dit zeker bij klanten plaatsen. Het gat qua geld is gewoon te groot.
Indien nodig ken ik ook nog wel iemand in Brabant, die inmiddels ook op de hoogte is gesteld van de mogelijkheden.
Foto's zijn van de oude stappenmotor. Kleuren van de draden zijn identiek.
Er is absoluut geen verschil. Tja, weet dat maar van te voren.
Zou hier eigenlijk commissie moeten gaan vragen....


Bij mijn weten zijn ze allemaal eender.mawi schreef:heb je toevallig ook een productnummer van de vervangende stappenmotor van necam ?
Het verschil zit hem in de electronica die er boven op zit.
EN die wissel je nu juist!!

Ik heb ze ook al gezien met het Opel logo. Dus misschien loont het om te shoppen!
De gasspecialisten waar ik contact mee heb gehad:
http://www.olijve.nl/gas/ (Drenthe)
en
http://www.verdampere.nl/ (Brabant)