Deze morgen kwam er een aardige hoeveelheid rook uit mijn lichtschakelaar unit, meteen de auto aan de kant gezet en de unit eruit getrokken. Wat bleek, alles achter de draaiknop van het licht was weg gesmolten inclusief een deel van de connector.
Volgens de Volvo dealer schijnt dit wel vaker voor te komen, dus ga ik het nu proberen om de schade op mijn garantie te verhalen bij de garage waar ik de auto gekocht heb.
Echter, tot die tijd zit ik zonder licht, weet iemand hoe ik de bedrading door kan lussen om toch de verlichting aan te zetten? Moet vannacht werken! :?
Voor in de onderdelenlijst: :razz:
connector: 1,61 euro
kabelschoentjes: 1,79 euro
lichtschakelaar unit: 134, 47 euro
Alvast bedankt!
Help, hoe draden verlichting doorverbinden?
- Oceanracer
- Geartronic member
Lijkt mij dat de schakeleaar niet zonder reden doorbrandt. Vast ergens kortsluiting. Zou er zelf niet voor kiezen de draden door te verbinden, omdat de kans op brand daarmee toeneemt. Kennelijk werkt er 1 of andere zekering niet, maarja welke...
Zou qua vervoer voor vanavond iets anders regelen...
Oja, als je draden gaat doorverbinden loop je de kans ook nog dat je garage zich er onderuit gaat praten omdat je misschien zelf wel hebt lopen prutsen met de draden...
Zou qua vervoer voor vanavond iets anders regelen...
Oja, als je draden gaat doorverbinden loop je de kans ook nog dat je garage zich er onderuit gaat praten omdat je misschien zelf wel hebt lopen prutsen met de draden...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Frog off
- 1st Gear member
Ik had/heb exact hetzelfde probleem!
Helaas bij mij op vakantie naar Engeland gebeurd. Ik had in Oostende de Belgische wegenwacht erbij. Die probeerde ook door te verbinden maar dit lukte niet. Hij had het wel zover doorverbonden zodat stadslicht het deed maar daar hield het ook mee op.
Eenmaal thuis een nieuwe schakelaar gekocht. Die erin gezet en nu doet nog steeds de dashboard verlichting het niet en ook het mistlicht werk niet.
Leve de Belgische wegenwacht.
Zitten er behalve onder de motorkap verder nog zekeringen in de V40?
Helaas bij mij op vakantie naar Engeland gebeurd. Ik had in Oostende de Belgische wegenwacht erbij. Die probeerde ook door te verbinden maar dit lukte niet. Hij had het wel zover doorverbonden zodat stadslicht het deed maar daar hield het ook mee op.
Eenmaal thuis een nieuwe schakelaar gekocht. Die erin gezet en nu doet nog steeds de dashboard verlichting het niet en ook het mistlicht werk niet.
Leve de Belgische wegenwacht.
Zitten er behalve onder de motorkap verder nog zekeringen in de V40?
-
- 2nd Gear member
Nog even een update...
Heb het bij de plaatselijke Volvo dealer laten repareren en kon de factuur gewoon op laten sturen naar de garage waar ik de auto gekocht heb, grote klasse!
Ik heb het niet meer laten doorverbinden want dat zou een noodreparatie worden welke me teveel zou kosten.
Heb het bij de plaatselijke Volvo dealer laten repareren en kon de factuur gewoon op laten sturen naar de garage waar ik de auto gekocht heb, grote klasse!
Ik heb het niet meer laten doorverbinden want dat zou een noodreparatie worden welke me teveel zou kosten.
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
S40 2.0i 16v Exclusive Line