Parkeersensoren in de nummerplaathouder

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
nmklop
2nd Gear member

Omdat een S60 niet zo'n geweldig zicht naar achteren heeft wilde ik graag parkeerhulp. De kosten van een orgineel Volvo systeem vind ik echter aan de hoge kant. Maar nog meer (en dat heb ik hier op het forum meer gelezen) vind ik de 4 sensoren in de bumper gewoon niet mooi. Ik heb me daarom gewaagd aan een systeem met 2 sensoren in de nummerplaathouder. Natuurlijk met de nodige scepsis maar ik moet zeggen dat het prima voldoet. De installatie is zelfs voor de minder ervaren doe het zelver goed te doen.

Hier zie je de verschillende componenten:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=221261

En zo ziet het eindresultaat eruit:
Afbeelding
Otto
Oceanracer
Geartronic member

Ik vind het zelf niet mooier dan de originele "dopjes" in m'n bumper, maar het zal zeker voordeliger zijn. Al getest hoe hoog een paaltje moet zijn voor hij hem "ziet"?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
arjen-440
3rd Gear member

ik dus wel he....
das toch geen porum joh... van die zwarte dopjes in je mooie gespoten bumper
als het goed werkt is dit toch een hele mooie uitkomst.
nmklop
2nd Gear member

De hoogte heb ik niet nog echt getest maar wel uiterste hoek van de bumper. Hier ziet ziet ie een obstakel prima totdat het minder dan 15-20cm van den hoek verwijderd is.
Otto
v700r
5th Gear member

Heeeee mannen jullie zijn toch geen (ik wilde eigenlijk zeggen "wijven" maar die lezen ook mee en kom ik discriminerend over en sommige kunnen wel goed parkeren) mietjes? Parkeerhulp......kom op nou.
Groeten van Frans.
Superman
2nd Gear member

@v700r: hetzelfde vind je zeker ook van ABS, Stuurbekrachtiging, electrische ramen een andere vooruitgang in handige snufjes die sinds de uitvinding van de auto zijn ontwikkeld?

Ik neem aan dat jij in de markt bent voor een T-Ford?

Anyway, als het werkt (van hoek-tot-hoek) mooi opgelost. Al was ik wel sceptisch. Ik had het al eerder op parkeerplaatsen gezien, maar wist niet dat het van Halfords kwam.
nmklop
2nd Gear member

Ach, laat ik het zo zeggen: het feit dat mijn vrouw mijn vorige auto eens achteruit tegen een boom zette heeft zeker een rol gespeeld...
Otto
Superman
2nd Gear member

Altijd lastig overstekende bomen......
Battlecruiser
8th Gear member

Ziet er best netjes uit, zo!

Wat ik me wél afvraag: het originele systeem heeft vier sensoren en dit dus 2. Kijkt dit systeem net zo goed op de hoeken en ziet het geen dunne paaltjes over het hoofd?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
martin2
3rd Gear member

Ik vind het ook een mooie oplossing. Ik zou alleen proberen of je ook helemaal onderaan de zwarte rand kunt monteren. Dan zie je helemaal niet meer. Of heb je dit ook geprobeerd maar lukt dat niet?

MvG Martin
v700r
5th Gear member

Superman schreef:@v700r: hetzelfde vind je zeker ook van ABS, Stuurbekrachtiging, electrische ramen een andere vooruitgang in handige snufjes die sinds de uitvinding van de auto zijn ontwikkeld?
.
Superman heeft vast geen stuurbekrachtiging nodig. Wat is nou het leuke aan autorijden.......dat je zelf niets meer hoeft te doen? Lekker veilig ook die auto's waarin je niet meer hoeft op te letten.
Groeten van Frans.
J
3rd Gear member

mmm, dus niet van hoek tot hoek als ik het goed begrijp.
dan was ik eerder bij conrad gaan shoppen persoonlijk.

misschien zoiets? http://www.conrad.nl/goto/?product=852471
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
s80 1999
4th Gear member

er kan een heel kind achter verdwijnen achter de achterkant. toch lullig als je die perongeluk kapot drukt omdat je zonodig stoer wil doen en zonder parkeer hulp wil rijden.

ga met je tijd mee of ga anders op een union fiets fietsen, maar zeker niet in een volvo rijden.
nmklop
2nd Gear member

Ik heb vandaag nog wat nader getest.
De hoeken is eigenlijk niet echt een probleem. Objecten worden daar gewoon gesignaleerd totdat ze binnen zo'n 15 cm van de de hoek zijn.
Het object op deze foto's wordt nog gesignaleerd.

Afbeelding

Afbeelding

De hoogte is echter iets lastiger omdat de nummer plaat bij de S60 vrij hoog zit. Voorwerpen met een hoogte van 35cm worden nog gezien (maar verdwijnen dicht bij de auto ook uit 'beeld') terwijl de bumper ongeveer 30 com boven het wegdek zit. Het zwarte kunststof loopt dus enig gevaar, het gelakte deel echter niet.

Het Conrad systeem had ik nog niet eerder gezien. Het ziet er goed uit (of beter, je ziet het helemaal niet). Hoe het werkt kan ik natuurlijk niet beoordelen maar naast dat ik niet zo snel een bumper zou demonteren zag in de gebruiksaanwijzing de volgende nadelen:
- ziet géén droge "isolatoren" zoals keramiek,glas, plastic, dood hout
- signalering begint pas bij 40-60 cm, naar de hoeken toe nemen deze afstanden af.
Iemand praktijkervaring?
Otto
Battlecruiser
8th Gear member

Ik heb al ingebouwde sensoren achter.
Maar misschien is dit leuk voor de vóórkant.

Hoeveel kost het?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
V70ORD5
4th Gear member

Ik zag laatst een Nissan (SUV, zo een grote) en die had een camera achter gemonteerd. Waar precies kon ik niet zien, maar het komt er op neer dat op het moment dat auto achteruit gaat rijden, het dispay van de navigatie automatisch overschakelt naar de achteruit-rij-camera.
Dat lijkt me nu echt wat voor Volhobyist.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
s80 1999
4th Gear member

kom maar bij mij kijken ik heb het er in zitten. werkt heerlijk gewoon.
nmklop
2nd Gear member

@battlecruiser, the sensoren in de nummerplaat kosten 149 euro, het systeem van Conrad 129 euro.

@s80 1999, wat heb je er in zitten? Een camera of het systeem van Conrad?
Otto
J
3rd Gear member

Conrad heeft nog veel meer systemen (tot zo ver de gratis reclame)

Nissan primera heeft ook zo'n camera systeem trouwens, ziet er grapig uit.
als iemand een camera systeem kanp heeft ingebouwt en weg gewerkt zie ik dat graag!

anders word het een sensor systeem inbouwen ben ik bang
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
nmklop
2nd Gear member

Maar dat Safepark systeem waar je link naar wees werkt niet meer de normale sensoren maar met een antenne band in de bumper. Ben erg benieuwd naar praktijkervaringen met dat systeem (bij een camara kan ik me wel iets voorstellen).
Otto
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”