XC 40 Recharge, of toch een benzine?

Vriesje
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15

23.09.2020 - 19:59

Had dezelfde afwegingen en inmiddels T5 Recharge R-design besteld. Tijdens het configureren kwam ik uit op een R-design en afhankelijk van de gekozen motor (met minimaal automaat) werd het prijsverschil met is een T5 Recharge R-design steeds kleiner. De configurator zit (commercieel) wel slim in elkaar.
Daarbij vermoed ik dat de inruilwaarde van een Recharge (PHEV) beter is dan alleen benzine motor waardoor het in mijn situatie, thuis laden en woonwerk afstand 20 km een logische keuze is. Als prettige bijkomstigheid, 262 PK :-)
Hans Eilander
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: Zuid Westen

23.09.2020 - 21:29

Vriesje schreef:
23.09.2020 - 19:59
Had dezelfde afwegingen en inmiddels T5 Recharge R-design besteld. Tijdens het configureren kwam ik uit op een R-design en afhankelijk van de gekozen motor (met minimaal automaat) werd het prijsverschil met is een T5 Recharge R-design steeds kleiner. De configurator zit (commercieel) wel slim in elkaar. Daarbij vermoed ik dat de inruilwaarde van een Recharge (PHEV) beter is dan alleen benzine motor waardoor het in mijn situatie, thuis laden en woonwerk afstand 20 km een logische keuze is. Als prettige bijkomstigheid, 262 PK :-)
Nou @Vriesje, dat heb je dan mooi voor elkaar. Van harte gefeliciteerd. Dan zit je er straks in de winter als het vriest, tóch warmpjes bij...... ;)
Volvo XC 40 T2 Business Pro
Hans Eilander
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: Zuid Westen

23.09.2020 - 21:38

Summum schreef:
23.09.2020 - 18:00
Tsja, de Outlander is ook niet "my cup of tea", maar voor een fullsize hybride SUV met AWD is dat gewicht nog niet eens zo gek. De veel kleinere V60 PIH weegt ook al 1880 kg, om over een XC90 T8 maar te zwijgen. Die gaat naar de 2300 kg schoon aan de haak.

Maar in antwoord op je oorspronkelijke vraag zou ik een plug-in zeker verkiezen boven een benzinevariant van de XC40. Eenmaal gewend aan de stilte, het comfort en de prestaties van een batterijauto wil je niets anders meer. Maar dat is puur beoordeeld op het rijden. Of het economisch ook zinvol is hangt vooral van je gebruik en het aantal kilometers af. Rij je veelal kortere ritten en heb je mogelijkheden om thuis te laden, dan is die afweging veel gunstiger dan wanneer je als vertegenwoordiger de hele dag onderweg bent en maar een klein deel elektrisch kan afleggen.Voor mijn overstap naar een full electric had ik wel twijfels, maar in de praktijk kom ik nooit in de problemen.
Dat heb je mooi verwoord. En ik vind jouw motivatie dan ook heel begrijpelijk. Maar niet een ieder beschikt over zo,n budget, nog afgezien of een laadmogelijkheid voor de deur altijd te verwezenlijken is. Ook iets wat mee weegt, al is het maar heel betrekkelijk natuurlijk: Heb je pas volgetankt, kun je weer ff voorruit. Maar als je moet laden, en er is een stroomuitval, heb je wél een probleem. Bovendien reist de vraag, of straks, wanneer Holland vol Pure Electric auto,s staat, de energie centrales de vraag nog wel aankunnen.
Volvo XC 40 T2 Business Pro
Volvo Erwin
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 27.02.2020 - 17:40

23.09.2020 - 22:59

De laadmodule is een storing gevoelig onderdeel. Reparatie kost je al snel € 1500,- Als het geen lease wagen is vind ik het nogal een gok.
Hans Eilander
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: Zuid Westen

24.09.2020 - 08:51

Volvo Erwin schreef:
23.09.2020 - 22:59
De laadmodule is een storing gevoelig onderdeel. Reparatie kost je al snel € 1500,- Als het geen lease wagen is vind ik het nogal een gok.
Alle mogelijke reparaties zijn duur. Oók het opsporen van storingen in elektronica, en de software. De simpele auto van vroeger, is veranderd in een complex geheel, waar je zelf bijna niks meer aan kan doen. En met alles moet je dan naar de vak-garage. En ik ben zelf wat huiverig van al die nieuwe systemen. Ze zitten nog vol met virussen.
Volvo XC 40 T2 Business Pro
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1962
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

24.09.2020 - 09:04

Hans Eilander schreef:
22.09.2020 - 12:16
Ga je voor een Recharge, of tóch liever een benzine uitvoering?
Geen van beide. Diesel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’

"What we do in life, echoes in eternity"
Hans Eilander
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: Zuid Westen

24.09.2020 - 10:06

DB200 schreef:
24.09.2020 - 09:04
Geen van beide. Diesel.
Ja, dát is de oplossing. 2x zoveel wegenbelasting, met amper 9000 km per jaar? En ga je een diesel inruilen, moet je bijna geld meebrengen.... ;)
Volvo XC 40 T2 Business Pro
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1962
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

24.09.2020 - 10:32

Ik rijd een belastingvrije diesel. Daar komt dan wel meer onderhoud voor terug.

Ondanks dat mijn Mercedessen diesel zijn, worden ze tot nu toe elke 3 jaar hoger getaxeerd voor de oldtimerverzekering (ik rem de taxateur altijd af ivm de verzekeringspremies, maar veel helpt het niet).

En een goede XC70 5 cilinder euro6 diesel is nog altijd stevig aan de prijs.

Diesel blijft nog wel even.

Maar in jouw geval zou ik kiezen voor de T2.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’

"What we do in life, echoes in eternity"
Hans Eilander
3rd Gear member
Berichten: 425
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: Zuid Westen

24.09.2020 - 11:48

DB200 schreef:
24.09.2020 - 10:32
Ik rijd een belastingvrije diesel. Daar komt dan wel meer onderhoud voor terug. Ondanks dat mijn Mercedessen diesel zijn, worden ze tot nu toe elke 3 jaar hoger getaxeerd voor de oldtimerverzekering. Diesel blijft nog wel even.Maar in jouw geval zou ik kiezen voor de T2.
Dank voor je reactie. ik begrijp je punt. En daarom heb ik ook gekozen voor de T2 ;)
Volvo XC 40 T2 Business Pro
Plaats reactie

Terug naar “XC40”