hallo allemaal.
volvo s40 2.0 diesel automaat 2008
ik heb veel info opgezocht over de automaat van volvo.
en ik lees alleen maar negatieve reacties.
graag wil ik van dat van jullie weten..
ik wil mischien deze auto halen.
waar moet ik op letten?
zijn de automaatbak wel goed of niet?
http://m.autoscout24.nl/anbod/volvo-s40 ... -276971742
en graag meer info
Wat vinden jullie van deze...?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12.10.2015 - 12:09
Laatst gewijzigd door kareldenhoorn op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
De automaat van de 2.0D is een Ford Powershift transmissie. Dat is een dubbelkoppeling bak, net zoals de DSG van VW.
Het is bij deze bakken belangrijk dat hij netjes en vlot schakelt. Let met name ook op het terugschakelen en het schakelen van R naar D en omgekeerd.
Ik vind overigens de kmstand verdacht laag voor een diesel uit 2008.
Dat kan betekenen dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt, wat niet gunstig is voor een diesel.
Het is bij deze bakken belangrijk dat hij netjes en vlot schakelt. Let met name ook op het terugschakelen en het schakelen van R naar D en omgekeerd.
Ik vind overigens de kmstand verdacht laag voor een diesel uit 2008.
Dat kan betekenen dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt, wat niet gunstig is voor een diesel.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24648
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Auto staat op Belgisch kenteken, daar kom je meer lage km standen icm met diesel tegen door een andere fiscale structuur
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Inderdaad. Woordje 'verdacht' kan dan weg. Korte ritjes blijft een aandachtspunt voor diesels met roetfilterr.Walter schreef: Auto staat op Belgisch kenteken, daar kom je meer lage km standen icm met diesel tegen door een andere fiscale structuur
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12.10.2015 - 12:09
korte ritjes met roetfilter een probleem dan?
Laatst gewijzigd door kareldenhoorn op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Een roetfilter moet kunnen regenereren, wat wil zeggen dat hij om de x aantal km's al het verzamelde roet schoon moet branden. Rijdt je veel in de stad en/of komt de auto daarbij nauwelijks op temperatuur, dan komt er juist meer roet in het filter en heeft de auto tegelijk geen manier om dat te verbranden. Voor het verbranden zijn namelijk hoge temperaturen nodig zoals de auto alleen tijdens een goede snelwegrit bereikt. Gebeurt dit niet dan zal de auto vaak het regeneratieproces proberen te starten, maar steeds niet kunnen afmaken. Daarbij wordt er diesel ingespoten tijdens de uitlaatslag en er wordt een klein beetje adblue (of hoe Volvo dit ook noemt) toegevoegd. Adblue verbrand niet volledig en laat een residu achter. Dit is dan ook de reden dat het filter bij 120dkm vervangen moet worden.
Rijdt je nu veel korte ritten dan zal het filter eerder aan vervanging toe zijn en het oliepijl stijgen door het constant toevoegen van diesel, met gevaar op het op hol slaan van de motor. Ook raakt de olie verdunt met diesel wat minder goede smeereigenschappen heeft en een verhoogd slijtage zal veroorzaken. Op een gegeven moment gaat de auto gewoon in noodloop, omdat het filter te inmiddels de boel dreigt te verstoppen.
Bij een diesel zonder roetfilter zijn veel korte ritten al funest door de verhoogde slijtage van de motor en bijbehorende interne vervuiling die daarbij ontstaat, bij een auto met roetfilter is dit nog vele malen kritieker. Zeker bij de V50 die dus een extra toevoeging gebruikt omdat het filter pas later in het uitlaattraject zit, is het van belang dat de motor altijd goed op temperatuur komt, en met grote regelmatig langere tijden op de snelweg vertoefd.
Ik had zelf een 2.0D met roetfilter, en in het weekend was het altijd steevast het hele weekend regeneren (met een verbruik van 1:11 en beroerd rijgedrag) door het gebrek aan snelweg. Maandagochtend kwam hij dan weer op de snelweg, regenereerde, en liep daarna de rest van de week weer goed.
Rijdt je nu veel korte ritten dan zal het filter eerder aan vervanging toe zijn en het oliepijl stijgen door het constant toevoegen van diesel, met gevaar op het op hol slaan van de motor. Ook raakt de olie verdunt met diesel wat minder goede smeereigenschappen heeft en een verhoogd slijtage zal veroorzaken. Op een gegeven moment gaat de auto gewoon in noodloop, omdat het filter te inmiddels de boel dreigt te verstoppen.
Bij een diesel zonder roetfilter zijn veel korte ritten al funest door de verhoogde slijtage van de motor en bijbehorende interne vervuiling die daarbij ontstaat, bij een auto met roetfilter is dit nog vele malen kritieker. Zeker bij de V50 die dus een extra toevoeging gebruikt omdat het filter pas later in het uitlaattraject zit, is het van belang dat de motor altijd goed op temperatuur komt, en met grote regelmatig langere tijden op de snelweg vertoefd.
Ik had zelf een 2.0D met roetfilter, en in het weekend was het altijd steevast het hele weekend regeneren (met een verbruik van 1:11 en beroerd rijgedrag) door het gebrek aan snelweg. Maandagochtend kwam hij dan weer op de snelweg, regenereerde, en liep daarna de rest van de week weer goed.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12.10.2015 - 12:09
Ik rij nu zelf een golf 1.9 TDI , met 655.000km maar auto rijd net als nieuw nog. Heeft geen last van roetfilter etc. Nooit problemen mee gehad.
Nu ik zoveel lees over Volvo problemen met diesel 1.6 en de 2.0 ben ik bang van geworden.
Volvo 2.4 d is niet geschikt voor mij ivm verbruik.
Ik zoek een sterk auto met weinig problemen zoals mijn auto.
Nu ik zoveel lees over Volvo problemen met diesel 1.6 en de 2.0 ben ik bang van geworden.
Volvo 2.4 d is niet geschikt voor mij ivm verbruik.
Ik zoek een sterk auto met weinig problemen zoals mijn auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lekker VW blijven rijden is dan het beste... 

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24648
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en bedrijfszeker is
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Kleine noot:
Adblue is voor de NOx reductie. De roetfilter-regeneratievloeistof heet Eolys en dat wordt bij de oude (PSA) kleinere diesels inderdaad toegepast, vandaar ook inderdaad de voorgeschreven roetfilter vervanging ivm achterblijven residu/as. Bij de 2.4D/D5 wordt er geen regeneratievloeistof gebruikt, enkel diesel na-inspuiting en dus geen residu/as en ook geen voorgeschreven vervanging van het roetfilter.
Adblue is voor de NOx reductie. De roetfilter-regeneratievloeistof heet Eolys en dat wordt bij de oude (PSA) kleinere diesels inderdaad toegepast, vandaar ook inderdaad de voorgeschreven roetfilter vervanging ivm achterblijven residu/as. Bij de 2.4D/D5 wordt er geen regeneratievloeistof gebruikt, enkel diesel na-inspuiting en dus geen residu/as en ook geen voorgeschreven vervanging van het roetfilter.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.10.2015 - 21:02
En er is ook de niet geheel volgens de regels de mogelijkheid om het roetfilter te verwijderen.
Terwijl je nog wel voldoet aan de apk eisen.
Dan zijn kleine stukjes rijden geen probleem.
Terwijl je nog wel voldoet aan de apk eisen.
Dan zijn kleine stukjes rijden geen probleem.
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd